میانگین قیمت مسکن ۱۳.۲میلیون ؛ کاهش معاملات ۳۱درصد

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
به جز مناطق ۴؛ ۸، ۱۳، ۱۸ و ۲۰ که  میانگین قیمت هر مترمربع در این مناطق در مرداد ماه نسبت به تیر ماه افزایش داشته است، در سایر مناطق، شاهد کاهش قیمت ماهانه مسکن هستیم.
میانگین قیمت

بر اساس اعلام دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی میانگین قیمت یک متر مربع مسکن در تهران ۱۳میلیون و ۱۸۰هزار تومان برآورد شده است.

به گزارش مجله پیام دلتا، دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گزارش بازار مسکن پایتخت در مردادماه امسال را اعلام کرد.

دراین گزارش آمده است: در مردادماه امسال ۳ هزار و ۳۶۸ معامله مسکن به ثبت رسید که کمترین میزان معاملات ظرف ۶ سال اخیر بوده  و حتی از تعداد معاملات فروردین ماه نیز که معمولا به دلیل تعطیلات، کمترین میزان معاملات مسکن در این ماه ثبت می‌شود، کمتر بوده است.

بنابر اعلام دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در مردادماه سال گذشته ۱۳ هزار و ۱۲۰ معامله مسکن ثبت شد که رشد منفی ۷۴.۳ در مقایسه با سال گذشته را تجربه کرد.

میانگین قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در مردادماه امسال ۱۳ میلیون و ۱۸۷ هزار و ۳۰۰ تومان بود. این درحالی است که در مردادماه سال گذشته میانگین قیمت یک متر مربع واحد مسکونی ۷ میلیون و ۴۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان برآورد شده که افزایش ۷۷.۴ درصد را نشان می‎دهد.

میانگین قیمت

براساس آنچه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در گزارش خود از بازار مسکن پایتخت طی مردادماه امسال منتشر کرده ،کاهش قیمت مسکن  در مقایسه با ماه های تیر و مرداد ماه روی داده است. به این صورت که قیمت مسکن در مردادماه در مقایسه با تیرماه امسال کاهش ۳.۱۴ درصدی داشته است.

این در حالی است که تعداد معاملات مسکن در مردادماه در مقایسه با تیرماه امسال ۳۱.۲ درصد کاهش داشته است.

این گزارش حاکی است ، گرانترین منطقه تهران در معاملات مسکن مرداد ماه، منطقه یک پایتخت با متری ۲۹ میلیون و ۲۱۲ هزار تومان بوده که در مقایسه با تیرماه امسال که میانگین هر متر ۳۱ میلیون و ۸۵۸ هزار تومان بود، کاهش ۸.۳ درصدی داشته است.

ارزانترین منطقه تهران نیز در معاملات مسکن مرداد ماه، منطقه ۱۹ با میانگین هر متر ۵ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۱۰۰ تومان بود که  درمقایسه با تیر ماه ۹۸ که میانگین قیمت یک متر مربع واحد مسکونی  در این منطقه، ۷ میلیون و ۱۳۳ هزار تومان بود، کاهش کاهش ۱۸.۶ درصدی داشته است.

2 51 میانگین قیمت مسکن 1۳.۲میلیون ؛ کاهش معاملات ۳۱درصد

به جز مناطق ۴؛ ۸، ۱۳، ۱۸ و ۲۰ که  میانگین قیمت هر مترمربع در این مناطق در مرداد ماه نسبت به تیر ماه افزایش داشته است، در سایر مناطق، شاهد کاهش قیمت ماهانه مسکن هستیم.

کمترین تعداد معاملات مسکن در مناطق جنوبی پایتخت شامل مناطق ۱۶ تا ۲۰ بوده و بیشترین تعداد معاملات نیز به مناطق شمالی تهران شامل مناطق ۱ تا ۸ اختصاص داشته که نشان می دهد سمت و سوی خریداران مسکن به طور عمده  به سمت مناطق مرفه نشین پایتخت کشیده شده است. این اتفاق یا می تواند ناشی از کاهش توان خرید مسکن قشرهای  متوسط به پایین که بیشتر در مناطق مرکزی تهران اقدام به خرید مسکن می کنند یا ناشی از اوج گیری دوباره سوداگران و سفته بازان در بازار مسکن باشد .

منبع : مهر

۴ دیدگاه

  1. میلانی

    ۵ شهریور ۱۳۹۸ در ۲:۱۳ ب٫ظ

    گزارش جالبی بود، ممنون

    پاسخ

  2. آراد

    ۵ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۷ ق٫ظ

    درست هستش

    پاسخ

  3. فرهاد کرمی

    ۵ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۰ ق٫ظ

  4. امیری

    ۵ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۱ ق٫ظ

    سعی میکنم استفاده کنم ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…