مناطق لوکس تهران و کاهش قیمت آپارتمان

۶
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هر چند که تعداد معاملات مسکن به ویژه در مناطق شمال پایتخت بسیار ناچیز است، اما تغییرات قیمت‌های پیشنهادی در آگهی ‌های موجود محسوس بوده و تا حدود مترمربعی ۳میلیون تومان نیز کاهش داشته است.
مناطق لوکس

روند کاهش جزئی قیمت پیشنهادی آپارتمان‌های مسکونی درمناطق لوکس تهران به ویژه گران‌ترین مناطق شمال پایتخت (مناطق یک و سه) ادامه دارد و به تمام آپارتمان‌های عرضه شده در بازار کنونی سرایت  کرده است.

به گزارش مجله پیام دلتا، اگرچه قیمت‌گذاری آپارتمان‌های نوساز و تازه‌ساز از روند کاهش قیمت‌های پیشنهادی مالکان چندان تبعیت نمی‌کنند، اما نگاهی به آگهی واحد های مسکونی عرضه شده در موتورهای جست‌وجوی معتبر ملکی نشان می‌دهد در دو منطقه یک و سه که به ترتیب رتبه اول و دوم گران‌ترین مناطق پایتخت را به خود اختصاص داده‌اند، در مورد سایر آگهی ها هم این روند قیمت‌گذاری ادامه دارد.

هر چند که تعداد معاملات مسکن به ویژه در مناطق شمال پایتخت بسیار ناچیز است، اما تغییرات قیمت‌های پیشنهادی در آگهی ‌های موجود محسوس بوده و تا حدود مترمربعی ۳میلیون تومان نیز کاهش داشته است.

البته این افت قیمت پیشنهادی مربوط به آگهی واحد های نوساز نیست و بیش از همه آپارتمان‌هایی با بیش از ۱۰ سال ساخت به این ترتیب دوباره قیمت‌گذاری شده‌اند. اما از آنجا که هم اکنون عمده عرضه آپارتمان در مناطق لوکس یا دو منطقه گران‌قیمت تهران، همین آپارتمان‌های با عمر دو رقمی هستند، موضوع کاهش قیمت پیشنهادی بسیار محسوس و مشهود است.

مناطق لوکس

گفته می‌شود آپارتمان‌های به نسبت لوکس اما میان‌سال در یکی از محله‌های نیاوران تهران که تا دو سه ماه گذشته مترمربعی ۳۸ میلیون تومان به بازار مسکن عرضه می‌شدند، هم اکنون به بهای مترمربعی ۳۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.

این در حالی است که سایه رکود بر بازار مسکن آن‌قدر سنگین است که حتی این افت قیمت پیشنهادی مالکان هم کسی را به خرید آپارتمان ترغیب نمی‌کند.

منبع : دنیای اقتصاد

۶ دیدگاه

  1. علي حنيفه پور

    ۶ شهریور ۱۳۹۸ در ۲:۲۳ ب٫ظ

    خیلی خوبه، باید بازم کاهش پیدا کنه

    پاسخ

  2. رفیعی

    ۶ شهریور ۱۳۹۸ در ۹:۱۴ ق٫ظ

    به امید رونق مجدد بازار مسکن تهران

    پاسخ

  3. رفیعی

    ۵ شهریور ۱۳۹۸ در ۵:۵۲ ب٫ظ

    به امید رونق دوباره

    پاسخ

  4. هوشمند

    ۵ شهریور ۱۳۹۸ در ۵:۵۰ ب٫ظ

    سپاسگذارم

    پاسخ

  5. فرهاد کرمی

    ۵ شهریور ۱۳۹۸ در ۳:۵۵ ب٫ظ

  6. یوسفی

    ۵ شهریور ۱۳۹۸ در ۳:۲۸ ب٫ظ

    خوب بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…