خانه‌ سازی فقط برای لجبازی!

۴
6
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خانه کینه،خانه‌هایی است که برای ایجاد مانع در برابر نور یا درجایی ساخته می‌شوند که همسایه‌ها را برای رسیدن به خانه هایشان دچار دردسر شوند و یا جلوی یک منظره زیبا را بگیرند و اغلب شکل‌های عجیب و غریبی دارند.
خانه لجبازی

خانه‌ لجبازی یا خانه کینه چگونه خانه هایی است؟!

خانه کینه، خانه ای است که برای عصبانی کردن و لجبازی با همسایه و یا مالک بخشی از خانه ساخته می‌شود.

خانه‌هایی که برای ایجاد مانع در برابر نور یا درجایی ساخته می‌شوند که همسایه‌ها را برای رسیدن به خانه هایشان دچار دردسر شوند و یا جلوی یک منظره زیبا را بگیرند و اغلب شکل‌های عجیب و غریبی دارند.

به گزارش مجله پیام دلتا، در سال ۱۷۱۶ میلادی، یک فروشنده به نام «توماس وودز» خانه‌ای را در «ماربل هید» ماساچوست ساخت که به نمادی از لجبازی تبدیل شده بود. دو برادر، مالکان این خانه بودند و هر یک در بخشی از آن زندگی می‌کردند با هم قهر بودند و یک کلمه نیز با هم حرف نمی‌زدند

آن ها حتی  از این که سهم خود را به دیگری بفروشند خودداری می‌کردند و از هیچ کوششی برای محدود کردن طرف دیگر ماجرا از سهم خانه دریغ نمی‌کردند.

خانه لجبازی

در یک ماجرای دیگر در سال ۱۸۰۶ میلادی، فردی به نام «توماس مکوب» که به سفر دریایی رفته بود پس از بازگشت دریافت که برادر ناتنی‎اش از پدر یک قصر به ارث برده است. او از اینکه نبودنش باعث شده بود تا آن قصر از دستش بیرون رود، ناراحت و عصبانی شد و تصمیم گرفت برای تلافی  و خالی کردن خشم و کینه‎اش، یک خانه روبه روی قصر برادرش بسازد و جلوی دید او را بگیرد.

0000 2 خانه‌ سازی فقط برای لجبازی!

در شهر بیروت لبنان هم دیواری برای لجبازی در سال ۱۹۵۴ میلادی ساخته شد. ماجرا از این قرار بود که چند قطعه زمین از پدر خانواده به برادرها رسید. اما از بدشانسی، زمین یکی از برادرها در طرح شهرسازی قرار گرفت و فقط بخش کوچکی برای این برادر ماند.

خانه لجبازی

 این زمین آنقدر کوچک بود که او نمی‌توانست خانه‌ای در آن بسازد، پس تصمیم گرفت تا با ساخت یک بنای باریک قضیه را جبران کند. او با این کار جلوی دید برادرانش را می‌گرفت و آن‌ها به جای دیدن منظره دریا، پشت دیوار ساختمان باریک برادرشان را می‌دیدند.

منبع : تابناک با تو

۴ دیدگاه

  1. ننه

    ۲۵ مهر ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۱ ق٫ظ

    مطلب جالبی بود ممنون ازتون

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۱ آبان ۱۴۰۱ در ۱:۱۹ ب٫ظ

      ممنونیم از همراهی شما

      پاسخ

  2. ملکی

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ در ۵:۵۱ ب٫ظ

    دقیقا کار درست همین بود که انجام داد

    پاسخ

  3. شایسته

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۰:۳۹ ق٫ظ

    ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…