مظنه قیمت آپارتمان‌های عرضه شده به بازار تهران

۳
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مطابق با تازه‌ترین گزارش منتشر شده از سوی دفتر اقتصاد مسکن، متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در میانه تابستان در مقایسه با ابتدای تابستان 3 کاهش پیدا کرده است.
مظنه قیمت

مظنه قیمت آپارتمان‌های عرضه شده به بازار تهران تا حدودی تغییر کرده است.

مشاوران املاک در مناطق مصرفی شهر تهران از کاهش قیمت پیشنهادی آپارتمان‌های عرضه شده به بازار خبر می‌دهند.

به گزارش مجله پیام دلتا؛ واسطه‌های ملکی با اشاره به اوضاع اخیر در بازار مسکن می‎گویند: در هفته‌های اخیر با توجه به عقب‌نشینی بخش عمده متقاضیان مصرفی از بازار و انتشار خبرهایی مبنی‌بر قرار گرفتن بازار معاملاتی در آستانه دوره رکود، برخی از مالکان وسازنده‌های مسکن نسبت به کاهش اندک قیمت پیشنهادی اقدام کرده‌اند.

به گفته مشاوران املاک ،گروهی از سازنده‌ها برای آغاز پروژه‌ ساختمانی جدید و گروهی از مالکان که در پی تبدیل به احسن کردن ملک خود هستند برای فروش ملک‎شان  با کاهش اندک قیمت پیشنهادی سعی دارند تا واحد های مسکونی عرضه شده به بنگاه‌‌ها را معامله کنند.

 بررسی میدانی از وضعیت املاک عرضه شده به بازار خرید و فروش مسکن نیز این گفته مشاوران املاک را تایید می‌کند. به‌طوری که بخش عمده فایل‌های ارائه شده در سامانه‌های مجازی فروش مسکن، مظنه قیمت پیشنهادی مالکان کمتر از میانگین قیمتی منطقه موردنظر ارائه می‌شود.

مظنه قیمت

این بررسی‌ها در عین حال نشان می‌دهد کاهش تدریجی قیمت پیشنهادی در خصوص آپارتمان‌های میانسال بین ۱۰ تا ۲۰ سال بیشتر قابل مشاهده است.

به گفته مشاوران املاک، سازنده‌ها یا مالکان آپارتمان‌های نوساز در برخی مناطق همچنان بر قیمت‌های پیشنهادی اولیه خود اصرار می‌کنند .این در حالی است که عمده متقاضیان موجود در بازار کنونی به خرید این  واحد ‌ها با قیمت‌های پیشنهادی اولیه نیستند.

یافته‌های به‌دست آمده از اوضاع بازار معاملات مسکن از سوی آمارهای رسمی نیز تایید می‌شود.

مطابق با تازه‌ترین گزارش منتشر شده از سوی دفتر اقتصاد مسکن، متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در میانه تابستان در مقایسه با ابتدای تابستان ۳ کاهش پیدا کرده است.

منبع : دنیای اقتصاد

۳ دیدگاه

  1. میلاد سلمان زاده

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ در ۳:۳۱ ب٫ظ

    متشکر

    پاسخ

  2. هوشمند

    ۸ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۹ ب٫ظ

    ممنون بابت خبرها و اطلاع رسانی هاتون

    پاسخ

  3. روزبهاني

    ۸ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۱ ق٫ظ

    قیمت ها بازهم بالا هستند

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…