ساخت ۴۰۰هزار واحد مسکونی برای کم درآمد ها

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وزیر راه و شهرسازی توضیح  داد که زمین  پروژه ساخت 400 هزار مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی در اختیار سازندگان قرار می گیرد که هم در شهرها، شهرهای جدید و هم در بافت های فرسوده قرار دارد.
کم درآمد ها

وزیر راه و شهرسازی درباره ویژگی ۴۰۰هزار مسکن تحت عنوان طرح اقدام ملی گفت: زیربنای این منازل بین  ۸۰ تا۱۲۰ متر است و به گونه ای برنامه ریزی شده که جامعه هدف یعنی کم درآمد ها یا با درآمد متوسط را تحت پوشش دارد.

به گزارش مجله پیام دلتا ،  محمد اسلامی در مصاحبه با رادیو گفت وگو درباره برنامه ریزی های انجام شده وزارت راه در هفته دولت گفت: تمرکز وزارت راه و شهرسازی در سال جاری بر موضوع مسکن و شتاب بخشیدن به تکمیل پروژه های مسکن مهر و همچنین احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای کم درآمد ها تحت عنوان طرح اقدام ملی است.

همکاران وزارت راه و شهرسازی در سطح کشور برای ۴۰۰ هزار واحد اهتمام ویژه ای به خرج داده اند که ساخت حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکن روز سه شنبه در سطح کشور آغاز می‎شود و این در حالی است که ساخت حدود ۶۰ هزار واحد مسکن نیز از پیش آغاز شده بود.

وی توضیح داد که زمین  پروژه ساخت ۴۰۰ هزار مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی در اختیار سازندگان قرار می‎گیرد که هم در شهرها، شهرهای جدید و هم در بافت های فرسوده قرار دارد.

کم درآمد ها

اسلامی درباره نحوه واگذاری مسکن های طرح اقدام ملی گفت: به محض اینکه ساخت این منازل از پیشرفت مناسبی برخوردار شود، توسط ادارات کل استانی فراخوان داده می‎شود و مردم ثبت نام می‎کنند و کسانی که قبلا تسهیلات مسکن، زمین و یا مسکن استفاده نکرده اند مشمول دریافت این واحدها خواهند شد و می‎توانند نسبت به ثبت نام این خانه ها اقدام کنند.

وی افزود: با تمهیداتی که اتخاذ شده، تسهیلات مناسبی پرداخت می شود و ۸۰ درصد اعتبار مورد نیاز را بانک به خریداران پرداخت می‎کند و این تسهیلات متناسب با هر شهر به فرد یا زوج ها منتقل خواهد شد .

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیش پینی هایی که در مورد واگذاری مسکن های طرح اقدام ملی انجام شده، تصریح کرد: هر استان و هر شهر شرایط متفاوتی دارند و شورای مسکن هر استان تمهیدات لازم را برای واگذاری خانه ها مشخص می کند.

او درباره شرکت های تعاونی نیز گفت : این شرکت ها باید یک مجری با صلاحیت داشته باشند یعنی گروه مهندسینی که دارای پروانه اشتغال و صلاحیت باشند و تسلط زیادی بر طراحی و ساخت دارند، تا مردم بتوانند خانه‎ای مطمئن و مقاوم و با ضوابط لازم و معیارهای ملی تحویل بگیرند.

شرکت های تعاونی در صورتی که به شهرک های جدید مراجعه کنند می‎تواند متقاضی تحویل زمین شوند و این موضوع به تمام کشور ابلاغ شده است. مهم آن است افراد واجد شرایطی که فرم «جیم» آنها سبز است باید اقدام کنند یعنی کسانی که قبلا از امتیاز زمین و مسکن استفاده نکرده باشند.

منبع : مهر

۴ دیدگاه

  1. پویا

    ۴ شهریور ۱۳۹۸ در ۴:۵۰ ب٫ظ

    سلام
    طرح بسیار خوبی است.

    پاسخ

  2. علي حنيفه پور

    ۴ شهریور ۱۳۹۸ در ۱:۲۳ ب٫ظ

    امیدوارم واقعا عملی بشه

    پاسخ

  3. یوسفی

    ۴ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۲:۱۴ ب٫ظ

    اگه انجام بشه خیلی عالی میشه

    پاسخ

  4. فرهاد کرمی

    ۴ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۷ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…