دست نگه دارید؛ پوست سیب دور ریختنی نیست

۱
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
پوست سیب نیز مانند خود سیب سرشار از ریزمغذی‌ها است.
خواص پوست سیب

بسیاری از افراد به دلیل بی اطلاع بودن از خواص پوست سیب آن را استفاده نمی کنند، در صورتی که جلوگیری از بیماری های قلبی، کنترل وزن، تنظیم قند خون و درمان سنگ کیسه صفرا تنها بخشی از خواص پوست سیب است.

خواص پوست سیب

به گزارش مجله پیام دلتا؛ سیب یکی محبوب‌ترین میوه‌ها در دنیاست. این میوه به‌طور گسترده‌ای در بیشتر نواحی دنیا قابل‌دسترس است. پوست سیب‌ها به رنگ‌های قرمز، سبز، زرد و غیره دیده می‌شود. از زمان باستان این باور وجود دارد که پوست سیب می‌تواند بیماری‌های مختلف را درمان کند.

پوست سیب سرشار از منبع بیشتر ویتامین‌ها است؛ و ویتامین‌های A و C از همه مقدار بیشتری را دارند. نتیجه یک مطالعه می‌گوید که نیمی از ویتامین C موجود در سیب به‌تنهایی در پوست آن وجود دارد.

جلوگیری از سرطان

خواص پوست سیب

یک مطالعه نشان داده است که پوست سیب می‌تواند احتمال ابتلا به انواع سرطان را کاهش دهد.

جلوگیری از بیماری قلبی

پوست سیب آنتی‌اکسیدان‌هایی دارد که مانع از اکسیداسیون چربی‌های غیراشباع می‌شود. چربی‌های غیراشباع به‌نوعی چربی‌های اکسیدشده‌ای هستند که منجر به حمله قلبی می‌شوند.

ممانعت از آسم

پژوهشی نشان می‌دهد که سیب به کاهش ابتلا به آسم، بیش از هر سبزی و میوه دیگری کمک می‌کند.

برای منبع غنی فیبر

میزان متوسط فیبر موجود در سیب حدود ۵ گرم است که بیست درصد آن از مصرف روزانه آن به دست می‌آید.

تنظیم قند خون

سیب‌ها به کاهش قند خون کمک می‌کنند و انسولین را وادار به پاسخ متقابل می‌کند. درنتیجه آنزیم مسئول تجزیه نشاسته به قندهای ساده‌تر در مسیر خون آزاد خواهد شد. این موضوع به مقاومت بدن در برابر دیابت منجر می‌شود.

سلامت ریه

خواص پوست سیب

پوست سیب با ارتقای عملکرد ریه کمک می‌کند. همچنین پوست این میوه احتمال ابتلا به بیماری‌های تنفسی را کاهش می‌دهد.

درمان دندان

مصرف سیب به تحریک تولید بزاق در دهان کمک می‌کند. بزاق موجب از بین بردن باکتری می‌شود که این مسئله پوسیدگی دندان را کاهش می‌دهد.

پیش به‌سوی سیستم ایمنی قوی‌تر

پوست سیب ویتامین C دارد که سیستم ایمنی بدن را مقاوم می‌کند. بدن سلول‌های جدید را با نوعی از ویتامین A می‌سازد که در پوست سیب یافت می‌شود.

سلامت پوست

مصرف ویتامین C نتیجه مثبتی بر روی سلامت پوست دارد. سیب باپوست حاوی ویتامین C زیادی است.

مفید برای کم‌خونی

افراد با گلبول‌های قرمز کم در بدن مستعد ابتلا به کم‌خونی هستند. آهن یک ماده ضروری است برای کمک به بدن برای تولید گلبول‌های قرمز خون. پوست سیب برای بیماران کم‌خون بسیار مناسب است.

گوارش سالم

پوست سیب سرشار از محتوای فیبری است. دوسوم از مقدار سیب را فیبر تشکیل می‌دهد. مصرف سیب باپوست حرکات گوارشی روده را تسهیل و سلامت گوارش را بهبود می‌دهد.

سلامت چشم

خواص پوست سیب

پزشکان مصرف ویتامین A را برای مشکلات بینایی سفارش می‌کنند. پوست سیب منبع مناسبی از ویتامین A است. کسانی که هویج دوست ندارند می‌توانند آن را با سیب جایگزین کنند.

درمان فشارخون بالا

مطالعات نشان می‌داد که پوست سیب و گوشته آن آنزیمی که باعث افزایش فشارخون می‌شود را مهار می‌کند.

سلامت سیستم قلبی عروقی

شواهد نشان می‌دهد که مصرف سیب باپوست به همراه سبزی‌ها در رژیم غذایی روزانه می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش دهد.

سلامت ماهیچه‌ها

پوست سیب حاوی بعضی از ترکیبات طبیعی است که قادرند مانع از فرسایش ماهیچه‌ها شوند. این ترکیبات قوت ماهیچه را افزایش می‌دهد و احتمال شکستگی را کم می‌کند.

منبع آنتی‌اکسیدان‌ها

پوست سیب مملو از آنتی‌اکسیدان‌ها است. این مواد مولکول‌های رادیکال آزاد را از بین می‌برند. رادیکال‌های آزاد به سلول‌ها حمله کرده و باعث گسترش بیماری‌های مختلف می‌شوند.

تخریب سلول‌های سرطانی

خواص پوست سیب

پوست سیب حاوی چندین ترکیب است که قادرند تا سلول‌های سرطانی را از بین برده و از بدن در مقابل سرطان‌های مختلف مراقبت کنند.

محافظت از مغز در مقابل از دست دادن حافظه

ترکیبات موجود در پوست سیب از سلول‌های مغز در برابر آسیب‌های ناشی از دست دادن حافظه کمک می‌کند. همچنین پوست سیب تمرکز را افزایش داده و فراموشی را درمان می‌کند. این خاصیت، یکی از بهترین خواص پوست سیب است.

محافظت در برابر پارکینسون

تحقیقات نشان داده است که افرادی که میوه‌های با فیبر بالا می‌خورند مانند سیب، می‌توانند در مقابل بیماری پارکینسون ایمن باشند.

درمان سنگ صفرا

پوست سیب مانع از تجمع سنگ در کیسه صفرا است. این سنگ‌ها در اثر تجمع کلسترول به وجود می‌آیند و فیبرهای پوست سیب آن‌ها را از بین می‌برند.

مفید برای استخوان‌ها

کلسیم موجود در پوست سیب‌ها به تثبیت سلامتی استخوان کمک می‌کنند. کلسیم برای سلامتی استخوان لازم است.

یک نظر

  1. یوسفی

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ در ۹:۰۴ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…