خانه سلامتی 12 میوه ی چربی سوز پاییزی

12 میوه ی چربی سوز پاییزی

۲
8
این بار پاییز به شما هدیه می‌دهد؛ میوه بخورید و لاغر شوید! با دلتا و این شاه‌میوه‌های پاییزی همراه باشید.
رژیم-لاغری-با-میوه-ها

لاغری در پاییز با این شاه‌میوه‌ها!

تغذیه در کاهش وزن اهمیت زیادی دارد؛ این میوه‌های پاییزی و زمستانی به شما قول لاغری می‌دهند!

به گزارش مجله پیام دلتا، اگرچه باید برای رژیم لاغری، مقدار کالری‌های روزانه خود را بشمارید اما یک رژیم غذایی مناسب مثلا سالاد میوه، بدن شما را از غذاهای مغذی که موجب چربی‌سوزی و ساخت ماهیچه می‌شود، محروم نمی‌کند.

بنابراین، یادتان باشد مصرف برخی میوه‌های پاییزی موادی دارند که موجب لاغری و چربی‌سوزی می‌شوند که ما در ادامه تعدادی از آنها را برای شما معرفی می‌کنیم.

رژیم-لاغری-میوه

میوه‌های پاییزی چربی‌سوز

بعضی از میوه‌ها قند دارند و باعث چاقی موضعی می‌شوند و بعضی دیگر برعکس لاغر می‌کنند اما آیا تا کنون درباره میوه‌های پاییزی که چربی را بسوزانند، چیزی شنیده‌اید اصلا  این میوه‌ها را می‌شناسید؟

هنگامی که شما شروع به کاهش وزن می‌کنید، تمام چیزهایی که می‌خورید در این مسئله اثر دارند؛ ما در ادامه میوه‌هایی را معرفی می‌کنیم که در لاغری بدن و به خصوص از بین بردن چربی شکم و پهلو موثر هستند. پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد که مصرف گروهی از میوه‌ها می‌تواند سوخت و ساز بدن را بالا ببرد و در نتیجه شما را لاغرتر کند.

رژیم-لاغری-میوه

خداحافظی با چربی شکم و پهلو

چربی شکم که در نواحی دور کمر جمع می‌شود، به نگرانی و دغدغه‌ی بسیاری تبدیل شده است. نه تنها چربی شکم جذابیت را از بدن می‌گیرد، بلکه خطر بالا رفتن فشار خون، دیابت و بیماری‌ کبد چرب را افزایش می‌دهد. بسیاری از افراد برای سوزاندن چربی‌های شکم به رژیم‌های غذایی لاغری روی می‌آورند اما این کار به تنهایی کافی نیست.

بهترین راه لاغری و چربی‌سوزی شکم انتخاب هوشمندانه‌ی مواد غذایی و ورزش منظم است. میوه‌های پاییزی در کنار انجام تمرینات ورزشی مناسب می‌توانند در این زمینه به شما کمک زیادی کنند.

سیب

سیب یکی دیگر از میوه‌های چربی‌سوز است.

سیب دارای فیبر خوراکی، فلاونوئید، فیتواسترول و بتاکاروتن است که باعث ایجاد احساس سیری می‌شود و از پرخوری جلوگیری می‌کند. بر اساس یک تحقیق در برزیل، زنانی که روزانه ۳ سیب یا بیشتر می‌خورند، لاغری و کاهش وزن بیشتری نسبت به زنانی دارند که اصلا سیب نمی‌خورند.

ترکیبات طبیعی موجود در سیب که به نام پکتین اسید شناخته می‌شوند، به لاغری کمک می‌کنند. میوه‌هایی که سرشار از پکتین هستند، معمولا باید بیشتر جویده شوند و وقتی پکتین در معده حل می‌شود، ماده‌ی ژل‌مانندی می‌سازد که چربی و کلسترول خوراکی را تسخیر می‌کند.

آووکادو

آووکادو علاوه بر داشتن اسیدهای غیراشباع چندپیوندی، منبع غنی از فیبر (۱۱ تا ۱۷ گرم در هر آووکادو) است که آن را به یک غذای فوق‌العاده برای جلوگیری از گرسنگی و انباشت چربی تبدیل کرده است؛ پس حتما روزانه نصف فنجان آووکادو بخورید.

کیوی

کیوی سرشار از ویتامین C، ویتامین E، ویتامین K، فولات، پتاسیم و فیبر است. این میوه یک درمانگر فوق‌العاده قوی در کاهش وزن، فشار خون و کلسترول است. کیوی می‌تواند سیستم ایمنی بدن را بهبود ببخشد و کیفیت خواب و سروتونین را متعادل نگه دارد.

پاپایا

این میوه برای مبارزه و از بین بردن انگل بسیار مفید است. اگر مشکلات کلیوی و هضم غذا نیز دارید، از این میوه استفاده کنید. پاپایا می‌تواند نفخ و یبوست را به خوبی درمان کند و از بهترین میوه‌های لاغر‌کننده شکم است.

رژیم-لاغری-میوه

گریپ‌فروت

طی مطالعات انجام‌شده گریپ‌فروت در کاهش فشار خون بسیار مفید است البته سطح کلسترول را نیز متعادل نگه می‌دارد. این میوه یک رژیم غذایی بزرگ در کاهش وزن و یکی از بهترین میوه‌های لاغر‌کننده شکم محسوب می‌شود.

پرتقال

پرتقال سرشار از فلاونوئیدها و دیگر ترکیبات مرتبط با خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی است. پرتقال جهت کاهش فشار خون و بهبود بیماری قلب و عروق مفید است. با مصرف این میوه در انواع سالاد و دسرهای رژیمی می‌توانید به راحتی وزن کم کنید.

لیمو

لیمو یکی از منابع بزرگ و مفید ویتامین C و تیامین است.

آهن و منیزیم در لیمو به وفور یافت می‌شود. فیبر و ویتامین B6، کلسیم و پتاسیم که در لاغر شدن بسیار مهم هستند، در لیمو بسیار زیاد وجود دارد و از بهترین میوه‌های لاغر‌کننده بدن و شکم است. این ماده‌ی غذایی نیز به عنوان یک رژیم مناسب در کاهش وزن به شما کمک می‌کند.

انار

انار هم از میوه‌هایی است که سرشار از آنتی‌اکسیدان است و به لاغری و سوزاندن چربی‌ها کمک می‌کند. همچنین انار از میوه‌هایی است که اشتهای شما را کاهش می‌دهد؛ به همین دلیل یک لیوان آب انار قبل از ناهارتان میل کنید یا به سالادتان این میوه را اضافه کنید.

موز-و-لاغری

موز

موز سرشار از فیبرهای سالمی است که اشتهای شما را کم و موجب چربی‌سوزی می‌شود.

فیبرهای غیر قابل هضم موجود در موز از جذب کربوهیدرات‌های بدن جلوگیری می‌کند. این عامل باعث می‌شود، بدن از ذخیره چربی‌ها به جای کربوهیدرات‌ها برای تولید انرژی استفاده کند.

پتاسیم موجود در موز به ساخت ماهیچه کمک می‌کند و موجب لاغری می‌شود. شما می‌توانید این میوه را به راحتی در ماست، میلک‌شیک و شیر بریزید و از طعم و خاصیت آن لذت ببرید.

خرمالو

خرمالو هم یک میوه بسیار مفید برای افرادی است که تمایل به لاغری و کاهش وزن دارند؛ این میوه کالری کمی دارد و مصرف آن حس سیری در فرد ایجاد می‌کند.

خرمالو سرشاز از ویتامین A وC، ضد سرماخوردگی، آنفولانزا و عفونت ریه است؛ همچنین این میوه به دلیل داشتن مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان، ضد سرطان است و موجب تقویت بینایی می‌شود.

خیار-و-لاغری

خیار

خیار یک میوه‌ی طراوت‌بخش و کم‌کالری و همچنین یک چربی‌سوز شکم است. ۱۰۰ گرم خیار حاوی حدودا ۹۶ درصد آب و ۴۵ کالری انرژی است. خیار همچنین سرشار از مواد معدنی، فیبر خوراکی و ویتامین است. خوردن یک بشقاب سالاد خیار روشی موثر و سالم برای لاغری و دفع سموم آزاد‌شده از سیستم گوارش است.

گوجه‌فرنگی

یک گوجه‌فرنگی بزرگ فقط ۳۳ کالری انرژی دارد. گوجه‌فرنگی دارای ترکیب شناخته‌شده‌ی فراوانی است که به کاهش چربی خون کمک و در نتیجه چربی شکم را کنترل می‌کند. این ترکیب همچنین با بیماری‌های مزمن مرتبط با چاقی مبارزه می‌کند.

بیشتر ببینید در سلامتی

۲ دیدگاه

  1. شایسته

    ۲۹ شهریور، ۱۳۹۸ در ۱:۲۶ ب.ظ

    ممنون

    پاسخ

  2. سعدی

    ۲۹ شهریور، ۱۳۹۸ در ۱۲:۰۴ ب.ظ

    واقعا عالی و بی نظیر است.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.