خانه آشپزی سیب زمینی سرخ کرده رستورانی

پیش غذا

سیب زمینی سرخ کرده رستورانی

۱۱
1
در این مطلب با طرز تهیۀ دو نوع سیب زمینی سرخ کردۀ رستورانی آشنا می‌شوید.
سیب زمینی

سیب زمینی سرخ‌ کردۀ رستورانی از آن‌ دسته پیش‌غذاهایی است که هوش از سر همه می‌پراند. از سوی دیگر همۀ افراد بدون اغراق طرز تهیۀ سیب زمینی سرخ کرده را بلدند. اما تعداد کسانی که می‌توانند یک پرس سیب‌ زمینی سرخ‌ کردۀ ترد و پوک و خوش‌مزه به سبک رستورانی درست کنند، چندان زیاد نیست.

مواد لازم:

  • سیب‌ زمینی به تعداد دل‌خواه
  • نمک و فلفل به میزان لازم
  • آب به میزان لازم
  • روغن مایع به میزان لازم

طرز تهیه:

سیب زمینی

برای اینکه سیب‌ زمینی ترد و پفکی درست کنید، اول باید سیب‌ زمینی‌ها را بلانچ کنید. برای این کار سیب‌ زمینی‌ها را به اندازۀ بزرگ خلال کنید. بهتر است قطر سیب‌ زمینی‌ها کم نباشد و کمی ضخیم باشند. روش بلانچ کردن به این ترتیب است که در یک قابلمه آب را جوش بیاورید و یک دقیقه سیب‌ زمینی‌ها را در آب جوش بیندازید. سپس بلافاصله سیب‌ زمینی‌ها را در آب سرد ریخته و آبکش کنید.

بعد از آبکش کردن سیب‌ زمینی‌ها را با نمک و فلفل‌های مورد علاقه‌ مزه‌دار کنید. سپس در سرخ‌کن یا تابه‌ای گود یا قابلمه با روغن داغ فراوان آن‌ها را سرخ کنید. سیب‌ زمینی به این سبک بسیار ترد، خوش‌مزه، طلایی و البته مغز‌پخت می‌شود. سیب‌ زمینی‌های سرخ شده را روی یک دستمال تمیز یا کاغذ روغنی بگذارید تا روغن اضافی‌ گرفته شود. این مدل سیب‌ زمینی سرخ کردۀ رستورانی با سس قارچ و پنیر و همچنین سس کچاب بسیار دل‌چسب و لذیذ می‌شود.

سیب‌زمینی سرخ کرده رستورانی رژیمی در فر

مواد لازم:

  • سیب‌ زمینی به تعداد دل‌خواه
  • نمک، فلفل چیلی، فلفل سیاه و آویشن به میزان لازم
  • روغن‌زیتون در صورت تمایل
  • پنیر پارمزان در صورت تمایل

طرز تهیه:

سیب زمینی

برای تهیۀ سیب‌ زمینی تنوری، سیب‌ زمینی‌ها را در اندازه‌های بزرگ و شکل دل‌خواه قاچ کنید. سیب‌ زمینی‌ها نباید نازک باشند. در صورت تمایل می‌توانید پوست سیب‌زمینی‌ها را نگیرید. سپس آن‌ها را بلانچ کنید. در یک ظرف مناسب سیب‌ زمینی‌ها را بریزید و با مقداری روغن‌زیتون، فلفل و نمک و در صورت تمایل کمی پودر آویشن مزه‌دار کنید.

فر را گرم کنید. سینی سیب‌ زمینی‌ها را در قسمت وسط فر بگذارید. ۴۰ تا ۴۵ دقیقه برای پختن و گریل شدن سیب‌ زمینی‌ها کافی است. در ده دقیقۀ پایانی پخت، گریل فر را روشن کنید تا روی سیب‌ زمینی‌ها طلایی شود. پس از پخت روی سیب‌ زمینی‌ها پودر پنیر پارمزان بپاشید و با سس دل‌خواه‌ سرو کنید. اگر هم رژیم ندارید و طعم سیب‌ زمینی در فر را بیشتر می‌پسندید، می‌توانید این سیب‌ زمینی را با بیکن یا گوشت مرغ، ماهی و استیک میل کنید.

بیشتر ببینید در آشپزی

۱۱ دیدگاه

  1. میلاد سلمان زاده

    ۲۱ شهریور، ۱۳۹۸ در ۳:۲۹ ب.ظ

    سپاس

    پاسخ

  2. بیگدلی

    ۹ شهریور، ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۳ ب.ظ

    فوق العاده بود

    پاسخ

    • مریم سوری

      ۹ شهریور، ۱۳۹۸ در ۱:۲۶ ب.ظ

      ممنون

      پاسخ

  3. مهدی مختاری

    ۹ شهریور، ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۳ ب.ظ

    فوق العاده بود

    پاسخ

    • مریم سوری

      ۹ شهریور، ۱۳۹۸ در ۱:۲۷ ب.ظ

      مرسی از شما

      پاسخ

    • هوشمند

      ۹ شهریور، ۱۳۹۸ در ۶:۴۸ ب.ظ

      خوشمزه و عالی

      پاسخ

  4. فتحی

    ۹ شهریور، ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۲ ب.ظ

    سرخ کردنی زیاد مناسب نیست

    پاسخ

    • مریم سوری

      ۹ شهریور، ۱۳۹۸ در ۱:۲۸ ب.ظ

      درسته، ولی گاهی اشکال نداره

      پاسخ

  5. یوسفی

    ۹ شهریور، ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۰ ب.ظ

    عالیه

    پاسخ

  6. روزبهانی

    ۹ شهریور، ۱۳۹۸ در ۱۲:۱۲ ب.ظ

    متشکرم

    پاسخ

    • مریم سوری

      ۹ شهریور، ۱۳۹۸ در ۱:۲۸ ب.ظ

      خواهش میکنم

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.