اینجا قطب شمال نیست!

۶
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اینجا قطب شمال نیست! این مطلب شما را به سفری کوتاه و خیالی می‎برد؛ البته سفری به قصد یخچال آشپزخانه‎ی شما! با دلتا همراه باشید.
قطب-یخ

اینجا قطب شمال نیست! اینجا یخچال آشپزخانه ‎ی شما است؛ بگذارید این گونه بگوییم که قطب شمال در یخچال شما است! مجله پیام دلتا شما را به سفری مهیج دعوت می‏‎کند البته سفر به آشپزخانه ‎‎ی شما! اگر با شنیدن این جملات متعجب شده‎ اید؛ این مطلب را از دست ندهید!

یخ-درمانی

خواص یخ‎ درمانی

یخ همین دوست سرد کوچولوی آشپزخانه‎ای می‎تواند بسیاری از بیماری‎های شما را درمان کند؛ درحقیقت، این موجود جامد کوچولو می‎تواند زیبایی‎تان را دو چندان کند.

ماساژ با یخ

ماساژ دادن یخ روی پوست می‎تواند درد را کاهش دهد.

در بررسی که روی ۹۰ زن باردار انجام شد، داوطلبان به ۳ گروه تقسیم شدند. برای گروه اول، از روش ماساژ با یخ استفاده کردند؛ برای گروه دوم از طب فشاری بهره بردند و به گروه سوم دارونما دادند. نتایج نشان داد که گروهی که ماساژ یخ دریافت کردند، به مدت طولانی‎تری احساس درد نمی‎کردند.

البته یخ نباید مستقیم و به مدت زیاد روی بدن قرار گیرد؛ زیرا باعث سوزش و تورم پوست بدن می‏‎شود. باید بدانید که یخ درد را تا یک سوم کاهش می‎دهد. همچنین با استفاده از یخ، مشکل دندان از جمله درد آبسه تا حد زیادی کم می‎شود.

درمان نوین سرطان پروستات

از بین بردن سلول‎های سرطانی از طریق منجمد و آب کردن (کرایوتراپی) به عنوان یک روش درمان نسبتاً جدید برای سرطان پروستات مطرح است.

 این روش که کریوسرجری نامیده می‏‎شود، شامل منتقل کردن گاز سرد به غده پروستات است. گاز به توپ‎های یخ تبدیل می‎شود که سرطان را از بین می‎برد. از این روش عمدتاً برای بیمارانی استفاده می‎شود که برای خارج کردن پروستات عمل جراحی انجام نمی‎دهند.

البته انجام این روش باید زیر نظر متخصص و با تشخیص وی باشد.

داروی مفید برای ورزشکاران

تاثیر درمانی یخ تقریبا شناخته شده است. برای درمان آسیب‎های شدید ورزشی، مانند کشیدگی یا پیچ‎خوردگی بلافاصله کمی یخ را به مدت ۱۰ دقیقه تا نیم ساعت روی عضو صدمه‎دیده بگذارید تا درد و التهاب کاهش پیدا کند. بهتر است یخ را در حوله بپیچید.

این ماده همچنین برای از بین بردن درد کوفتگی، ضربه‎های با مشت، جراحت و کبودی مفید است.

مقابله با میگرن

نتایج بررسی‎های متعدد نشان می‎دهد که قرار دادن بسته‎های یخ در کاهش سردرد‎های میگرنی موثر است. البته این به نوع و شدت سردرد شما بستگی دارد. درواقع، یخ رگ‎هایی را که به مغز خون می‎رساند، منقبض می‎کند و دمای بدن شما را کنترل می‎کند.

کاهش وزن و لاغری

مطالعات بسیاری نشان می‏‎دهد که استفاده از یخ، در بعضی از قسمت‎های بدن به چربی‎سوزی و لاغری کمک می‎کند و ظاهرا در کشیده شدن بافت پوست و کاهش سایز بسیار موثر هستند. اگر شما این مسئله را باور نمی‎کنید، به احساسی که بعد از حمام آب سرد یا استخر آب یخ به دست می‎آورید، فکر کنید.

یخ و زیبایی پوست

یخ پوست شما را زیباتر میکند

این یک آرایش مقرون‎به‎صرفه به شیوه مدرن است:

خداحافظی با پف چشم

زنان زیادی هستند که با وجود زندگی پرمشغله کاری یا اجتماعی ممکن است شب تا دیروقت درگیر انجام کارهای‎شان باشند یا با وجود ناراحتی یا مشغله‎ها یا درگیری روحی- روانی که دارند نتوانند خواب مناسب و با کیفیتی برای خود رقم بزنند.

 این افراد شاید در طول شب نیز تنها ۳ ساعت بخوابند و تا نزدیک صبح به زور یک فنجان قهوه خود را بیدار نگه دارند؛ این یعنی فاجعه زیبایی!

درواقع، این زنان نیز مانند همه به زیبایی و شادابی صورت‎شان نیاز دارند تا روحیه‎ی بهتری داشته باشند. در این مواقع، تنها کافی است کمتر از ۵ دقیقه خود را مشغول انجام یخ درمانی کنید؛ در این صورت، پف چشمان شما رفع شده و مانند وقتی می‏‎شوید که ۸ ساعت خوب و کافی خوابیده باشید.

رفع قرمزی پوست

 آیا دچار آفتاب‎سوختگی شده‎اید یا به یک کرم یا وسیله‎ی آرایشی خاص واکنش نشان داده و پوست‎تان قرمز و حساس شده است؟ در این مواقع، تنها یک بار یخ درمانی می‎تواند به طرز معجزه‎آسایی این قرمزی و تورم را کمتر کند.

منافذ باز پوست

منافذ پوست که هر بار بزرگ و باز شده‎اند، منظره‎ی زشتی ایجاد می‎کنند و کنترل آن‎ها آسان نیست. با یخ درمانی منافذ پوست شما در کمترین زمان به اندازه‎ی نرمال و معمولی خود باز می‎گردند و پوستی نرم و صاف برای‎تان به ارمغان می‎آورند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با روش‌های بستن منافذ پوست “۳ روش خانگی برای بستن منافذ پوست” را مطالعه کنید.

نبرد با چین و چروک

نگران چین و چروک پوست‎تان نباشید. منظور من این است که من فکر می‎کنم حداقل تا سی‎سالگی حق‎مان است که با صورتی صاف و شاداب و جوان زندگی کنیم. شما موافق نیستید؟ پس به جای استفاده از کرم چین و چروک گران‎قیمت با چند قالب یخ ساده پوست‎تان را صاف و تمیز نگه دارید.

پاکسازی پوست

جای تعجب دارد که یخ درمانی ساده چقدر می‎تواند در پاکسازی و لایه‎برداری پوست هم مفید باشد. آنقدر که حتی با درمان‎های آب گرم و کرم‎های لایه‎بردار گران‎قیمت هم گاهی نمی‎توانیم به این سرعت به نتیجه‎ی دلخواه خود برسیم.

 این درحالی است که بعد از یخ درمانی همان نتیجه‎ای را می‎بینم که بعد از انجام درمان‎های گران و سنگین دیگر مشاهده کرده‎ایم.

ماسک یخ و چای سبز

یکی از مواد محبوبی که می‎توانید داخل یک قالب یخ از آن بهره ببرید، چای سبز است. این نوع یخ درمانی و استفاده از ماسک یخ می‎تواند به سرعت تورم و التهاب پوست شما را آرام کرده و تمام روز آن را به حالت ثابت نگه دارد.

چای سبز حاوی تانن است که تورم را کاهش می‎دهد. کافئین موجود در این چای می‎تواند برای تورم و گودی پای چشم هم موثر باشد. چای سبز  مجموعه‎ای از مواد مغذی است که برای درمان التهاب و تورم پوست مناسب هستند.

مضرات-آب-یخ

مضرات خوردن آب یخ

همان‎قدر که استفاده از یخ می‎تواند برای زیبایی و سلامت بدن شما مفید باشد؛ خوردن آب یخ هم می‎تواند شما را به شدت بیمار کند؛ به عنوان نمونه:

  • آب یخ باعث چسبیدن چربی دور عروق قلب می‎شود و عامل انسداد ۴ رگ اصلی قلب است و خطر سکته یا ایست قلبی را زیاد می‎کند.
  • آب یخ اولین و بزرگترین علت سیروز کبد و نابودی کبد محسوب می‎شود؛ چون باعث چسبیدن چربی دور جداره کبد می‎شود.
  • همچنین، آب یخ باعث از بین رفتن عاج روده و معده می‎شود و شما به راحتی سرطان دستگاه گوارش خواهید گرفت.

۶ دیدگاه

  1. میلاد سلمان زاده

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ در ۳:۰۸ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  2. بهلولی

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ در ۹:۵۰ ق٫ظ

    ممنون از مطالب مفیدتون

    پاسخ

  3. اهورا

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ در ۴:۴۰ ب٫ظ

    مطلب جالب و جدیدی بود.ممنون

    پاسخ

  4. علی فرجی

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ در ۱:۴۴ ب٫ظ

    اطلاعات خوبی مرتبط با یخ و انواع استفاده از آن در بر داشت
    متشکر

    پاسخ

  5. دانشی

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ در ۹:۴۸ ق٫ظ

    یخ

    پاسخ

  6. فزهاد کرمی

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ در ۸:۲۲ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…