علائم بیماری قلبی که باید جدی گرفت

۶
4
زمان مطالعه: 4 دقیقه
بیماری قلبی نیز مانند بسیاری دیگر از بیماری‌ها نشانه‌ها و علائم خاصی دارد.
علائم بیماری قلبی

اغلب افراد تصور می‌کنند بارزترین نشانه ابتلا به بیماری‌های قلبی احساس درد در قفسه سینه است. اگر چه احساس درد در ناحیه قفسه سینه، پشت و دست چپ از علائم بیماری قلبی است اما برخی دیگر از نشانه‌های معمولی که ظاهراً ارتباط چندانی به قلب ندارند هم از جمله نشانه‌های پنهان ابتلا به بیماری قلبی هستند.

آپنه خواب یا قطع تنفس در خواب

علائم بیماری قلبی

به گزارش مجله پیام دلتا؛ «آپنه خواب» یا در واقع همان توقف تنفس در خواب که در اثر انسداد راه هوایی در حلق و بینی هنگام خواب روی می‌دهد و گاهی ممکن است بیش از ۱۰ ثانیه طول بکشد از جمله اختلالاتی است که باید بسیار جدی گرفته شود چون یکی از علائم بیماری قلبی است.

بثورات جلدی زرد و نارنجی رنگ

 

علائم بیماری قلبی

اگر سطح تری‌گلیسیرید در خون بالا باشد ممکن است پوست شما در اطراف ناحیه انگشتان دست و پا دچار بثورات جلدی زرد و نارنجی رنگ شود و این یکی از علائم بیماری قلبی است. بخشی از این چربی‌ها در خون شما نقش مهمی در تقویت رگ‌ها و شریان‌های شما دارند و اگر از حد معمول بیشتر شوند شما را در معرض خطر سکته‌های قلبی و مغزی قرار می‌دهند.

قدرت بدنی ضعیف

هشدارهای جدی بدن

تحقیقات نشان می‌دهند هر چه قدرت دست شما برای فشار دادن بیشتر باشد احتمال ابتلا شما به بیماری‌های قلبی کمتر است.

نقاط تیره زیر ناخن

علائم بیماری قلبی

اگر بدون دلیل و بدون این‌ که به ناخن‌ ها ضربه وارد شده باشد زیر ناخن‌ های تان نشانه خون‌مردگی باشد ممکن است دچار عفونت در قلب یا دریچه‌های آن باشید.

سرگیجه

علائم بیماری قلبی

سرگیجه یکی دیگر از علائم بیماری قلبی است. البته سرگیجه ممکن است به علل مختلف بروز پیدا کند. علت اصلی سرگیجه این است که خون کافی به مغز نمی‌رسد و به همین دلیل علت سرگیجه ممکن است ریتم نامنظم قلب و تضعیف عضله قلب باشد به خصوص اگر این حالت با احساس لرزش و نبض تند قلب باشد.

مشکلات جنسی

 

علائم بیماری قلبی

شاید باورتان نشود اما در برخی موارد بی‌میلی‌های جنسی در زنان و مردان یکی از علائم بیماری‌ قلبی است و فرد ریسک بالاتری برای ابتلا به سکته قلبی یا حمله قلبی دارد.

تغییرات رنگ پوست

علائم بیماری قلبی

انگشتان آبی یا خاکستری رنگ ممکن است به علت گردش خونی باشد که بدون اکسیژن لازم است. این مسئله به دلیل نقص در عملکرد قلب و انسداد رگ‌های خونی روی می‌دهد. در این‌صورت حتی امکان خونریزی در پوست دست و پا هم وجود دارد. تغییرات رنگ پوست از جمله علائم بیماری قلبی است.

خونریزی لثه

علائم بیماری قلبی

اگر چه هنوز ارتباط میان خونریزی لثه و ابتلا به بیماری‌های قلبی به صورت واضح مشخص نیست اما مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد ورم کردن لثه‌ها یا خونریزی آن‌ها ممکن است منجر به التهاب قلب شوند. یک نظریه در این مورد می‌گوید که باکتری‌ها از لثه وارد جریان خون و سبب ایجاد التهاب در قلب می‌شوند.

لکه‌های تیره روی پوست

علائم بیماری قلبی

پیدا شدن لکه‌های تیره ضخیم در نقاطی مثل گردن، زیر بغل و کشاله ران معمولاً زمانی روی می‌دهد که بدن شما با هورمون انسولین مشکل داشته باشد. در حقیقت زمانی که بدن شما نسبت به هورمون انسولین مقاومت نشان دهد و به دیابت نوع ۲ و سندرم متابولیک مبتلا باشید بهتر است برای کنترل قند خون و نیز چکاپ قلب به پزشک متخصص مراجعه کنید. این موارد ممکن است علائم بیماری قلبی باشند.

اشکال در تنفس

علائم بیماری قلبی

اشکال در تنفس و نفس‌ های کوتاه و منقطع ممکن است از جمله علائم بیماری قلبی، نارسایی قلبی، ریتم غیر طبیعی قلب و یا حمله قلبی باشد. اگر بعد از برخی کارها مثل ورزش کردن یا پیاده‌روی سبک یا حتی در حالتی که دراز کشیده‌اید در تنفس دچار مشکل می‌شوید و پیش از این به این صورت نبوده‌اید بهتر است به پزشک متخصص قلب مراجعه کنید. اگر در قفسه سینه خود هم در این موارد احساس درد می‌کنید حتما به اورژانس مراجعه کنید.

تورم در قسمت پایین پاها

علائم بیماری قلبی

تورم در پاها زمانی که زیاد می‌نشینید، زیاد سر پا می‌ایستید یا در دوران بارداری امری محتمل است. در مواردی غیر از این ممکن است به دلیل  نارسایی قلبی و گردش ضعیف خون باشد. تورم پاهای شما ممکن است به سبب ایجاد لخته خون باشد که گردش خون را از اندام‌های پایین بدن به سمت قلب متوقف می‌کند. اگر تورم پاها به صورت ناگهانی روی دهد حتما با پزشک خود مشورت کنید.

خستگی بیش از حد

علائم بیماری قلبی

همیشه خستگی را به پای کم‌خوابی و کار زیاد نگذارید. یکی از علائم مهم ابتلا به بیماری‌‌های قلبی می‌تواند ایجاد احساس خستگی در شما باشد زیرا عضله قلب آن‌قدر قوی نیست که بتواند نیازهای بدن شما را برآورده کند. از سوی دیگر احساس ضعف و خستگی می‌تواند به دلایل مختلف از جمله کم‌خونی، سرطان یا حتی افسردگی باشد.

۶ دیدگاه

  1. شایسته

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۴ ق٫ظ

    thank you

    پاسخ

  2. عادل

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۳ ق٫ظ

    واقعا خوب بود منو به فکر انداخت که ی چکاب کامل بدنی انجام بدم

    پاسخ

  3. عادل

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۳ ق٫ظ

    واقعا خوب بود منو به فکر انداخت که ی چکاب کامل بدنی انجام بدم

    پاسخ

  4. عادل

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۳ ق٫ظ

    واقعا خوب بود منو به فکر انداخت که ی چکاب کامل بدنی انجام بدم

    پاسخ

  5. مهدی فراهانی

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ در ۵:۲۵ ب٫ظ

    بسیار مفید

    پاسخ

  6. ملکی

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ در ۲:۴۲ ب٫ظ

    خیلی خیلی مفید بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…