خرید ملک در «ازمیر»،رستگاری در بهشت ترکیه!

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه

شهری باستانی  با آب و هوایی معتدل، اماکن دیدنی وتاریخی فراوان. دیاری که در آن به خاطر طبیعت زیبا و پیشینه فرهنگی، لذت  توامان را تجربه خواهید کرد.«ازمیر» (Izmir) را « بهشت ترکیه» نامیده اند. شهری در منتهی الیه غرب ترکیه و د رساحل دریای اژه؛ جایی که تلاقی سبزه،کوه و دریا ترکیب دلپذیری برای سکونت و تفریح فراهم آورده است.

به گزارش مجله دلتا، این شهر با حدود سه میلیون هشتصد هزار نفر جمعیت،پس از استانبول و آنکارا سومین شهر بزرگ ترکیه محسوب می شود و به دلیل همجواری با دریا از دوران کهن مورد توجه تجار و بازرگانان قرار داشته است. به گونه ای که تجارت ویژگی اصلی این شهر از دوران باستان تا قرن حاضر است.

Ezmir 3 خرید ملک در «ازمیر»،رستگاری در بهشت ترکیه!

نام پیشین ازمیر، «ازمیرنا» بود و درکتاب مقدس هم وقتی به یکی از هفت کلیسایی که آیات وحی در آن نازل شده، اشاره می شود، از کلیسای شهری به نام«اسمیرنه» نام برده می شود. تا سال ۱۹۳۰ این شهر به همان نام قدیمی یونانی‌«اسمیرنه» خوانده می‌شد. در ازمیر غلبه بافت جمعیتی با ترک هاست  اما اهالی بومی این شهر با روی باز از سبک لباس پوشیدن، تغذیه و ساخت مراکز خرید مدرن تجاری با برند های غربی و شرقی، استقبال کرده اند.

سراسر جنوب ازمیر دارای سواحل زیبای ماسه‌ای،  یکی از بزرگترین و زیباترین شهرهای باستانی دنیا یعنی«افسس» و آبهای معدنی در سواحل چشمه، شهر باستانی ترووا و … از نقاطی است که همه ساله علاقه‌مندان آثار تاریخی،طبیعی و گردشگری درمانی را به خود جلب می‌نماید.

همچنین، جاده های کوهستانی و روبه دشت و دریا از مناظر زیبای اطراف این شهر محسوب می شود.

Ezmir2 خرید ملک در «ازمیر»،رستگاری در بهشت ترکیه!

یکی از میدان‌های این شهر، میدان «ساعت کوناک» است، میدانی با کبوتران بسیار و برج ساعت که سمبل شهر ازمیر است. در قسمتی از این میدان،  بازار سنتی «کِمِرآلتی» قرار گرفته که مسافران را به تماشا دعوت می‌کند. خیابان اصلی ازمیر خیابان آتاتورک است که ساکنین و توریست‌ها همیشه در آنجا در حال رفت و آمد هستند.

این شهر یکی از مناطق ترکیه است که به اصطلاح گردشگران و مسافران خارجی «خوش مسیر» و «راهوار» به حساب می آید. آسان ترین راه رفتن به ازمیر،استفاده از پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه بین المللی «عدنان مندرس» است که فاصله آن تا مرکز استان فقط ۴۵ دقیقه است. همچنین مسیر ها وخطوط متعدد اتوبوسرانی ترکیه مانند پاموک کاله، کامیل کوک و مترو از شهرهایی همچون آنکارا، استانبول و آنتالیا به  ازمیر، می روند.

دیدنی های بهشت ترکیه

شهر ازمیر، ۱۵ مرکز خرید دارد که ازمیان آنها مرکز خرید اوپتیموم، کلیپا پارک، فوروم بورنوا و آگورا گرانترین آنها می باشد. اهالی ازمیر و توریست ها ترجیح می دهند  به جای  این مراکز خریدلوکس ، از ناحیه تجاری «کمرالتی»، خرید کنند که می توانند سوغاتی هم بخرند. بازار «گیزلارگاشی هان» که در داخل منطقه تاریخی کمرالتی قرار گرفته، یک جاذبه توریستی هم محسوب می شود و برندهای بین المللی را هم می توانید در فروشگاه های ناحیه آلساناک، پیدا کنید.

«کودون» یکی از زیباترین نقاط دیدنی ازمیر است  از جاذبه های کوردون به غیر از قهوه خانه هایش، قایق سواری و گشت و گذار در دریا است. از دیگر جاذبه های گردشگری ازمیر، موزه باستان شناسی و موزه اقوام و کلیسای «پولیکارپ مقدس» می باشد که کلیسای سنت پولیکارپ، قدیمی ترین کلیسای کاتولیک روم باستان در  ازمیر است.

دوستداران تاریخ و فرهنگ کهن، به یقین از دیدن شهر «افسس»، دومین شهر بزرگ امپراتوری روم شرقی لذت خواهند برد. با یک ساعت رانندگی می توان به افسوس رسید و از ویرانه های خانه های تراس دار، آمفی تئاتر بزرگ و کتابخانه سلسیوس سومین کتابخانه بزرگ دنیای باستان دیدن کرد.

تماشای «پرگامون»  که در کتاب مقدس از آن به مسند شیطان یاد شده است و شیب دارترین آمفی تئاتر قدیمی دنیا را دارد نیز از دیگر دیدنی های این شهر است که در سال های اخیر به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شده است.

 خرید ملک در «ازمیر»، مطمئن، پرسـود و خاطره انگیز!

با وجود این که ازمیر از شهرهای بزرگ و پر بازدید ترکیه محسوب می شود امّا بازار خرید ملک و ویلا در آن هنوز به گرانی های کاذب دچار نشده و گزینه ای مطلوب برای سرمایه گذاری های خرد و کلان محسوب می شود. سکونت و گذراندن تعظیلات در ویلاهای مشرف به دریا و  سوئیت های اقامتی در متراژهای مختلف و قیمت های متنوع، خاطراتی فراموش نشدنی برای شما رقم خواهد شد.

Ezmir1 خرید ملک در «ازمیر»،رستگاری در بهشت ترکیه!

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…