افزایش سقف وام مسکن جوانان ؛ تهران ۱۵۰ میلیون

۴
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی ازمزایای حساب پس اندازمسکن جوانان برنامه‎ای بودن حساب است و این امکان را به سپرده گذار می‎دهد که بتواند واریزی های خود را طی ۵ تا ۱۵ سال به صورت ماهانه یا سالانه و یا یک جا در زمان افتتاح حساب واریز کند.
افزایش سقف وام

مدیر امور طرح و برنامه بانک عامل بخش مسکن از افزایش سقف وام پرداختی از محل حساب‌های پس‌انداز مسکن جوانان افتتاح شده در سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش مجله پیام دلتا، محمد حسن مرادی گفت: سقف تسهیلات اعطایی و مبالغ واریزی برای حساب‌های پس‌انداز جوانان افتتاح شده در سال ۹۸ در مناطق مختلف کشور افزایش یافت.

 بر این اساس، سقف تسهیلات متعلقه در پایان سال پنجم برای شهرهای بزرگ (کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز، قم، شیراز و کرمانشاه) و سایر شهرها به ترتیب ۱۵۰۰، ۱۱۰۰ و۸۴۰ میلیون ریال و در پایان سال پانزدهم به ترتیب ۲۵۰۰، ۲۱۰۰ و ۱۸۴۰ میلیون ریال خواهد بود.

مرادی اظهار کرد: چنانچه دارنده حسابی بخواهد در پایان سال پنجم تا پانزدهم از سقف تسهیلات یاد شده استفاده کند باید سپرده‌گذاری خود را با مبالغی بیشتر آغازکند. برای افتتاح کنندگان حساب در سال ۹۸، ضرایب لازم برای استفاده از سقف تسهیلات در پایان سال پنجم ۸.۹۷ برابر حداقل واریزی ماهانه در شهر تهران، ۶.۵۸ برابر حداقل واریزی ماهانه در شهرهای بزرگ و ۵.۰۲ برابر حداقل واریزی ماهانه برای سایر شهرهااست.

افزایش سقف وام

 همچنین، حداقل مبلغ واریزی ماهانه برای افتتاح کنندگان حساب پس انداز مسکن جوانان در سال ۹۸ مبلغ ۵۰۰ هزار ریال است که این رقم در سال‌های بعدی تا پایان دوره ۱۵ ساله به تدریج افزایش یافته و به یک میلیون و ۶۰ هزار ریال می‌رسد.

به عنوان مثال اگر فردی قصد دارد در تهران پس از گذشت ۵ سال از افتتاح حساب، از تسهیلات ۱۵۰۰ میلیون ریالی استفاده کند، باید در سال اول به جای ماهانه ۵۰۰ هزار ریال، ۴ میلیون و ۴۸۵ هزار ریال در حساب خود سپرده‌گذاری کند.

مرادی در این باره افزود: یکی ازمزایای حساب پس اندازمسکن جوانان برنامه‎ای بودن حساب است و این امکان را به سپرده گذار می‎دهد که بتواند واریزی های خود را طی ۵ تا ۱۵ سال به صورت ماهانه یا سالانه و یا یک جا در زمان افتتاح حساب واریز کند. از دیگر مزایای این حساب، استفاده از تسهیلات جوانان برای خریدیا احداث و تکمیل یک واحد مسکونی، جعاله و توأم با حساب صندوق پس انداز مسکن یکم، اوراق گواهی حق تقدم به صورت انفرادی و زوج ها است.

وی همچنین تاکید کرد: هرکدام از سپرده گذارانی که در سال‌ ۹۸ و قبل از صدور این بخشنامه اقدام به افتتاح حساب کرده اند باید برای اطلاع از کسری حساب و تکمیل موجودی به شعبه افتتاح کننده حساب مراجعه کنند.

شایان ذکر است هم اکنون نرخ سود تسهیلات با سپرده از محل حساب پس انداز مسکن جوانان ۹ درصد وحداکثر مدت بازپرداخت این تسهیلات ۲۰ سال است که بیشترین دوره بازپرداخت اقساط در شبکه بانکی کشور است.

منبع : خبرآنلاین

۴ دیدگاه

  1. ali

    ۱ مهر ۱۳۹۸ در ۸:۴۵ ق٫ظ

    بنام خدا اشتغال زائی ی افسانه ای و باور نکردنی برای تهیه ی مصالح ساختمانی مورد مصرف این ساختمان ها(میلیون ها درب ورودی ، پنجره ، شیشه ومصالح دیگر……) و امیدواری وحق و نجات نسل ها (در ژاپن نا خواسته این کار با متراژ کم انجام شده) !.و….، تقسیمات را در هر استان و شهر ، از مستضعفین و مستحقین شروع کنند……
    اگر ما زمین های کشاورزی و کوه و دره ها و کویر را کنار بگذاریم ،خیلی راحت وسریع ، بهرنفر ایرانی ۶۰۰۰ متر مربع مجانی زمین می رسد(به هر خانواده در زادگاه خانوادگی اش ! با ملاحظه ی کمی ضریب امکانات زمین…) ، و دیگر اینهمه ملت دلهره نخواهند داشت . و……………..
    اگروضعیت آب مناسب باشد ، هر خانواده ضمن ساخت مسکن یا سر پناه ، اطاق ۲۰ متری برای هر فرد خانواده ، در این زمین چند هکتاری می شود انواع میوه و سبزیجات و حبوبات …..، موزد نیاز خانواده را با کیفیت بیشتری توسط خودشان تهیه کرد! و بقیه ی چند ده میلیون هکتار زمین کشاورزی دیگرکشور را برای محصولات صادراتی اختصاص داد .! و اگر موضوع تامین آب مناسب نباشد ، هر خانواده می تواند در آن زمین چند هکتاری به، به تعداد افراد خانواده اطاق بزرگ بسازد ، و بقیه زمین هم ، حیاط برای بازی و، تفریح خود و بچه هایش خواهد بود{(جمعیت را هم کنترل کنیم ، چون ما نیاز به جمعیت زیاد نداریم! همین جمعیت کنونی برایمان کافیست، چون همیشه چند میلیون فرد جوان داریم ، و الان زمان قدیم نیست که برای جنگ بخواهند ! جنگ ها الکترونیکی شده و جمعیت زیادی نمی خواهد ولی اگربا اصرار خواستند که جمعیت اضافه شود ، حتی دو برابر شود ، می توانند خانه ها را دو طبقه کنند که برای ۱۶۶ میلیون نفر می شود {(ازدیاد جمعیت بیشتر از ۱۰۰ سال طول می کشد ولی اطاق ها چندماه) ! مهم از نگرانی در آوردن نسل هاست !.و…..} !!! و اینهمه عقده ی خانه دار شدن برای خانواده های مستحق و مستضعف باقی نخواهد ماند !!!.. و سهمیه ی ماهیانه ی آب شرب(یا آب شرب را که زیاد نمی شود را آزاد بخرد) ، و شستشوی هر خانواده به او داده می شود که آنرا در تانکر نگهداری و مصرف کند(خواه او می خواهد با آن آب ماشین بشوید ، حیاط بشوید ، یا پارکینگ بشود ! اگر کم آورد باید خودش آزاد تهیه کند!!!….. و………

    پاسخ

  2. روزبهاني

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ در ۷:۰۹ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  3. علي حنيفه پور

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ در ۵:۵۳ ب٫ظ

    خبر خوبیه

    پاسخ

  4. بزرگی

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ در ۵:۳۵ ب٫ظ

    مفید بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…