چیدمان

۵ راهکار برای تزیین میز ناهار خوری خاص!

۶
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
حتی با گذاشتن یک دسته گل در مرکز میز می توانید میز ناهارخوری خود را تزیین کنید.
تزیین میز ناهار خوری

داشتن میز ناهارخوری شکیل و تزیین شده علاوه بر زیبایی خانه نقش تعیین کننده‌ای در جلوه‌ی خانه شما دارد. از این رو تزیین میز ناهارخوری و نوع چیدمان آن دغدغه بسیاری از خانم‌ها و آقایان خوش سلیقه است. در این مقاله قصد داریم تا ببینیم رعایت چه نکاتی به داشتن میزی زیبا و در خور توجه کمک می‌کند.

شما با اجرای چند ترفند ساده می‌توانید میز خود را تبدیل به محلی فوق العاده جذاب برای صرف غذا کنید.

۱.بشقاب‌ و لیوان‌

برای داشتن یک میز شیک و با سلیقه لازم نیست پول زیادی صرف خرید بشقاب‌ها و لیوان‌ها کنید. بلکه کافی است که به نحو صحیح از وسایل استفاده کنید. مثلاً نیازی به جفت و جور کردن اشیا با هم نیست. با وسایل راحت باشید و ناهمگونی ایجاد کنید. چینی ها را بچینید. اول بشقاب غذاخوری، بعد بشقاب سالادخوری و روی آن کاسه سوپ خوری.

زیر بشقاب‌ها حتماً سطح نازک و صافی را قرار دهید تا متمایز شوند. برای این کار علاوه بر زیر بشقابی‌های آماده می‌توانید از کاغذهای رنگی یا بسته به سبک مهمانی خود از برگ درخت استفاده کنید.

لیوان‌های آب خوری را دسته بندی کنید. قرار دادن بیش از یک لیوان برای هر نفر به میز شما ظاهر جذاب‌تری می‌دهد. پس بسته به نوع نوشیدنی یک لیوان دیگر هم اضافه کنید.

همچنین برای جذابیت بیشتر می‌توانید از ظروف نقره‌ای یا روحی استفاده کنید و با رد کردن روبان‌های رنگی از لابه لای ظرف‌ها یا قرار دادن یک دستمال سفره به شیوه‌ای هنرمندانه داخل آن‌ها، جلوه بیشتری ایجاد کنید.

تزیین میز ناهارخوری

۲.رومیزی

استفاده درست از رومیزی، میز شما را از حالت معمولی خارج می‌کند. خوشبختانه تنوع رومیزی با قیمت‌های مناسب در بازار آنقدر زیاد است که می‌توانید از یک دراور یا محفظه برای جمع کردن آن‌ها استفاده کنید تا رومیزی‌هایی با طرح‌ها، بافت‌ها و رنگ‌های متنوع داشته باشید و با ترکیب و هماهنگ‌ کردن آن‌ها جلوه زیباتری ایجاد کنید.

همچنین می‌توانید از رانر استفاده کنید. رانرها ابزاری مدرن برای پوشاندن میز هستند و بیشتر زمانی استفاده می‌شوند که نخواهید تمام سطح چوبی یا شیشه‌ای میز غذاخوری را بپوشانید.

۳.دسته گل

با گذاشتن یک دسته گل در مرکز میز، نقطه کانونی ایجاد کنید. این دسته گل بین اجزای میز اتحاد ایجاد می‌کند و ترکیب آن‌ها را چشم‌نوازتر می‌کند.

خلاقیت نشان دهید اما دقت داشته باشید که گلدان و خود گل‌ها نباید خیلی باریک و بلند باشند و هرچه گردتر و حجیم‌تر باشند بهتر است. دسته گل بلند اجازه نمی‌دهد افراد آن طرف میز را ببینید و اگر خیلی هم بزرگ باشد میز را شلوغ می‌کند. چیزهای جذاب دیگری که می‌توانید به جای دسته گل استفاده کنید چند شاخه خشک و باریک درخت، شمعدان و سنگ رودخانه است.

تزیین میز ناهارخوری

۴.اشیای تزیینی

اشیایی که شما انتخاب و استفاده می‌کنید می‌تواند نشان دهنده سلیقه شخصی شما باشد؛ بنابراین از اشیایی برای تزیین میز ناهارخوری استفاده کنید که دارای یک موضوع مشترک یا یادآور معنای خاصی باشند. برخی از اشیایی که می‌توانید استفاده کنید شامل گلدان‌های کوچک و رنگی، حلقه‌های دستمال سفره خاص و خلاقانه، دسته‌های کوچک گل برای هر نفر و… می‌شوند.

۵. شمع

استفاده از شمع کمک زیادی به سرزنده بودن میز می‌کند. قرار دادن چند شمع در اندازه‌های مختلف به میز شما گرما می‌بخشد و اگر در کنار اشیای براق قرار بگیرد نور خود را در آن‌ها منعکس می‌کند. تنها چیزی باید در استفاده از آن دقت کنید این است که باید برای روی میز غذاخوری از شمع‌های بدون عطر استفاده کنید تا بوی آن‌ها با بوی غذا ترکیب ناخوشایندی ایجاد نکند. همچنین به جای شمع می‌توانید از چراغ‌هایی که به شکل عطر طراحی شده‌اند یا ریسه‌های ال ای دی استفاده کنید.

تزیین میز ناهارخوری

۶ دیدگاه

  1. مسعود

    ۲۸ مهر ۱۳۹۸ در ۳:۰۰ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  2. علی فرجی

    ۷ شهریور ۱۳۹۸ در ۶:۰۱ ب٫ظ

    خیلی عالی بود

    پاسخ

  3. هوشمند

    ۷ شهریور ۱۳۹۸ در ۵:۳۷ ب٫ظ

    خیلی عالی بود ممنون

    پاسخ

  4. یوسفی

    ۷ شهریور ۱۳۹۸ در ۸:۲۹ ق٫ظ

    ایده های جالب

    پاسخ

  5. بیگدلی

    ۶ شهریور ۱۳۹۸ در ۸:۲۹ ب٫ظ

    زیبا بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…