تهران گردی

موزه خودروهای کلاسیک ، بهشت عاشقان ماشین بازی

۸
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
عاشقان ماشین بازی، بشتابید. موزه خودروهای کلاسیک منتظر شماست.
موزه خودروهای کلاسیک

اگر به خودرو علاقه دارید، یا والدین بچه‌هایی هستید که عاشق ماشین بازی هستند، خواندن این صفحه را از دست ندهید. موزه خودروهای کلاسیک همان جایی است که منتظرش بودید تا روح عاشقِ ماشین خود را به یک شادی عظیم دعوت کنید. با مجله گردشگردی پیام دلتا همراه باشید تا با هم به موزه خودروهای کلاسیک تهران سفر کنیم و در ابهت ماشین‌های آن حیرت زده شویم.

موزه خودروهای کلاسیک

موزه خودروهای کلاسیک کجاست؟

موزه خودروهای کلاسیک جایی بین تهران و کرج قرار دارد. در واقع بین کیلومتر ۱۰ و ۱۱ جاده مخصوص کرج می‌توانید این موزه را ببینید. این موزه در خیابان بیست و پنجم قرار دارد.

چطور برویم؟

 اگر قصد دارید  با مترو بروید باید سوار قطارهای تهران به کرج شوید. در ایستگاه چیتگر از قطار پیاده شده  و با اتوبوسهای شهرک دانشگاه بقیه مسیر را تا موزه بروید.

اگر قصد دارید کل مسیر را با اتوبوس بوید باید در پارک سوار آزادی سوار اتوبوس‌های شهرک دانشگاه و در ایستگاه موزه از اتوبوس پیاده شوید.

اگر قصد دارید با خودروی شخصی بروید، باید از لاین کندروی جاده مخصوص کرج تا کیلومتر ۱۰ برانید. بعد از کارخانه مینو، وارد خیابان بیست و پنجم شوید و موزه را پیدا کنید.

موزه خودروهای کلاسیک

در موزه خودروهای کلاسیک چه خبر است؟

موزه خودرو مکانی بسیار مناسب برای علاقه مندان به خودرو هست. یه محل دنج و جمع و جور و خلوت ولی پر از خودروهای جالب، قدیمی و ارزشمند. موزه خودرو مجموعه‌ای از بهترین و منحصر به فردترین‌های صنعت خودروسازی را گرد آورده تا علاوه بر حفظ و نگهداری از این ثروت ملی، نمایش آنها را دستمایه بررسی و تبیین تاریخچه ورود خودرو به ایران کند.

بعضی از نمونه‌های موجود در موزه جزء خودروهای نادر در صنعت خودروسازی هستند، از جمله پیرس آرو، لیموزین آب طلاکاری شده، تنها نمونه پنتر لیزر تولید شده در جهان، تنها اتومبیلی که حاصل کار مشترک کمپانی های مرسدس بنز، پورشه و فولکس واگن است. مجموعه غنی از مدل‌های رولز-رویس از جمله رولز –رویس سیلور گوست احمد شاه قاجار، مدل افسانه ‌ای فانتوم ۴ ضد گلوله، فانتوم ۳ و بسیاری موارد دیگر. عاشقان مرسدس بنز بندانند که مجموعه مرسدس بنزهای این موزه نیز بسیار غنی بوده و شامل مدل استثنائی ۵۰۰ کا، ۶۰۰ لیموزین، ۱۹۰ SL و … است! هیجان انگیز به نظر می‌رسد.مگر نه؟ انواع مختلف لامبورگینی، فراری و پورشه را نیز می‌توانید در این موزه ببینید.

موزه خودروهای کلاسیک

نمونه های مختلفی نیز از تولیدات کارخانجات امریکایی وجود دارد، از جمله کرایسلر ۳۰۰ که امکانات جانبی خاص از جمله یخچال، و داشبورد آب طلاکاری شده دارد.
کالسکه های موزه هم جزء بهترین و ارزشمندترین کالسکه‌های سلطنتی کشور هستند. کالسکه سلطنتی ناصرالدین شاه که قدیمی‌ترین کالسکه سلطنتی موجود در ایران است، در این موزه نگهداری می‌شود. دیگری کالسکه مخصوص تاجگذاری است که هردوی آنها ساخت کارگاه‌های معروف کالسکه سازی در اتریش هستند. بازدید از این دو کالسکه را از دست ندهید.

موزه خودروهای کلاسیک

کی برویم؟

موزه همه روزه از ۸ صبح تا ۸ شب باز است.

نکات مهم برای بازدید

عکاسی بدون سه پایه ایراد ندارد. در محوطه موزه از خودن و آشامیدن خودداری کنید. امکان بازدید برای افراد دارای معلولیتی که از ویلچر استفاده می‌کنند وجود دارد. همچنین در  نظر داشته باشید اجازه سوار شدن به هیچ کدام از خودروها را ندارید. از دست زدن به خودروها خودداری کنید.

موزه خودروهای کلاسیک

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ بهمن ۱۳۹۹ در ۳:۰۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۷ آذر ۱۳۹۹ در ۵:۴۳ ب٫ظ

  3. آقازاده

    ۹ شهریور ۱۳۹۸ در ۱:۲۷ ب٫ظ

    خوبعه

    پاسخ

  4. آقازاده

    ۹ شهریور ۱۳۹۸ در ۱:۲۶ ب٫ظ

    عاشقشششششششونم

    پاسخ

  5. آژن

    ۹ شهریور ۱۳۹۸ در ۹:۲۶ ق٫ظ

    عالی بود باید رفت ودید

    پاسخ

  6. روزبهاني

    ۹ شهریور ۱۳۹۸ در ۸:۵۵ ق٫ظ

    کیفیت قدیمی ها خیلی بهتر بود

    پاسخ

  7. هوشمند

    ۸ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۶ ب٫ظ

    واو عالیه

    پاسخ

  8. یوسفی

    ۷ شهریور ۱۳۹۸ در ۵:۲۷ ب٫ظ

    عجب جای باحالیه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…