تهران گردی با دلتا

آخر هفته کجا برویم؟ (قسمت نهم)

۸
10
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مسیر تهران کرج هم پر از دیدنی‌های سرگرم کننده است! باور نمی‌کنید؟ با ما همراه باشید.
تهران گردی

تور یک روزه تهران گردی این هفته به جاده تهران کرج اختصاص دارد. آیا می‌دانستید در مسیر تهران به کرج که احتمالا از آن با عناوینی مثل “کسل کننده” و “بی روح” یاد  می‌کنید، کلی جای دیدنی وجود دارد که می‌تواند آخر هفته شما را بسازد و کلی خوش بگذرانید؟ با مجله گردشگری پیام دلتا همراه باشید تا بخشی از زیبایی‌های مسیر تهران به کرج را به شما معرفی کنیم. اگر به دنبال پیشنهادات بیشتری هستید می‌توانید قسمت‌های قبلی پیشنهادات آخر هفته دلتا را بخوانید.

تهران گردی

شهرک سینمایی غزالی، شیرجه در تهران قدیم!

اگر قصد دارید در همین سال ۱۳۹۸ خودمان به دوران قاجار پرتاب شوید، به شهرک سینمایی غزالی که جایی بین تهران و کرج قرار دارد، سفر کنید. اگر خیلی دل‌تان می‌خواهد تهران را زمانی که “طهران” بود ببینید، همین الان کفش و کلاه به تن کنید و راهی شهرک سینمایی غزالی شوید. در کوچه پس کوچه‌های تهران قدیم قدم بزنید و حس کنید به دوران گذشته سفر کرده‌اید. شهرک سینمایی غزالی ساخته شده تا حال و هوای تهران قدیم و بافت تاریخی آن حفظ شود. همچنین برای ساختن فیلم‌هایی درباره تهران قدیم  یا نقاط دیگر از این شهرک استفاده می‌کنند. حال و هوای خیابان لاله زار قدیم، میدان توپخانه، ناصر خسرو و کل بافت تاریخی تهران را می‌توانید در شهرک سینمایی احساس کنید. همچنین لوکیشن تعداد زیادی سریال و فیلم سینمایی محبوب‌تان را اینجا ببینید.

تور یک روزه تهران گردی

باغ گیاهشناسی، موزه زنده گل و گیاه

باغ گیاه شناسی یکی از جاهای دیدنی تهران است که در مسیر تهران به کرج قرار دارد. این باغ می‌تواند یک روز خوب را برای شما رقم بزند. با سفر به این باغ، می‌توانید هم لذت ببرید و هم اطلاعات گیاه شناسی خودتان را بالا ببرید. قبل از هر چیزی باید بدانید درِ این باغ تا همین چهار پنج سال قبل برای بازدید عموم باز نمی‌شد. اگر کسی قصد بازدید داشت، باید از ماه‌ها قبل به جاهای مختلف از وزارتخانه گرفته تا مدیریت باغ نامه نگاری می‌کرد تا بتواند واردش شود. همه اینها یعنی چه؟ یعنی باغ گیاه شناسی مکانی فوق العاده است و ارزش بصری و علمی بالایی دارد. بنابراین حیف است برای رفتن به آنجا و بازدید از آن زمان صرف نکنید. این باغ می‌تواند بهترین پیشنهاد برای تور یک روزه تهران گردی شما باشد.

اقلیم خزری، اقلیم البرز و اقلیم‌های جهانی باغ گیاه شناسی برای عموم قابل بازدید است. این باغ قسمت‌های غیر قابل بازدیدی هم دارد. مثلا اقلیم تورانی، اقلیم قفقاز و اقلیم هیمالیا برای همگان قابل بازدید نیستند.

جاهای دیدنی تهران

موزه خودروهای کلاسیک، جای خوب ماشین بازی

موزه خودروهای کلاسیک یکی از گزینه‌های خوب برای تور یک روزه تهران گردی شما به شمار می‌رود. به ویژه اگر پسربچه‌هایی دارید که عشق ماشین بازی هستند. این موزه در جاده مخصوص کرج، بین کیلومتر ۱۰ و ۱۱ قرار دارد. موزه خودروهای کلاسیک همان جایی است که منتظرش بودید تا روح عاشقِ ماشین خود و یا فرزندتان را به یک شادی عظیم دعوت کنید.

موزه خودرو مکانی بسیار مناسب برای علاقه مندان به خودرو هست. یه محل دنج و جمع و جور و خلوت ولی پر از خودروهای جالب، قدیمی و ارزشمند. موزه خودرو مجموعه‌ای از بهترین و منحصر به فردترین‌های صنعت خودروسازی را گرد آورده تا علاوه بر حفظ و نگهداری از این ثروت ملی، نمایش آنها را دستمایه بررسی و تبیین تاریخچه ورود خودرو به ایران کند.

بعضی از نمونه‌های موجود در موزه جزء خودروهای نادر در صنعت خودروسازی هستند، از جمله پیرس آرو، لیموزین آب طلاکاری شده، تنها نمونه پنتر لیزر تولید شده در جهان، تنها اتومبیلی که حاصل کار مشترک کمپانی های مرسدس بنز، پورشه و فولکس واگن است. مجموعه غنی از مدل‌های رولز-رویس از جمله رولز –رویس سیلور گوست احمد شاه قاجار، مدل افسانه ‌ای فانتوم ۴ ضد گلوله، فانتوم ۳ و بسیاری موارد دیگر. عاشقان مرسدس بنز بندانند که مجموعه مرسدس بنزهای این موزه نیز بسیار غنی بوده و شامل مدل استثنائی ۵۰۰ کا، ۶۰۰ لیموزین، ۱۹۰ SL و … است! هیجان انگیز به نظر می‌رسد.مگر نه؟ انواع مختلف لامبورگینی، فراری و پورشه را نیز می‌توانید در این موزه ببینید.

موزه خودروهای کلاسیک

۸ دیدگاه

  1. میلاد سلمان زاده

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ در ۳:۳۰ ب٫ظ

    سپاس

    پاسخ

  2. آقازاده

    ۹ شهریور ۱۳۹۸ در ۱:۲۵ ب٫ظ

    و مثل همیشه عالی

    پاسخ

  3. آقازاده

    ۹ شهریور ۱۳۹۸ در ۱:۲۵ ب٫ظ

    مثل همیشه عالی

    پاسخ

  4. برزین

    ۸ شهریور ۱۳۹۸ در ۶:۲۲ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  5. مقدم

    ۸ شهریور ۱۳۹۸ در ۱:۵۷ ب٫ظ

    واقعا عالی هستن
    یاد خاطرات

    پاسخ

  6. هوشمند

    ۸ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۶ ق٫ظ

    عالی بود ممنون

    پاسخ

  7. فرهادکرمی

    ۸ شهریور ۱۳۹۸ در ۹:۲۱ ق٫ظ

  8. دانش

    ۸ شهریور ۱۳۹۸ در ۰:۱۹ ق٫ظ

    سلام
    بسیار عالی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…