افزایش خریداران خانه در مناطق جنوبی تهران

۲
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سهم منطقه ۵ از معاملات در مرداد سال گذشته با تعداد فروش هزار و ۶۱۹ خانه ۱۵ درصد است که امسال به کمتر از ۱۳ درصد رسیده است.در این منطقه در مرداد ماه امسال ۳۶۷ خانه به فروش رسیده است.
افزایش خریداران

افزایش خریداران خانه در مناطق جنوبی تهران بسیار محسوس است.

هم‎زمان با آغاز دوره رکود مسکن، تقاضای خرید خانه از مناطق شمالی شهر تهران به مناطق جنوبی منتقل شده است.

به گزارش مجله پیام دلتا، بر اساس تازه ترین گزارش دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی که به صورت ماهانه تعداد و قیمت معاملات مسکن  را اعلام می‌کند تمایل به خرید خانه در مناطق جنوبی شهر تهران در مقایسه با همین زمان در سال گذشته افزایش یافته است.

در منطقه ۱۷ شهر تهران (خیابان قزوین،سه راه آذری و…) که مرداد ماه ۹۷ با فروش ۲۲۳ واحد مسکونی از کل تعداد معاملات( ۱۱ هزار و ۷۵۸) کمتر از ۲ درصد از کل معاملات مسکن را از آن خود کرده بود، در مرداد ماه ۹۸ با فروش۷۳ واحد مسکونی ۲.۵ درصد از سهم کل (۲ هزار و ۹۳۱‌)  معامله را به خود اختصاص داده است.

در منطقه ۱۵ شهر تهران (افسریه، خاوران و …) نیز سهم معاملات منطقه از ۵ به ۶درصد افزایش یافته است.

به این  ترتیب در مرداد ماه امسال در منطقه ۱۵ تهران ۱۷۶ واحد مسکونی به فروش رفته است که از رقم کل ۲ هزار و ۹۳۱ خانه در ۲۲ منطقه تهران سهم ۶ درصدی را در برطرف کردن تقاضای مسکن خانوارها داشته است.

در این منطقه در مرداد ماه سال گذشته ۷۰۱ خانه به فروش رفته که نسبت به رقم کل خانه های فروخته شده در این ماه سهم ۵ درصدی را داشته است.

منطقه  ۱۰شهر تهران ( جیحون، خوش، قصر الدشت، کارون و رودکی) نیز از معاملات مرداد ماه از۶ درصد در مرداد ماه سال گذشته به ۸ درصد در مردادماه امسال رسیده است.

 

در مرداد ماه امسال در این منطقه ۲۴۲ واحد مسکونی به فروش رفته است که از رقم کل معاملات مسکن در ۲۲ منطقه پایتخت (۲ هزار و ۹۳۱) سهم ۸ درصدی را در خانه‌دار کردن مردم برعهده داشته است.

افزایش خریداران

اما وضعیت تقاضا در مناطق بالای شهر تهران در مرداد ماه امسال متفاوت است.

در منطقه ۵ تهران که بیشترین تقاضای خرید مسکن را دارد و این رتبه را به صورت ماهانه حفظ می‎کند، در صورت مقایسه با میزان فروش خانه در مرداد ماه سال گذشته  کاهش ۲ درصدی داشته است .

سهم منطقه ۵ از معاملات در مرداد سال گذشته با تعداد فروش هزار و ۶۱۹ خانه ۱۵ درصد است که امسال به کمتر از ۱۳ درصد رسیده است.در این منطقه در مرداد ماه امسال ۳۶۷ خانه به فروش رسیده است.

منطقه یک پایتخت که میانگین قیمت هر متر مربع خانه در آن  از ۳۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان تیرماه به ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافته است نیز به نسبت مرداد ماه سال قبل سهم خود را در خانه دار کردن متقاضیان مسکن از دست داده است.

این منطقه ۵ درصد از معاملات مرداد سال گذشته را از آن خود کرده بود اما در مرداد امسال با فروش ۱۳۲ واحد خانه در این منطقه این سهم به ۴.۵ درصد کاهش یافته است.

منبع : اقتصادآنلاین

۲ دیدگاه

  1. روزبهاني

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۹ ق٫ظ

    قیمتها بازهم بالاست

    پاسخ

  2. فرهاد کرمی

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۸ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…