۱۳ خوراکی مفید شاد کننده

۰
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
پیک شادی در راه است؛ یک پیک خوشمزه، مفید و خوردنی. با دلتا همراه باشید.
خوراکی-ضد-افسردگی

اختلال افسردگی اساسی یا به اصطلاح (افسردگی)، اختلالی روانی است که مشخصه اصلی آن داشتن حالت پریشانی در وضعیت‌ها و موقعیت های مختلف به مدت حداقل دو هفته است. افسردگی معمولا با علائمی مثل عدم اعتماد به نفس، بی‌علاقگی نسبت به انجام فعالیت لذت بخش، بی‌حالی و احساس درد بدون دلیل همراه است.

به گزارش مجله پیام دلتا، اگر به اندازه کافی شاد نیستید، شاید با رعایت رژیم غذایی مناسب بتوانید فاصله‌تان را با غصه‌ها بیشتر کنید. درواقع، مصرف بعضی از این خوراکی‌ها می‌تواند حال شما را در روزهایی که اندوهگین هستید، بهتر کند.

خوراکی-ضد-افسردگی

خوراکی‌های ضد افسردگی

چرا خسته و بی‌حال هستید؟ یک رژیم غذایی مناسب با خوراکی‌های شاد کننده قطعا می‌تواند  روحیه شما را بهتر کند.

دلستر ساده

مخمر، یکی از داروهای طبیعی ضدافسردگی و شادی‌آور است و اگر هر روز دلستر بخورید، حال‌تان به مرور خوش‌تر می‌شود. اگر اهل دلستر خوردن نیستید، می‌توانید از داروخانه قرص‌های خوراکی مخمر را تهیه کنید. اما یادتان نرود که با مصرف این قرص‌ها اشتهای‌تان هم افزایش پیدا می‌کند.

بابونه

در روزهایی که غم‌زده هستید، دمنوش بابونه میل کنید. حتی می‌توانید به عنوان یک وعده در هر روز به جای چای سراغ این دمنوش‌ها بروید تا آرامش‌تان بیشتر و اضطراب‌تان کمتر شود.

اسطوخودوس

این گیاه پرطرفدار، راهی دیگر برای رسیدن به آرامش را پیش روی‌تان می‌گذارد. اسطوخودوس اضطراب را کم و شما را به فرد خوش‌خلق تری بدل می‌کند.

زعفران-و-افسردگی

زعفران

چای زعفرانی دم کنید یا اینکه از این چاشنی هر روز در غذاهای‌تان بریزید تا سرخوش‌تر شوید. زعفران دارویی طبیعی برای فرار از افسردگی است.

ماهی

گفتیم که اسیدهای چرب غیراشباع و امگا۳، ضدسرطان و ضدکلسترول هستند اما یادمان رفت از تاثیر آنها در حفظ سلامت روان بگوییم. شما می‌توانید برای کاهش اضطراب و افسردگی، به طور مرتب ماهی میل کنید.

سبزیجات برگ سبز 

با توجه به محتوای بالای منیزیوم، سبزیجات برگ سبز به شما کمک می‌کند تا سیستم عصبی خود را متعادل کنید؛ بنابراین آن ها برای برخورد با اختلالات عاطفی مانند: اضطراب و افسردگی مناسب هستند.

آجیل

آجیل سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳، اسیدهای آمینه، مواد معدنی مانند: پتاسیم و منیزیم است که  باعث افزایش سلامتی و شادی می شوند.

شکلات-و-افسردگی

کاکائو و شکلات تیره رنگ

ماده اصلی در شکلات تیره یکی از بهترین غذاها در رژیم غذایی است که برای افسردگی تجویز شده است. اسیدهای آمینه باعث بهبود تولید سروتونین می‌شوند که این مسئله کمک می‌کند روحیه‌ی بهتری داشته باشید.

جو ی دوسر سبوس‌دار

جو ی دوسر سبوس‌دار منبع طبیعی ویتامین‌های گروه B و فیبرها است که فرایند هضم را تسهیل می‌بخشد و سطح قند خون را متعادل می‌کند؛ یعنی مانع از افزایش ناگهانی قند خون می‌شود که معمولا علت حالات تندخویی و پرخاشگری است .

 همچنین جوی دوسر منبع تریپتوفان است که در بالا به عنوان یکی از مواد مغذی لازم برای مبارزه با افسردگی محسوب می‌شود.

تخم مرغ

تخم مرغ با ویتامین ۱۲B و آمینو اسید یکی از کامل‌ترین غذاها در این رژیم است. مواد مغذی به فعالیت سیستم عصبی شما کمک و از اضطراب و افسردگی جلوگیری می‌کنند.

فلفل

فلفل حاوی ترکیبی به نام کاپسایسین است که محافظ قوی برای کاهش علائم افسردگی است؛ زیرا این ماده محرک تولید آندروفین است که هورمون خوش‌اخلاقی محسوب می‌شود. انواع فلفل‌ها حاوی این ترکیب فوق‌العاده هستند.

موز

یکی از مهم‌ترین خواص موز مقدار بالای منیزیوم و پتاسیم است که این مواد ترشح کورتیزول که هورمون استرس است را کاهش می‎دهند و حال روحی شما را بهتر می‌کنند.

دارچین

دارچین ادویه معطر و بی‌نظیری است که در تهیه انواع غذاها و دسرها جایگاه خاصی دارد، می‌تواند با تنظیم سطح قند خون با افسردگی مقابله کند.

ویتامین-ضد-افسردگی

ویتامین‌های ضد افسردگی

ویتامین  C

باعث کاهش آثار رادیکال‌های آزاد می‌شود.

اسیدفولیک

یک اسید‌آمینه ضروری است که به طور طبیعی باعث آرامش می‌شود و به ایجاد سروتونین نیز کمک می‌کند.

فنیل‌آلانین

 نوع دیگری از اسید‌آمینه است که ترشح اندروفین را تحریک می‌کند.

اسیدهای چرب امگا ۳

باعث ثبات ذهنی، بهبود تمرکز و جلوگیری از افسردگی می‌شوند.

پتاسیم

سیستم عصبی شما را آرام می‌کند، باعث تحریک‌پذیری و کاهش افسردگی می‌شود.

غذاهای ممنوعه

متاسفانه زمانی که از افسردگی رنج می‌برید، ممکن است به غذاهای ناسالم علاقه داشته باشید. این غذاها، نه فقط باعث تشدید افسردگی  می‌شوند بلکه موجب افزایش وزن و سایر شرایط فیزیکی منفی نیز می‌شوند.

  • سوسیس
  • قند و شکر و مشتقات آن‌ها
  • نوشابه و سایر نوشیدنی‌های گازدار
  • غذاهای سرخ‌شده
  • مقدار بیش از حد کافئین
  • شیرینی‌های تجاری
  • پنیرهای چرب
  • غلات غنی‌شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…