خانه سلامتی کودکان اتفاقی باهوش نمی شوند

کودکان اتفاقی باهوش نمی شوند

۵
5
ترک عادات بد تغذیه در کودکان یکی از ضروریات است.
باهوش شدن کودکان

رشد ذهنی کودک از دوران جنینی او آغاز می‌شود. بسته به این‌که مادر در دوران بارداری چه نوع تغذیه‌ای داشته باشد در کنار عامل وراثت می‌توان به رشد ذهنی کودک امیدوار بود. با این‌همه تغذیه کودک بعد از به دنیا آمدن هم نقش زیادی در رشد ذهنی و هوش او دارد. اگر صاحب فرزندی هستید که در سنین ابتدایی رشد قرار دارد با تنظیم یک رژیم غذایی مفید و با کیفیت می‌توانید به رشد ذهنی او کمک کنید. ۷ نمونه از بهترین غذاها برای باهوش شدن کودک را با ما بخوانید.

۱- تخم مرغ

باهوش شدن کودک

به گزارش مجله پیام دلتا؛ پروتئین و مواد مغذی موجود در تخم مرغ آن را تبدیل به یکی از بهترین غذاها برای باهوش شدن کودک تبدیل کرده است. برای این‌که اثربخشی تخم مرغ بر مغز و رشد ذهنی کودک بیشتر شود بهتر است تخم مرغ را به این ترتیب سرو کنید: تخم مرغ را با مقداری شیر، نمک و فلفل مخلوط کنید و سپس در مقدار مناسب کرد تفت دهید. تخم مرغ آماده شده را با نان تستی که از غلات کامل تهیه شده سرو کنید.

۲- ماست یونانی

باهوش شدن کودک

چربی یکی از مواد ضروری و مورد نیاز و از جمله بهترین غذاها برای افزایش بهره هوشی کودکان است. ماست یونانی پرچرب که بیشتر از سایر انواع ماست پروتئین دارد یکی از بهترین غذاها برای مغز کودک است چون به سلول‌های مغز کودک کمک می‌کند تا در یک شکل مناسب و سالم برای دریافت و فرستادن اطلاعات قرار بگیرند.

۳- سبزیجات برگ سبز

باهوش شدن کودک

سبزیجات برگ سبز مثل اسفناج و کلم کالی سرشار از ویتامین‌ها و فولات یا ویتامین B9 هستند و تاثیر آن‌ها بر کاهش ریسک ابتلا به آلزایمر در بزرگسالی ثابت شده است. کلم کالی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به رشد سلول‌های جدید مغزی کمک می‌کند و به همین دلیل از جمله بهترین غذاها برای رشد مغز کودک است.

۴- ماهی

باهوش شدن کودک

انواع ماهی به خصوص ماهی‌های چرب منبع غنی ویتامین D و اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که از مغز در برابر کاهش مهارت‌های ذهنی و بیماری‌هایی مثل زوال عقل و آلزایمر پیشگیری می‌کند. ماهی تن، ماهی ساردین و قزل‌آلا سرشار از امگا ۳ هستند.

مصرف امگا ۳  هم به باهوش شدن کودک کمک می‌کند و هم سبب می‌شود که آن‌ها در فعالیت‌های ذهنی، بازی و درس خواندن تمرکز بهتر و بیشتری داشته باشند.

۵- آجیل و دانه‌های روغنی

باهوش شدن کودک

آجیل و دانه‌های روغنی مثل مغز تخمه آفتابگردان و کدو منبع غنی پروتئین، اسیدهای چرب مورد نیاز بدن، انواع ویتامین و مواد معدنی ضروری هستند. آجیل و دانه‌های روغنی و انواع مغزها هم استرس را کاهش می‌دهند و هم سیستم عصبی کودک را سالم نگه می‌دارند.

بد نیست بدانید مغز تخمه آفتابگردان سرشار از فولات یا همان ویتامین B9، ویتامین E و سلنیوم است. اگر کودک شما تمایلی به خوردن این دانه‌های روغنی مفید ندارد از آن‌ها به صورت پودر روی سالاد، در پخت سوپ و پلو یا روی نان و نان شیرینی استفاده کنید.

۶- بلغور جو دوسر

باهوش شدن کودکان

بلغور جو دو‌سر سرشار از فیبر و پروتئین است و به سلامت رگ‌های مغز و قلب کمک می‌کند. طبق نتایج تحقیقی که در این زمینه صورت گرفته بچه‌هایی که بلغور جو دو‌سر در برنامه غذایی آن‌هایی گنجانده شده بود عملکرد ذهنی و حافظه بهتری نسبت به کودکانی داشتند که جو‌دوسر نمی‌خوردند.

با جو‌ دوسر غلات صبحانه درست کنید، روی آن میوه‌های مختلف بچینید و دارچین بپاشید و مثل فرنی به کودک خود بدهید. به این ترتیب یک بمب انرژی برای مغز کودک تهیه کرده‌اید و بهترین غذای محافظ سلول‌های مغز را به او داده‌اید.

۷- سیب و آلو

باهوش شدن کودک

اغلب کودکان به خوردن شیرینی‌ ها علاقه دارند به خصوص زمانی که احساس می‌کنند انرژی کافی برای بازی کردن ندارند. به جای شیرینی‌های صنعتی و مصنوعی به کودک سیب و انواع آلو بدهید. می‌توانید این دو میوه را به صورت چیپس و میوه خشک شده به کودک بدهید تا مبنع غنی از آنتی‌اکسیدان و کورستین را در برنامه غذایی او گنجانده باشید.

این میوه‌ها به باهوش شدن کودک و افزایش مهارت‌های ذهنی‌اش کمک فراوانی می‌کنند. با این‌همه یادتان باشد اغلب مواد مغذی میوه‌ها در پوست آن‌ها قرار دارند پس میوه‌ها را خوب بشورید و سعی کنید با پوست و به صورت خام برش بزنید، اشکال هیجان انگیز درست کرده و کودک را به خوردن آن‌ها ترغیب کنید.

بیشتر ببینید در سلامتی

۵ دیدگاه

  1. علی فرجی

    ۲۷ شهریور، ۱۳۹۸ در ۱:۱۹ ب.ظ

    متشکر

    پاسخ

  2. ملکی

    ۲۷ شهریور، ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۱ ق.ظ

    ممنون

    پاسخ

  3. سیامک مودت

    ۲۶ شهریور، ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۰ ق.ظ

    احسن

    پاسخ

  4. میلاد سلمان زاده

    ۲۱ شهریور، ۱۳۹۸ در ۳:۲۵ ب.ظ

    بسیار عالی ممنون

    پاسخ

  5. مهدی فراهانی

    ۱۷ شهریور، ۱۳۹۸ در ۲:۵۹ ب.ظ

    ممنون.بسیار مفید بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.