دکوراسیون داخلی

تزیین راهرو خانه با ایده هایی ساده

۲
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با اتکا به یک نقطه‌ی واحد و کانونی نیز می‌توان راهرو خانه را از حالت بی روح خود خارج کرده و حس و حال خاصی به آن بخشید.
0 33 تزیین راهرو خانه با ایده هایی ساده

ما در خانه خود فضاهایی داریم که اغلب از ظرفیت و قابلیت‌های آن غافلیم. یکی از این فضاها راهروها هستند. فضاهایی که می‌توان با هزینه‌ی بسیار کم تبدیل به یک محیط زیبا شوند. اما چگونه می‌توان با کمترین هزینه صاحب یک دکوراسیون زیبا در راهرو خانه شد.

وقت آن رسیده است که این بخش از خانه را جدی بگیرید و برای دیزاین و بهینه سازی محیط آن کاری بکنید. برای تزیین و زیباتر شدن دکوراسیون راهروی ورودی منزل ایده‌های دکوراتیو و ساده‌ای وجود دارد که در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت.

تزیین راهرو خانه با وسایل تزیینی

اگر یک راهرو بزرگ دارید، لوازم جانبی متوسط ​​یا بزرگ را در آن جای دهید. برای مثال، شما می‌توانید چراغ‌های عتیقه، یک گلدان بزرگ، سبدهای چوبی و غیره در آنجا قرار دهید.

افرادی هستند که دوست دارند از چراغ‌های رنگارنگ برای تزیین این بخش از خانه استفاده کنند. اگر شما نیز دوست دارید این کار را بکنید، سعی کنید از مقدار وسیله‌هایی که در اطرافش قرار می‌دهید بکاهید؛ به این ترتیب، چراغ به عنوان نقطه کانونی و اصلی برجسته می‌شود و علاوه بر روشنایی فضا سبک خلاقانه‌تان را به نمایش خواهد گذاشت.

فرش

استفاده از فرش یک امر اختیاری است. یک قالی خوب در راهروها می‌تواند خانه شما را گرم و نرم کرده و به یکپارچه سازی دکور کلی خانه نیز کمک کند. اما اگر می‌خواهید در این محیط فرش پهن کنید، حتما از فرش‌های متراکم و با تار و پود بالا استفاده کنید.

تزیین راهرو خانه

نقاشی یا کاغذ دیواری؛ کدام بهتر است؟

اگر راهروی خانه‌تان پهن و بزرگ است و می‌خواهید شخصیت و رنگ به آن بدهید، می‌توانید آن را با کاغذ دیواری و یا یک رنگ زیبا تزیین و دکور کنید. اما آیا تا کنون به ترکیب این دو متریال با هم فکر کرده‌اید؟ یکی از ایده‌های خوب در راستای تزیین راهرو این است که از هر دوی آن‌ها برای ایجاد تداوم بصری استفاده کنید.

برای این کار می‌توانید با مشاهده نمونه‌های داخلی و خارجی ایده بگیرید و بهترین طرح و رنگ را برای راهرو منزل خود انتخاب کنید.

گل ها را فراموش نکنید

گل‌ها را می‌توانید روی یک میز نزدیک در ورودی قرار دهید یا از گلدان‌های آویزان و مدرن برای تزیین راهروتان استفاده کنید.

راهروها اغلب باریک و تاریک هستند و به‌عنوان فضاهای متروک خانه اهمیت زیادی به آن‌ها داده نمی‌شود، اما خوب است بدانید که نورپردازی مناسب و اصولی برای این فضا ضروری است.

توجه داشته باشید که اگر بتوانید از نور طبیعی بیشتر استفاده کنید نتیجه بهتری خواهید گرفت، اما اگر نشد می‌توانید از آینه‌ها که یک روش عالی برای منعکس کردن نور طبیعی هستند، استفاده کنید. راه دیگر برای نورپردازی استفاده از چراغ‌های دیواری و آباژورها است.

تزیین راهرو خانه

راهرو ها خانه اصلی جا کلیدی و جا سویچی‌ها

جاکلیدی‌ها هیچ فضایی را نمی‌گیرند و می‌توانید آن‌ها را روی دیوارهای راهرو نصب کنید. این دیوارها مناسب کسانی است که همیشه کلیدهای خود را گم می‌کنند.

میز کناری

استفاده از یک میز کوچک در جلوی در ورودی یک ایده خوب است که می‌توانید از آن برای گذاشتن وسایل و نمایش دادن یک دسته گل زیبا استفاده کنید. حتی می‌توانید از گالری عکس‌های یادگاری خود روی این میز استفاده کنید.

جاکفشی را در راهرو خانه بگذاریم؟

استفاده از قفسه‌ها و جاکفشی برای خانواده‌های پر جمعیت بسیار مهم است، اما اگر شما جزو این دسته از خانواده‌ها نیستید یا دوست ندارید جاکفشی‌تان در این محیط باشد می‌توانید آن‌را در زیر میز‌های تزیینی موجود در این محیط قرار دهید.

دکوراسیون راهرو

سخن پایانی

با توجه به تمام موارد ذکر شده در نتیجه می‌توان به این جمع بندی رسید که حتی با اتکا به یک نقطه‌ی واحد و کانونی نیز می‌توان راهرو خانه را از حالت بی روح خود خارج کرده و حس و حال خاصی به آن بخشید. برای مثال می‌توانید با گذاشتن یک سبد زیبا با کلاف‌های رنگی در اندازه‌های مختلف راهروی خود را تزیین کنید.

۲ دیدگاه

  1. مسعود

    ۲۸ مهر ۱۳۹۸ در ۳:۱۶ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  2. هوشمند

    ۷ شهریور ۱۳۹۸ در ۶:۱۲ ب٫ظ

    عالی و کاربردی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…