دکوراسیون اتاق کودک

ایده هایی ساده برای مرتب کردن اتاق کودک(+ویدئو)

۳
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای مرتب کردن اتاق کودک ایده های ساده‌ای وجود دارد که با شما در میان خواهیم گذاشت.
مرتب کردن اتاق کودک

مرتب کردن اتاق‌های به هم ریخته کودکان همواره دغدغه مادران است. مخصوصاً کودکانی که در هنگام بازی اسباب بازی‌ها و یا وسایل خود را در کل اتاق پخش می‌کنند.

کودکان در طول روز، فعالیت‌های بسیاری را در اتاق خواب مخصوص خودشان انجام می‌دهند و این فعالیت‌ها باعث شلوغ شدن و بی نظمی در فضای اتاق خواب کودک می‌شود. یک دکوراسیون شلوغ را هیچکس دوست دارد به خصوص اگر این شخص کودکی باشد که نیاز به محیطی آرامش بخش برای رشد و فعالیت دارد. از این رو، پدر و مادرها همواره به دنبال روشی هستند که از این بی نظمی جلوگیری کنند. در این گزارش شما را با فنونی کاملاً ساده و راحت برای منظم کردن اتاق کودکان آشنا خواهیم کرد.

نقش اتاق کودک در تربیت آن

با پیشرفت علم و افزایش هوشمندی افراد جامعه در انجام امور مختلف، زندگی روزمره افراد دچار تغییرات زیادی شده است. یکی از این تغییرات نحوه تربیت کودکان است که توسط پدر و مادرها انجام می‌شود. تربیت کودکان مهم‌ترین رکن هر جامعه‌ای است و اگر این کار به خوبی انجام پذیرد، تاثیرات شگرفی در آینده جامعه و خود کودکان خواهد گذاشت. امروزه این کار با راهکارهای مدرن و مفید تری ارائه می‌شود. برای مثال، طراحی دکوراسیون اتاق کودک به نحوی که بتواند اهداف پدر و مادر را در تربیت کودک شان برآورده کند، روشی ساده است که بدون نیاز به انجام کار خاصی شخصیت فرزند شما را شکل می‌دهد.

در گذشته تفاوت زیادی بین اتاق کودکان پسر و دختر وجود نداشت و کودکان اغلب در اتاق خواب‌هایی که از امکانات اولیه هر اتاق بهره‌مند بودند به انجام فعالیت‌های کودکانه خود می‌پرداختند. اما امروزه، نه تنها اتاق خواب پسر و دختر تفاوت‌های زیادی دارد، بلکه به نسبت علاقه‌مندی‌های کودک دکوراسیون این اتاق‌ها با هم تفاوت‌هایی دارد. رنگ‌های پسرانه مثل آبی، سیاه و نارنجی و رنگ‌های دخترانه مثل صورتی، سفید و سبز معمولاً در اغلب عناصر اتاق خواب کودکان دیده می‌شود.

سبد مخصوص اسباب بازی کودکان

اسباب بازی‌های کودکان، وسایلی هستند که کودکان در طول روز ساعت‌های زیادی را در کنار آن‌ها سپری کرده و ارتباط زیادی با آن‌ها برقرار می‌کنند، اما چگونه این اسباب بازی‌ها را باید مرتب کنید که مشکلی برایتان پیش نیاید.

راه های مختلفی در این زمینه وجود دارد. بسیاری از اسباب بازی ها دارای جعبه های مخصوصی هستند که پس از استفاده در آن قرار می‌گیرند. برخی اسباب بازی‌ها نیز دارای جعبه نیستند و به دلیل کوچک بودن، ممکن است باعث به هم ریختگی اتاق شما شوند. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه این اسباب بازی‌ها به خوبی در یک جا جمع آوری شود، از یک سبد بزرگ مخصوص ریختن اسباب بازی ها درون آن خریداری و در گوشه اتاق قرار دهید.

اتاق کودک

قراردادن کمد دیواری 

اگر شما نمی‌توانید لباس‌ها، اسباب بازی و وسایل شخصی کودک‌تان را در اتاق سازماندهی کنید، یک کمد دیواری با قفسه‌های زیاد برای اتاق کودک‌تان خریداری کنید. با خرید یک کمد دیواری بزرگ که روی آن قفسه‌های پرتعداد نصب شده است، خواهید توانست علاوه بر لباس ها، وسایل دیگر کودک همچون کتاب، جامدادی، مداد رنگی و حتی اسباب بازی‌هایش را در این کمد دیواری قرار دهید.

کمد دیواری کودک

روی وسایل کودک تان برچسب بزنید

برچسب زدن روی جعبه‌ها و وسایل کودک‌تان به کودک و والدین کمک می‌کند تا وسایل و لوازمی که درون این جعبه ها قرار دارند را بدون دردسر و مشکل پیدا کنند. با این روش پیدا کردن هر چیزی در اتاق راحت و آسان می‌شود. اگر شما برچسب ندارید می‌توانید روی تکه‌ایی کاغذ بنویسید و آن را به وسیله چسب روی جعبه یا سبد یا سطل وسایل بچسبانید. اگر کودک شما خواندن و نوشتن بلد نیست، با کشیدن نقاشی‌هایی که محتویات درون جعبه را نشان می‌دهد، در پیدا کردن وسیله مورد نیاز کودک به وی کمک کنید.

آویز مخصوص درِ اتاق 

گاهی اوقات نیاز است لباس های کودک را دور از دسترس وی قرار دهید. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم از آویزهایی استفاده کنید که پشت درِ اتاق و در ارتفاع بالا یا از آویزهای کودکانه‌ای که در کمد آن‌ها نصب می‌شود استفاده کنید. آویزهایی که در ارتفاع پایین نصب می‌شوند، به کودک این اجازه را می‌دهد به وسایلش دسترسی داشته باشد. شما با آویز مخصوص کودک برای پشت در اتاقش می‌توانید به کودک آموزش دهید بسیاری از وسایل کوچک خود همچون جوراب، لباس های خانگی و… را در جای مخصوص خود قرار دهد.

مرتب کردن اتاق کودک

۳ دیدگاه

  1. میلاد سلمان زاده

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ در ۳:۲۹ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  2. هوشمند

    ۹ شهریور ۱۳۹۸ در ۸:۰۱ ب٫ظ

    مفید و کاربردی ممنون

    پاسخ

  3. یوسفی

    ۹ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۱ ب٫ظ

    ممنون از مطالب مفید شما

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…