چگونه یک کارمند موفق باشیم؟(+ویدئو)

۸
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تا به حال در محیط کارتان به عنوان کارمند نمونه انتخاب شده‎اید؟ اصلا چگونه می‎توانیم به این موفقیت دست پیدا کنیم؟ با دلتا همراه باشید.
کارمند موفق

محیط کار خانه‎ی دوم ما است. ۸ ساعت، حداقل زمانی است که هر یک از ما در محیط کار سپری می‏‎کنیم؛ به عبارت روشن‎تر بخشی از زندگی ما در محیط کار و در کنار همکاران‎مان می‎گذرد؛ پس کار و پیشه ما علاوه بر منبع درآمد، مشخص‎کننده سبک زندگی‎مااست.

به گزارش مجله پیام دلتا، درخشش و موفقیت در محل کار، هم در عرصه اجتماعی  و هم در پذیرش اجتماعی‎مان مهم و تاثیر گذار است. در این مقاله به شما می‎آموزیم که چطور در محیط کار بدرخشید و علاوه بر هماهنگی و زندگی مسالمت‎آمیز با همکاران‎تان بتوانید به پیشرفت‎های شغلی هم دست یابید.

کارمند موفق

راهکارهای موفقیت در محل کار

از آنچه در شرکت می‎گذرد، مطلع باشید

در دنیای کنونی که به عصر ارتباطات مشهور است، بسیار غیر معمول است که در جایی مشغول کار باشید و از آنچه در شرکت می‎گذرد، مطلع نباشید. هر کامندی باید از نحوه انجام امور و پروسه کارها در سازمانی که در آن کار می‎کند، مطلع باشد حتی اگر به طور مستقیم با کارش در ارتباط نباشد.

چارت سازمانی داشته باشید

در هر شرکت و مجموعه‎ای یک سری شبکه روابط آشکار و رسمی و یک سری روابط نانوشته و تاثیر‎گذار وجود دارد. سعی کنید افراد مهم و تاثیرگذار شرکت‎تان را بشناسید و بدانید سرنخ هر کاری به دست چه کسی است.

وامدار فرد یا گروه خاصی نباشید

سعی کنید بیش از اندازه به گروه یا فرد خاصی وابسته نشوید. در هر شرکتی بخش‎های مختلفی فعالیت می‎کنند و برخی کارکنان سازمان بیشتر از سایر افراد با یکدیگر صمیمیت دارند. شما سعی کنید با همه در ارتباط باشید اما به هیچ کدام بیش از اندازه وابسته نشوید.

رگ‎های حیاتی شرکت را بشناسید

هر سازمانی یک سری پروژه‎ها و فعالیت‎های ویژه و محرمانه دارد که منبع اصلی درآمد آن مجموعه به حساب می‎آید. سعی کنید شریان‎های اصلی فعالیت‎های شرکت و پروژه‎های مهم و اینکه در چه مرحله‎ای هستند را به خوبی بشناسید.

معقول باشید

سعی کنید تصویری درست از خودتان و شخصیت‌تان را در بین همکاران جا بیندازید. کسی که در پی به ثمر رساندن امور است، هیچ کاری را سر سری انجام نمی‎دهد و سعی می‎کند جایگاه خودش و همکارانش را ارتقا بخشد.

دیگران را در جریان امور بگذارید

آنچه در دست دارید و مشغول انجام آن هستید، به سایر همکاران‎تان معرفی کنید. سعی کنید ضمن استفاده از نظرات سازنده آنها در جمع احساس مشارکت و همکاری به وجود آورید.

با همه سازگار باشید

سازگاری به معنای نقش بازی کردن، تبدیل شدن به شخص دیگری نیست بلکه مقصود این است که انعطاف داشته باشید و با همه رفتار محترمانه‎ای داشته باشید. به تک تک همکاران‏‎تان جدا از موقعیت شغلی‎شان، سطح اجتماعی و ارتباطات‎شان احترام بگذارید.

رازدار باشید

در طی روز، حرف‎ها و رازهای مختلفی ممکن است به گوش شما برسند. بهتر است در چنین مواردی رازدار باشید و به عرصه‎ای که مربوط به حرفه شما است، وارد شوید اما دیدگاه‎های شخصی خودتان را در آن دخیل نکنید.

انتظارات معقول داشته باشید

همیشه برای در خواست‎هایی به اتاق رئیس بروید که قابل اجرا باشند و در جاهایی صحبت کنید که حرف شما تاثیرگذار باشد. در غیر این صورت، مثل رادیویی خواهید شد که همیشه روشن است اما کسی به آن گوش نمی‎دهد!

صادق باشید

همیشه بابت چیزهایی که باعث خوشحالی شما می‎شوند، از همکاران‏‎تان سپاسگزاری کنید. وقتی از رفتار  یا تصمیم خاصی از سوی آنها ناراحت می‎شوید، بلافاصله ابراز کنید؛ به این ترتیب سعی کنید همیشه صادق باشید تا اطمینان مردم به شما بیشتر شود.

کارمند موفق

جملات ممنوعه در محل کار

یک کارمند باهوش و باتجربه همیشه باید موقعیت کاری‎اش را بسنجد و علاوه بر نوع رفتار، مراقب گفتار خودش هم باشد؛ مثلا هرگز جملاتی از این قبیل را در محیط کار مطرح نکند:

  • من کارم را تمام کردم، الان چه کاری باید انجام دهم؟
  • من خیلی خسته‌ام.
  • برای اتمام این پروژه دیشب تا دیروقت بیدار بودم.
  • من برای این کار ساخته نشده‌ام.
  • «دیوید» مسئول این پروژه بود؛ نه من
  • من نمی‌توانم آن را انجام دهم.
  • من زمان کافی ندارم.
  • فکر می‌کنم هفته گذشته برای شما ایمیل کردم.

همچنین هرگز در در محل کارتان درباره این موضوعات صحبت نکنید:

  • اینکه از شغل‎تان بیزار هستید.
  • اینکه دیگران فکر می‎کنند فردی بی‎کفایت هستید.
  • اینکه چقدر حقوق می‎گیرید.
  • اعتقادات سیاسی و مذهبی خودتان
  • صحبت کردن درباره مسائل خانوادگی و شخصی
  • اینکه به دنبال کار دیگری هستید.

در نهایت، ادب، فرهنگ، تخصص، نظم کاری، روابط اجتماعی گسترده،  فن بیان،  اعتماد به نفس و حتی آراستگی ظاهری می‎تواند از شما یک کارمند نمونه و موفق در محیط کارتان بسازد.

پس همیشه مراقب جملات و رفتارتان در محیط کار باشید.

۸ دیدگاه

  1. هوشمند

    ۹ شهریور ۱۳۹۸ در ۶:۰۶ ب٫ظ

    خیلی خوب بود سپاسگذارم

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ در ۸:۵۴ ق٫ظ

      سپاس از نظر شما دوست عزیز

      پاسخ

  2. یوسفی

    ۹ شهریور ۱۳۹۸ در ۳:۴۱ ب٫ظ

    مرسی از مطالب مفیدتون

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ در ۸:۵۴ ق٫ظ

      ممنون از نظرتون

      پاسخ

  3. ملکی

    ۹ شهریور ۱۳۹۸ در ۲:۵۴ ب٫ظ

    مفید و عالی

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ در ۸:۵۴ ق٫ظ

      سپاس از شما

      پاسخ

  4. ملکی

    ۹ شهریور ۱۳۹۸ در ۲:۴۷ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ در ۸:۵۴ ق٫ظ

      سپاس از شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…