دکوراسیون داخلی

طرز صحیح چیدمان سرویس خواب به چه شکل است؟

۴
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چیدمان فضای داخلی هر خانه وابسته به سلیقه افراد آن محیط بوده و از همین رو می‌توان گفت چیدمان امری سلیقه‌ای است.
چیدمان سرویس خواب

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که ندانید سرویس خواب خودتان را چگونه باید بچینید. ممکن است این مشکل برای برخی از افراد به خاطر کمبود جا و برای برخی دیگر به علت داشتن وسیله‌های متعدد در اتاق خواب پیش بیاید.

اما آیا می‌دانید طرز صحیح چیدمان سرویس خواب به چه شکل است؟ چیدمان تخت خواب در اتاق خواب در بهترین حالت به گونه‌ای است که دیوار پشتی تخت صاف و بدون پنجره و یا حتی شلف و طاقچه باشد. تخت خواب را به شکلی در اتاق قرار دهید که در حین خواب به در اتاق دید داشته باشید و بتوانید ورود و خروج را کنترل کنید.

در مورد چیدمان تخت در اتاق خواب، توصیه می‌شود با فاصله اندکی از دیوار صورت بگیرد. چیزی در حدود ۳ الی ۵ سانت مناسب است. تخت سرویس خواب جهیزیه دو نفره است و اگر فضا به اندازه کافی در محیط باشد، تخت اصولاً باید در وسط قرار داده ‌شود. در اطراف تخت نیز از پاتختی‌ها برای جلوه و کاربری بیشتر بایستی استفاده کرد. حال اگر فضا بزرگ و جادار نباشد، بهتر است تخت در کنار دیوار قرار داده شده و ترجیحاً از یک پاتختی استفاده شود. همچنین بهتر است تخت نزدیک به پنجره و طاقچه قرار داده نشود. بهترین جا برای قرار دادن تخت با فاصله کم از دیوار صاف و هموار است.

  • اگر تخت خواب دونفره دارید، بهتر است آن را به گونه‌ای قرار دهید تا از دو طرف با دیوار فاصله داشته باشد.
  • بهتر است آینه و میز آرایش را به گونه‌ای چیدمان کنید که از روی تخت نتوانید درون آینه را ببینید و در عین حال از بیرون اتاق خواب هم انعکاس فضای درون آینه میز آرایش قابل رویت نباشد. میز آرایش را در قسمتی قرار دهید که پشت به نور نباشد تا بتوان از آینه در نور طبیعی استفاده کرد.
  • یکی از دردناکترین تجربه در اتاق خواب برخورد پا به گوشه پایینی تخت خواب در حین رفت و آمدهای سریع است. توجه کنید که برای عبور خود در اتاق خواب فضای کافی حداقل ۷۰ سانتیمتر را در نظر بگیرید.
  • از شلوغ کردن بی مورد اتاق خواب خود از طریق وسایل و لوازم مختلف جلوگیری کنید تا چیدمان تخت خوابتان جلوه بیشتری داشته باشد.
  • تخت خواب را باید در جایی قرار داد که از در ورودی اتاق امکان دید مستقیم به آن نباشد. معمولا دو دیوار متصل به در ورودی جای مناسبی برای تخت نیستند.

 نورپردازی اتاق خواب در چیدمان سرویس خواب

در حین چیدمان سرویس خواب باید توجه داشت که نور فضا گرفته نشود. به‌عنوان مثال اگر تاج تخت بزرگ است آن را در جلوی پنجره قرار ندهید، همچنین اگر کمد در کنار سرویس خواب خریداری شده است آن را جایی قرار دهید که مانع از ورود نور به داخل اتاق شما نشود. انعکاس نور در آینه نیز باید بررسی شده و چیدمان به شکلی صورت نگیرد که هر صبح با انعکاس نور آینه، استراحت شما به هم بخورد.

چیدمان سرویس خواب

چیدمان آینه سرویس خواب

چیدمان آینه سرویس خواب نیز همانند آینه میز توالت باید اصولی باشد. نباید آینه در بالای سر تخت قرار داده شود، زیرا کوچک‌ترین حرکت و جابجایی احتمال افتادن آن را تشدید می‌کند. از سوی دیگر توصیه می‌شود آینه روبروی تخت هم قرار داده نشود. اتاق خواب جایی برای آرامش و ریلکس شدن است و از همین رو آینه باید به شکلی قرار داده شود که شما فقط به جهت آماده شدن و مشاهده خود در آن استفاده کنید. همچنین توجه داشته باشید که نباید انعکاس تخت خواب به فضای بیرون توسط آینه صورت بگیرد.

چیدمان سرویس خواب

۴ دیدگاه

  1. هوشمند

    ۶ شهریور ۱۳۹۸ در ۵:۳۱ ب٫ظ

    مطلب خوبی بود تشکر

    پاسخ

  2. نژادی

    ۶ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۳ ب٫ظ

    اطلاعات خوبی بود

    پاسخ

  3. آرین

    ۶ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۲ ب٫ظ

    بسیار مفید

    پاسخ

  4. مهدی فراهانی

    ۶ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۲:۰۷ ب٫ظ

    مفید بود متشکرم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…