اسفناج ؛ سبزی همه فن حریف

۴
4
زمان مطالعه: 4 دقیقه
تحقیقات نشان داده است که این ماده مغذی، اسیدهای چرب امگا 3 دارد که برای سلامت قلب عالی هستند.
اسفناج

برای اینکه همیشه قوی و سالم بمانید مثل ملوان زبل فقط اسفناج بخورید!

اسفناج جزء سبزی‌هایی است که خواص و فواید بی‌نظیری دارد؛ این سبزی مقوی برای درمان بیماری‌ها، زیبایی پوست و مو بسیار مفید است.

به گزارش مجله پیام دلتا، اسفناج را باید یک سبزی همه فن حریف نامید. این سبزی عموماً به عنوان “سوپر خوراکی” در نظر گرفته می‌شود و عموماً به عنوان سالم‌ترین و راحت‌ترین غذا برای انسان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند به روش‌های مختلف حتی در سالادهای رژیمی هم خورده شود.

اسفناج

 خواص اسفناج

با خواص این سوپر‌سبزی همه‌کاره بیشتر آشنا شوید.

سلامت قلب

اسفناج فواید دلگرم‌کننده‌ای برای سلامت قلب دارد که به طور مستقیم طول عمر را افزایش می‌دهد.

تحقیقات نشان داده است که این ماده مغذی، اسیدهای چرب امگا ۳ دارد که برای سلامت قلب عالی هستند. علاوه بر این، مقدار اسید فولیک زیاد این ماده، موجب کاهش سطح هموسیستئین می‌شود که به طور مستقیم خطر بیماری قلبی را کاهش می‌دهد.

خواص آنتی اکسیدانی قوی و ضد سرطانی

اسفناج خواص آنتی‌اکسیدانی ضد سرطان و ضد التهاب دارد. تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد این سبزی چگونه به مقابله با سرطان کمک می‌کند. اسفناج در حفاظت از  DNA  هم مفید و موثر است.

فولات بالای موجود در این سبزی از طرح ژنتیکی ما در برابر تغییر در طول تقسیم سلول محافظت می‌کند، خطری که می‌تواند منجر به سرطان و ظهور زودرس پیری به شیوه‌های دیگر شود.

پیشگیری از آکنه

خاصیت قلیایی اسفناج از جمله مقدار غنی کلروفیل آن در مبارزه با باکتری‌ها موثر است که باعث آکنه می‌شوند.

اسفناج همچنین غنی از ویتامین A است که به پوست برای جلوگیری از سلول‌های مرده که باعث مسدود کردن منافذ می‌شود و کاهش میزان چربی کمک می‌کند.

اسفناج

درمان یبوست

اسفناج فیبر بالایی دارد، برای کمک به هضم غذا در معده و روده مفید است؛ بنابراین، اگر شما هم از یبوست رنج می‌برید، این سبزی می‌تواند راه حل‌تان باشد.

اسفناج خام، بهترین مواد آلی را برای تمیز کردن، بازسازی و احیای بخش روده دارد. آب اسفناج خام – ۱۰۰ میلی‌لیتر و مخلوط کردنش با مقدار مشابه آب و مصرف دو بار در روز، شایع‌ترین موارد یبوست را ظرف چند روز درمان خواهد کرد.

رشد مو

یکی از فواید شگفت‌انگیز اسفناج این است که به رشد مو کمک می‌کند.

پروتئین بالا، ویتامین A و مقدار ویتامین C موجود در اسفناج به بدن اجازه می‌دهد تا به درستی چربی پوست سر را تنظیم و به جلوگیری از ریزش مو کمک کند. این یک معامله بزرگ برای افرادی است که سابقه ریزش مو در خانواده‌شان دارند.

تنظیم خواب

این سوپر‌سبزی ویتامین‌های زیادی دارد؛ درواقع، اسفناج دارای ویتامین B6 و منیزیم است. ویتامین B6 کمک می‌کند تا سروتونین تولید شود؛ هورمونی که ما را آرام می‌کند و به تنظیم خواب و چرخه‌های بیداری بدن کمک می‌کند.

اسفناج و لاغری

لاغری و کاهش وزن

تقریباً هر فنجان از اسفناج ۷ کالری دارد؛ پس اسفناج یک روش عالی برای کاهش وزن و لاغری است.

سلامت استخوان‌ها

این سوپر‌سبزی غنی از ویتامین K است، استخوان‌ها را از خطرات عمومی مثل پوکی استخوان محافظت می‌کند و باعث می‌شود تا استخوان‌ها مواد معدنی را جذب کنند؛ به این فرایند کانی‌سازی استخوان گفته می‌شود.

سلامت چشم

این ماده، غنی از کاروتنوئیدهای فراوان است که برای چشم عالی است. اسفناج در برابر آب مروارید و انحطاط ماکولا از چشم محافظت می‌کند.

جلوگیری از کم‌خونی

اسفناج غنی از آهن است و مصرف آن برای جلوگیری از کمبود آهن مفید است. کم‌خونی عموماً توسط گیاه‌خواران یا افرادی که رژیم غذایی کمتری می‌خورند، تجربه می‌شود. این سبزی یک پشتیبان اصلی در هر رژیم غذایی است که شامل کاهش گوشت می‌شود.

فشار خون بالا

اگر از فشار خون رنج می‌برید، در خوردن اسفناج دچار تردید نشوید. فشار خون بالا با افزایش مصرف این سبزی پایین می‌آید. درواقع، به دلیل مقدار زیاد پتاسیم، اسید فولیک و منیزیم اسفناج می‌تواند معجزه‌ای برای کنترل فشار خون باشد.

رشد عصب جنین

اسفناج برای مادران باردار عالی است؛ زیرا برای سلامتی جنین بسیار مفید است. فولات و میزان اسید فولیک بالای آن به کاهش خطرات مربوط به شکاف کامی جنین کمک می‌کند. ویتامین A که به وفور در اسفناج یافت می‌شود، برای رشد شش جنین نیز مفید است.

اسفناج و دیابت

مدیریت دیابت

آلفا لیپوئیک موجود در اسفناج به کاهش سطح گلوکز خون کمک می‌کند. علاوه بر این، مقدار فیبر بالا در اسفناج، بدن را منظم نگه می‌دارد و به حفظ سطح قند خون کمک می‌کند.

جلوگیری از سرطان‌های شایع

این سوپر‌سبزی مغذی به جلوگیری از سرطان پروستات در مردان کمک می‌کند و مانع گسترش آن می‌شود.

همچنین، این ماده سرطان سینه خانم‌ها را کنترل و درمان می‌کند.

این کار باید با استفاده از کاروتنوئیدهای قوی موجود در اسفناج انجام شود که بخشی از آن چیزی است که آن را سبز روشن می‌سازد. تحقیقات نشان داده است که کاروتنوئیدها ریسک ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهند.

بنابراین تا می‌توانید در انواع غذاها و سالادهای رژیمی خود از این سوپر‎سبزی مغذی و خوشمزه استفاده کنید.

۴ دیدگاه

  1. مسعود

    ۲۱ مهر ۱۳۹۸ در ۱:۰۷ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  2. فرهنگ

    ۱۶ مهر ۱۳۹۸ در ۷:۰۱ ب٫ظ

    اون اسفناج نبود که ملوان زبل میزد به بدن جیگر جان ☺

    پاسخ

  3. مسعود

    ۱۶ مهر ۱۳۹۸ در ۶:۳۱ ب٫ظ

    بسیار عالی و آموزنده بود

    پاسخ

  4. یوسفی

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ در ۹:۴۹ ق٫ظ

    خیلی خوبه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…