دوپینگ با گیاهان انرژی زا

۰
4
زمان مطالعه: 4 دقیقه
چرا خسته و بی حال هستید؟ بمب انرژی با این خوراکی های خوشمزه در خدمت شما است! با ما همراه باشید.
خواص سیر و عسل

مصرف مواد خوراکی طبیعی می تواند انرژی روزانه شما را زیاد کند. درواقع، با مصرف بسیاری از مواد غذایی طبیعی می توانید انرژی خود را در طی روز چندین برابر افزایش دهید و به قول معروف دوپینگ گیاهی کنید.

به گزارش مجله پیام دلتا، با وجود مشغله های فکری و کاری، خستگی عضو جدا نشدنی از زندگی و کار شده است اما می توانید دوپینگ با مواد غذایی انرژی زا و افزایش قدرت بدنی را برای مبارزه با این مشکل آغاز کنید. شما در طول یک روز پر کار می توانید با برخی از خوراکی های گیاهی مناسب از میزان خستگی خودتان کم کنید.

گیاهان-دارویی-انرژی-زا

چرا دوپینگ گیاهی؟

شما با استفاده از مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، الیاف و از همه مهم تر ورزش می توانید انرژی خود را چند برابر افزایش دهید. همچنین با مصرف این مواد می توانید تا حد زیادی بیماری های خودتان را کنترل کنید.

خوراکی های انرژی زا

تعریف کلمه ی «انرژی» سخت است و حتی محققان مشهور درباره ی تعریف دقیق و صحیح آن اختلاف نظر دارند. اما مسئله واضح این است که ما برای زنده ماندن به انرژی نیاز داریم.

یک روش مقبول برای افزایش انرژی طبیعی بدن، استفاده از گیاهان دارویی است که بیشتر برای مصارف پزشکی و آشپزی (انواع دمنوش)، پرورش داده می‏ شوند. استفاده از این مواد باعث حفظ گردش خون در بدن و عملکرد صحیح مغز می‏ شود.

گیاهان-دارویی-انرژی-زا

سبزیجات با برگ سبز 

شاید تعجب کنید اما یکی از بهترین مواد غذایی برای دوپینگ گیاهی سبزیجات شناخته شده اند.

سبزی هایی همچون اسفناج، کلم پیچ و کلم بروکلی از مواد غذایی شناخته شده و انرژی زا هستند. آن ها کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم، روی و ویتامین هایی همچون A، C، E و K  دارند. ویتامین C موجود در سبزیجات یک دوز بسیار خوب از آنتی اکسیدان ها است که بدن شما را سالم و قوی نگه می دارد.

دانه چیا

تخم گیاه چیا سطح انرژی شما را بالا می برد و پایدار نگه می دارد.

 این دانه سرشار از پروتئین و چربی و فیبر است. این دانه که میزان بالایی کربوهیدرات دارد، از سطح قند خون یا انسولین مراقبت می کند و مانع بالا رفتن آن می شود. این مسئله یک عامل بازدارنده چاقی هم محسوب می شود.

چای سبز

چای سبز علاوه بر افزایش انرژی بدن باعث جوان ماندن شما هم می شود.

 به دلیل آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز این گیاه ضد آلودگی و سم زدا است. افرادی که زیاد خسته می شوند، به جای نوشیدن نوشابه های کافئین داری مثل قهوه و چای خوب است که گاهی یکی دو فنجان چای سبز را جایگزین کنند تا لاغری و کاهش وزن را هم تجربه کنند.

خواص-سیر-و-عسل

سیر

از ماده ی مغذی سیر برای کاهش علائم آرتروز، دیابت و بزرگ شدن پروستات استفاده می کنند. همچنین، می توانیم از سیر برای درمان مشکلات سلامتِ روزانه مان و بالا بردن متابولیسم و انرژی بدن استفاده کنیم.

از دیگر ویژگی های سیر می توان به بالا بردن قدرت بدن در مقابل بیماری ها و از بین بردن سموم اشاره کرد. اگر سیر را با پیاز و زنجبیل مخلوط کنیم، به داروی قدرتمندی دست می یابیم که می توانیم آن را برای شیمی درمانی و بهبود انواع سرطان استفاده کنیم.

ریشه زنجبیل

زنجبیل از جمله ریشه های بسیار قوی و گرم است. زنجبیل نیز اثری کاملا مشابه با سیر در افزایش انرژی و افزایش قدرت بدنی دارد. این ریشه در افزایش گردش خون هم بسیار موثر است. مطالعات نشان داده است که زنجبیل در تولید اسپرم تاثیرگذار است. همچنین می تواند تستوسترون را افزایش دهد.

مارچوبه

مارچوبه

مارچوبه از جمله مواد غذایی برای دوپینگ و افزایش قدرت بدنی است که مواد مغذی بسیار مفیدی در خود دارد. در بسیاری از دستور العمل های پزشکی، مارچوبه به عنوان یک غذای افزایش دهنده میل جنسی به کار رفته است. این سبزی غنی شده از ویتامین E است که در تولید و افزایش اسپرم هم می تواند مفید باشد.

برگ های سبز اسفناج

اسفناج از سبزیجاتی است که از دیر باز مورد استفاده بشر بوده است. طعم اسفناج بین رومیان و مصریان همواره محبوب و دوست داشتنی است. اسفناج میزان بسیار بالایی آنتی اکسیدان دارد که در افزایش میل جنسی و میزان انرژی بدن تاثیر می گذارد.

چغندر قند

یکی دیگر از مواد غذایی انرژی زا که در افزایش اکسید نیتریک کمک می کند، چغندر قند است.

نیترات موجود در چغندر قند در معده به اکسید نیتریک تبدیل می شود. این اکسید همان ماده ای است که در افزایش جریان خون تاثیر می گذارد. مطالعات نشان می دهد که چغندر قند کمک می کند تا بدن فرد زمان طولانی تری انرژی و قدرت داشته باشد.

جینسینگ

جینگو بیلوبا

این گیاه انرژی زا جریان خون را به سمت مغز افزایش می ‏دهد. همچنین میزان افسردگی را کم می‏ کند. برای کسب بهترین نتیجه، باید حداقل به مدت ۲ هفته، هر روز از جینگو بیلوبا استفاده کنید.

همچنین، این گیاه باعث تقویت نیروی جنسی در مردان می شود و برای درمان عفونت مثانه و درمان شب ادراری هم مفید است.

جینسینگ 

گیاه دارویی جینسینگ با تقویت سیستم ایمنی بدن و دفع عفونت ‏ها و بیماری ‏ها باعث افزایش انرژی بدن می‏ شود؛ پس سعی کنید هر روز مقداری از آن را استفاده کنید.

این گیاه انرژی زا قرن ها است که به منظور بهبود عملکرد حافظه، لاغری، کاهش استرس، درمان ناتوانی، سستی و سایر علائم ناشی از فرسودگی و افزایش سن و همچنین برای افزایش طول عمر افراد و بسیاری موارد دیگر استفاده می شود.

البته از این گیاه می توانید به صورت دمنوش یا چای هم استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…