پیگرد قانونی برای نصب برچسب‌های تبلیغاتی

۵
4
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وصل مجدد تلفن و یا واگذاری و انتقال هرگونه خطوط جدید تلفن به متخلف منوط به اجرای کامل حکم و اعلام شهرداری است.
تبلیغات

نصب تبلیغات غیرقانونی مانند تبلیغات تهیه غذا، ثبت شرکت، تاسیسات، تخلیه چاه‌ و نظایر آن به حدی در سال‌های گذشته زیاد شده بود که علاوه بر نازیبا کردن جلوه شهر، مشکلات و هزینه‌های زیادی را برای پاکسازی آن به مردم و مدیریت شهری تحمیل می‌کرد. بر روی بسیاری از ساختمان‌های عمومی نظیر بانک‌ها، شهرداری‌ها و برخی مراکز مهم تابلو هشداردهنده‌ای نصب شده، مبنی بر اینکه نصب هرگونه تبلیغات برای روی این ساختمان پیگرد قانونی دارد، اما اینکه چگونه می‌توان نصب اینگونه تبلیغات را پیگیری کرد، یا در کجا باید از آن‌ها شکایت کرد سوالی است که در این مطلب به بررسی پاسخ آن می‎پردازیم. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

قانون در خصوص نصب تبلیغات چه می‌گوید؟

یکی از اقداماتی که در ماده ۹۲ قانون شهرداری‌ها غیرمجاز اعلام و برای آن جریمه در نظر گرفته شده است، موضوع نصب و چسباندن آگهی‌های تبلیغاتی در محل‌های غیرمجاز است. بر اساس قانون شهرداری‌ها، نوشتن هر نوع مطلب یا چسبندن آگهی روی دیوار که مخالف‌ مقررات انجمن شهر باشد، ممنوع است. مگر در محل‌هایی که شهرداری برای نصب و الصاق اعلانات‌ معین می‌کند و در این محل‌ها فقط باید به نصب و الصاق آگهی اکتفا کرد و نوشتن روی آن نیز ممنوع‌ است‌. البته این قانون به لحاظ گذشت زمان و از بین رفتن ارزش تعیین شده برای جریمه نقدی متخلفان، به طور عملی کارایی و بازدارندگی خود را از دست داده است و حتی اگر کسی در مراجع قضایی هم شکایت کند، به دلیل نقص قانونی، دستگاه قضایی فقط می‌تواند متخلف را به پرداخت مبلغ اندکی جریمه نقدی محکوم کند.

597350 پیگرد قانونی برای نصب برچسب‌های تبلیغاتی

راهکارهای قانونی پیشنهادی برای شهروندان

با شکایت شهرداری‌ها و مردم به مراجع قضایی برای پیشگیری از وقوع جرم، دادستان محل می‌تواند دستور قطع شماره تلفن‌های مندرج در برچسب‌ها و تبلیغات غیرمجاز را صادر کند. علاوه بر قطع تلفن، با توجه به تاکید ماده ۹۲ قانون شهرداری‌های فعلی بر «تادیه خسارت مالکین» توسط متخلفان و با توجه به ماده یک قانون مسئولیت مدنی، هر کسی که از اقدام متخلفان متضرر شده باشد، می‌تواند جبران خسارت وارده در نتیجه الصاق برچسب، یا نوشتن آگهی یا هر اقدام غیرقانونی دیگر در این جهت را از مرجع قضایی درخواست کنند. شهرداری‌ها می‌توانند هزینه انجام شده برای پاکسازی اماکن را به واسطه جبران خسارت، از متخلف مطالبه کنند.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با مجازات گرانفروشی “برخورد قانونی با گرانفروشان و کمفروشان” را مطالعه کنید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۳۹۹ در ۸:۳۱ ب٫ظ

  2. 09126231677

    ۵ شهریور ۱۳۹۸ در ۸:۵۹ ق٫ظ

    متشکر از اطلاع رسانی

    پاسخ

  3. یوسفی

    ۴ شهریور ۱۳۹۸ در ۳:۳۶ ب٫ظ

    ممنون از شما

    پاسخ

  4. رحیمی

    ۴ شهریور ۱۳۹۸ در ۳:۱۰ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  5. رضوی

    ۴ شهریور ۱۳۹۸ در ۳:۰۰ ب٫ظ

    مفید بود
    ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …