زنگ خطر برای سلامتی

۹
5
زمان مطالعه: 4 دقیقه
درد یکی از علائم و نشانه‌هایی است که بدن از آن برای نشان دادن ایجاد مشکل یا بیماری استفاده می‌کند.
هشدارهای جدی بدن

برخی هشدارهای جدی بدن هستند که همیشه باید به آنها توجه کرد زیرا بی‌توجهی کردن به آن‌ها می‌تواند عواقب خطرناکی برای شما داشته باشد.

درد قفسه سینه

هشدارهای جدی بدن

به گزارش مجله پیام دلتا؛ بیش از ۳۰ دلیل منطقی و جدی وجود دارد که باید درد قفسه سینه را جدی بگیرید. در حقیقت یکی از نشانه‌هایی که خطر بیماری قلبی و سکته قلبی را به شما هشدار می‌دهند همین درد ناحیه قفسه سینه است. سایر هشدارهای جدی بدن در این رابطه، تجربه نفس تنگی، خستگی، احساس سرما، ضربان قلب تند یا غیر منظم  است که به محض مشاهده حتما به پزشک مراجعه کنید.

خستگی

هشدارهای جدی بدن

هر فردی ممکن است در ساعاتی از روز احساس خستگی کند. اما اگر معمولا احساس خستگی می‌کنید نشانه خوبی نیست. خستگی مداوم یکی از هشدارهای جدی بدن در مورد سلامت شمااست.

سر درد

هشدارهای جدی بدن

زمانی که دچار سر درد می‌شود بدن می‌خواهد در مورد وضعیت سلامتی‌تان به شما هشدار به شما بدهد. با این‌همه بسیاری افراد به جای گوش دادن به این هشدار سعی می‌کنند با خوردن انواع قرص و گاهی هم درمان‌های خانگی درد را برطرف کنند.

حرکات نامنظم روده

هشدارهای جدی بدن

یک تصور غلط رایج میان مردم این است که حرکات منظم روده به معنای انجام روزانه عمل «دفع» است. اما واقعیت این است که مزاج افراد با هم متفاوت است. به همین دلیل به عقیده پزشکان متخصص انجام عمل دفع کمتر از سه بار در هفته به معنای نامنظم بودن حرکات روده است. اگر این روال در شما مرتب تغییر می‌کند یکی دیگر از هشدارهای جدی بدن است و توصیه می‌کنیم به پزشک مراجعه کنید.

کاهش وزن ناگهانی و بدون دلیل

هشدارهای جدی بدن

کاهش ناگهانی وزن نشانه جدی در مورد به خطر افتادن وضعیت سلامتی شمااست. زمانی که از رژیم لاغری و کاهش وزن پیروی نمی‌کنید در صورت کم شدن ناگهانی وزن حتماً به پزشک مراجعه کنید.

خال و کک‌ و مک

هشدارهای جدی بدن

برخی خال‌های قهوه‌ای و نامنظم حاوی ملانوم هستند. اگر در این خصوص مطمئن نیستید یا تغییری در ظاهر و رنگ خال‌ها و کک و مک‌های‌تان مشاهده کردید حتما پزشک مراجعه کنید. تغییر اندازه و رنگ خال و کک و مک یکی از هشدارهای جدی بدن در مورد وضعیت سلامتی است.

ریزش و نازک شدن موها

هشدارهای جدی بدن

اگر شما یک زن هستید و موهای‌تان بیشتر از حد معمول ریزش دارند و احساس می‌کنید تار موهای‌تان نازک شده است بدانید این مسئله یکی از هشدارهای جدی بدن است و حتماً به پزشک مراجعه کنید.

ریزش و نازک شدن موها نشانه بیماری‌های مختلف است. برای مثال ممکن است شما مبتلا به بیماری‌های خود ایمنی یا مشکلات تغذیه‌ای شدید باشید.

خروپف کردن

هشدارهای جدی بدن

اگر چه خروپف معمولا باعث آزار و اذیت دیگران موقع خوابیدن می‌شود اما گاهی یکی از هشدارهای جدی بدن در مورد وضعیت سلامتی شمااست.

خروپف ممکن است نشانه بیماری قلبی باشد که سبب خستگی و کمبود اکسیژن رسانی به بدن هم می‌شود.

مشکلات پوستی

هشدارهای جدی بدن پوست بدن شما ممکن است نسبت به محیط زندگی‌تان واکنش نشان دهد و زمانی هم که به خوبی از آن مراقبت نکنید برای شما دردساز شود. اگر از جوش، آکنه، پوسته پوسته شدن، خشکی و قرمزی ،اگزما یا سایر مشکلات پوستی رنج می‌برید حتما به ندای بدن‌تان گوش دهید. ممکن است بدن شما تحت استرس و فشار باشد یا از آلرژی و مشکلات تغذیه‌ای شدید رنج ببرد.

تشنگی

هشدارهای جدی بدن

پزشکان معتقدند نوشیدن روزانه ۲ لیتر آب برای سلامت بدن ضروری است. اما اگر با وجود نوشیدن این مقدار آب باز هم احساس تشنگی کردید و یا نیاز به نوشیدن بیشتر از ۲ لیتر آب در روز داشتید با پزشک خود مشورت کنید زیرا تشنگی یکی از هشدارهای جدی بدن در مورد سلامتی است.

ترک خوردن لب‌ها

هشدارهای جدی بدن

اگر لب‌ها و گوشه لب‌های‌تان مدام ترک می‌خورند این یک نشانه جدی است. کمبود ویتامین B که معمولاً منجر به کم‌خونی و مشکلات دیگر می‌شود علت اصلی ترک خوردن لب‌ها است. کمبود ویتامین B12 مهم‌ترین علت ترک خوردن لب‌هااست و برای رفع آن مواد غذایی زیر کارساز هستند: پاپ کورن، کمی نمک، روغن زیتون و حتی فلفل قرمز. در صورت جبران کمبود ویتامین B12 مشکل ترک خوردن لب‌ها و گوشه‌های لب به احتمال زیاد رفع می‌شود.

۹ دیدگاه

  1. بزرگی

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ در ۶:۰۲ ب٫ظ

    جالب و مفید بود

    پاسخ

  2. مهدی فراهانی

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ در ۴:۵۷ ب٫ظ

    مفید بود متشکرم

    پاسخ

  3. عادل09101853408

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ در ۲:۳۰ ب٫ظ

    خیلی مفید و آموزنده بود و ترجیح میدهم حتما یک چک آپ کنم

    پاسخ

  4. عادل09101853408

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ در ۲:۳۰ ب٫ظ

    خیلی مفید و آموزنده بود و ترجیح میدهم حتما یک چک آپ کنم

    پاسخ

  5. آقازاده

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ در ۲:۲۹ ب٫ظ

    بینظیره کارتون

    پاسخ

  6. ملکی

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۵ ب٫ظ

    واقعا مطالب جالب و مفیدی بودن

    پاسخ

  7. روزبهاني

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۱ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  8. محمد تقوی

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۳ ق٫ظ

    درخشان عزیز مطلب خوبی را انتحاب کردی . آفرین

    پاسخ

    • زهرا نوری درخشان

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ در ۹:۲۱ ق٫ظ

      از لطف شما ممنونم.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…