دندان سفید با معجون های خانگی

۸
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
راز زیبایی دندان‎های شما در آشپزخانه است! بله درست شنیدید اگر شما هم به لبخند زیبای خود اهمیت می‎دهید، این مقاله را حتما بخوانید.
دندان سفید

بهداشت دهان و دندان یکی از موضوعات مهم و ضروری است؛ هیچ کس دوست ندارد که با دندان زرد در اجتماع یا مهمانی‎های خانوادگی ظاهر شود. گاهی اوقات لبخند زیبا نیازمند صرف هزینه‎های هنگفت است البته برای سفید شدن دندان‎ها راهکارهای خانگی زیادی وجود دارد که بسیار مقرون به صرفه است؛ با مجله پیام دلتا همراه باشید.

دندان سفید

راهکارهای خانگی سفید کردن دندان‎ها

بسیاری از مواد غذایی خانگی و میوه‎ها می‎تواند نه تنها در بهداشت مناسب‎تر دهان و دندان بلکه در سفید شدن آنها هم موثر باشد البته هیچ کدام از این معجون‎های خانگی نمی‎توانند جایگزین جدی برای دندان‎های شما باشند و فقط می‎توانند نقش یک کمک‎کننده را داشته باشند، آن هم با در نظر گرفتن شرایط خاص از جمله نوع و جنس دندان‎های شما.

پس به شما پیشنهاد می‎کنیم که اگر مشکل جدی در این زمینه دارید، حتما با دندان‎پزشک خود مشورت کنید.

آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا گیاهی است که برای مقابله با آسیب‌های لثه‌ای ناشی از پلاک دندان، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه همه‎فن‌حریف به عنوان یک آنتی‌بیوتیک، باکتری‌های به‌وجود‌آورنده‌ی پلاک دندان را از بین می‌برد. از طرفی با بوی بد دهان هم مبارزه می‌کند.

سرکه‌

سرکه‌ سفید با اسید استیکی که دارد، مانع تخریب مینای دندان می‌شود و نقش مؤثری در جلوگیری از تجمع پلاک روی دندان‌ها ایفا می‌کند. از طرفی همان‌طور که همه می‌دانیم سرکه‌ سفید خواص ضدباکتریایی هم دارد.

همچنین شما می‎توانید یک قاشق غذاخوری از سرکه سیب را مانند دهان‎شویه در اطراف دهان خود برای ۲ دقیقه شستشو دهید، پس از آن مسواک خود را در سرکه سیب فرو کرده و برای کمک به حذف لکه‎ها مسواک بزنید و بعد بشویید و سپس دندان‎های خود را با جوش شیرین و خمیر دندان مسواک بزنید تا تمام سرکه سیب حذف شود.

رزماری

اسانس رزماری که به‌عنوان ضدعفونی‌کننده‌ی باکتری‌های دهان عمل می‌کند، می‌تواند مانع ایجاد پلاک و پوسیدگی دندان شود و بوی بد دهان را نیز برطرف می‌کند.

جوش شیرین

با مخلوط کردن یک قاشق چای‎خوری جوش شیرین با پراکسید هیدروژن در یک ظرف کوچک یک خمیر نازک درست کنید، از مسواک نرم برای مالیدن خمیر روی دندان استفاده کنید و به آرامی به مدت ۲ دقیقه مسواک بزنید؛ سپس دهان‎تان را بشویید و با خمیر‎ دندان به طور منظم مسواک بزنید.

همچنین می‎توانید یک قاشق چای‎خوری آب لیمو را با جوش شیرین مخلوط کنید تا یک خمیر نازک ایجاد شود، سپس با مسواک نرم و به آرامی به مدت ۲ دقیقه مسواک بزنید و دهان را با آب بشویید، سپس با خمیر دندان به طور منظم مسواک بزنید تا آبلیمو از بین برود.

دندان سفید

ویتامین  c با دهان و دندان شما چه می‎کند؟

یک مطالعه در سال ۲۰۰۷، نشان داد که کمبود ویتامین C می‎تواند موجب ایجاد باکتری بر روی دندان‎ها و لثه‎ها شود و در نتیجه باعث تغییر رنگ دندان‎ها شود. سعی کنید از مواد خوراکی که حاوی ویتامین C هستند، بیشتر استفاده کنید تا با کمبود این ویتامین مواجه نشوید.

بعضی از میوه‎ها حاوی آنزیم‎هایی هستند که می‎توانند زردی دندان‎ها را از بین ببرند. از این میوه‎ها در خمیر دندان‎های مختلف استفاده می‎شود.

آناناس

این میوه خوشمزه‌ی استوایی اگر بیش‌ از حد مصرف شود برای دندان ضرر دارد اما همان آنزیمی که باعث می‌شود حس کنید دندان شما مثل سمباده سفت شده است، می‌تواند باعث سفید شدن دندان شود.

مطالعه‌ای که در مجله‌ی بهداشت دندان منتشر شده است که نشان می‌دهد آنزیمی به‌نام bromelain در آناناس وجود دارد، باعث از بین رفتن لکه‌های روی سطح دندان می‌شود و هیچ اثر منفی هم روی مینای دندان ندارد.

پوست پرتقال

از آنجایی‌ که پوست پرتقال به عنوان یک سفیدکننده‌ی طبیعی دندان شناخته می‌شود، برای از بین بردن لکه‌های روی دندان مؤثر است. از طرفی چون پوست پرتقال یک ماده‌ی سالم و طبیعی است، لیمونن موجود در آن، بدون آنکه به مینای دندان‌تان آسیبی برساند، در واقع به‌نوعی دندان‌ها را جرم‌‎گیری می‌کند. همچنین ویتامین سی موجود در پوست پرتقال مانع رشد میکروب‌ها در فضای داخل دهان و روی دندان‌های شما می‌شود.

توت‎فرنگی

یک توت‎فرنگی بزرگ را برش دهید و له کنید و با ½ قاشق چای‎خوری جوش شیرین هم بزنید تا صاف و مخلوط شوند؛ مخلوط را بر روی دندان‎ها بپاشید و ۵ دقیقه صبر کنید؛ سپس بشویید و  برای حذف تمام توت‎فرنگی با خمیر دندان به طور منظم یا جوش شیرین مسواک بزنید.

پوست موز

به آرامی یک قطعه کوچک از داخل پوست موز را برای دو دقیقه روی دندان‎های خود بمالید بشویید و سپس برای حذف تمامی موز با خمیر دندان به طور منظم یا با جوش شیرین مسواک بزنید.

لیمو

املاح سفیدکننده موجود در لیمو می‌تواند به خلاص شدن از شر زردی دندان و سفید کردن دندان‌های شما کمک کند. شما می‌توانید از آب و پوست لیمو برای بهداشت دهان و دندان خود استفاده کنید.

سیب

خوردن یک عدد سیب به‌ صورت منظم می‌تواند حتی بیشتر از مسواک زدن دندان‌های شما را سفید کند. سعی کنید روزانه یک یا دو عدد سیب بخورید تا دندان‎های سالم‎تری داشته باشید.

دندان سفید

خوراکی‎های مفید برای دهان و دندان

غذاهایی که کمک می‌کنند لثه و دندان‌ها قوی و سالم بمانند و از بیماری‌ها و علائم سال‌خوردگی دور شوند، شامل موارد زیر است:

  • منابع کلسیم مانند ماست یا شیر؛
  • غذاهای سرشار از منیزیم و پتاسیم مانند سبزیجات برگ تیره، سیب یا گلابی؛
  • تخم‌مرغ محلی؛
  • قارچ؛
  • سیب‎زمینی شیرین، هویج و کدوحلوایی؛
  • کرفس؛
  • مغزهایی مانند گردو و بادام.

البته لازم به ذکر است که تمام این روش‎های خانگی ممکن است برای دهان و دندان شما مفید و کارساز نباشند یا اینکه فقط کمک کوچکی به بهداشت دهان و دندان شما کنند؛ پس اگر به طور جدی به فکر سلامتی و زیبایی دهان و دندان خود هستید، ابتدا با یک دندان‎پزشک مجرب مشورت کنید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۷ ب٫ظ

  2. بهلولی

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۸ ق٫ظ

    خیلی عالی

    پاسخ

  3. فتحی

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ در ۶:۲۴ ب٫ظ

    خیلی عالی

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ در ۹:۰۰ ق٫ظ

      ممنون از نظرتون

      پاسخ

  4. سمایی

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ در ۵:۲۶ ب٫ظ

    خیلی عاتی بود. ممنون

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ در ۹:۰۰ ق٫ظ

      ممنون از شما

      پاسخ

  5. طاها

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ در ۲:۱۱ ب٫ظ

    جالبه

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ در ۹:۰۰ ق٫ظ

      ممنونم

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…