ایرانگردی ، گیلان

بندر انزلی ؛ عروس قشنگ گیلان(+ویدئو)

۷
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
بندر زیبای انزلی عروس گیلان است.
بندر انزلی

بندر انزلی عروس گیلان است. شهری که به اروپای کوچک ایران مشهور است. بندر انزلی یکی از شهرهای توریستی و اقتصادی ایران است. بندرگاه بزرگی دارد که در اقتصاد کشور نقش بزرگی بازی می‌کند. این شهر دیدنی‌های زیادی دارد که هوش از سر گردشگرانش می‌برد. با مجله گردشگری پیام دلتا همراه باشید تا با هم به عروس گیلان سفر کنیم.

—————————————————————————————

بندر انزلی

بندر انزلی کجااست؟

بندر انزلی که در گذشته بندر پهلوی نام داشت شهری در استان گیلان است. این شهر جمعیت زیادی دارد. بهترین مسیر دسترسی به این شهر، اتوبان قزوین رشت است.

بندر انزلی

جاهای دیدنی بندرانزلی

هر سانتی متر از بندر انزلی دیدنی است. بیهوده نیست که به آن عروس گیلان می‌گویند. ساحل، بندرگاه، موج شکن، تالاب و رودخانه‌هایی که دورتادور شهر جاری هستند، زیباترین چشم‌اندازها را برای این شهر پدید آورده‌اند.

بندر انزلی

پل غازیان

پل غازیان اولین پل متحرک ایران است که بندر انزلی را به غازیان وصل می‌کند. در گذشته غازیان شهری جدا از انزلی به شمار می‌رفت و این پل آن دو را به هم متصل می‌کرد. بخشی از پل غازیان متحرک است. یعنی از جای خودش کنده می‌شود تا عبور برای کشتی‌های بزرگ فراهم شود. این پل در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است.

بندر انزلی

بلوار ساحلی

بلوار ساحلی بندر انزلی شبیه به بلوارهای ساحلی اروپایی است. این خیابان به موازات ساحل کشیده شده است و از یک سو با ساحل و از سوی دیگر با درختان سر به فلک کشیده همسایه است. در بلوار ساحلی می‌توانید حافظیه انزلی را هم ببینید. حافظیه انزلی که نزدیک ساختمان شهرداری قرار دارد، بنایی مشابه به حافظیه شیراز است. این بنا را برای اجرای موسیقی خیابانی و کنسرت ساخته بودند. هنوز هم با همین کاربری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بندر انزلی

دهکده ساحلی

دهکده ساحلی بندر انزلی بزرگ‌ترین باغشهر جدید ایران به شمار می‌رود. در ساحل خزر شهرک گردشگری زیاد است. با این حال دهکده ساحلی یکی از زیباترین آنها به شمار می‌رود. فضای سبز این دهکده بی‌نظیر است. هشتاد درصد فضای دهکده را گل و گیاهان به خود اختصاص داده‌اند.

بندر انزلی

برج ساعت

برج ساعت متعلق به قرن قبلی است. با این حال هنوز هم ساعت را به درستی نشان می‌دهد. در گذر از سطح شهر حتما نگاهتان به این برج کهنسال و باوقار به زنگ سفید و آبی آسمانی خواهد افتاد.

بندر انزلی

موج شکن

موج شکن بندر انزلی تماشایی است. تماشای ساحل خزر، کانال‌ها، مصب رودخانه‌ها و قایق‌های کوچک و بزرگی که گوشه و کنار پهلو گرفته‌اند، در پس زمینه صدای مرغان دریایی هیجان انگیز و دیدنی است.

بندر انزلی

مرداب انزلی

مرداب یا تالاب انزلی گل سرسبد گردشگری این شهر به شمار می‌رود. تالاب انزلی یکی از ذخایر زیست کره است و در محیط زیست نقش مهم دارد. گل‌های نیلوفر مرداب یکی از دیدنی‌های منحصر به فرد این تالاب هستند. تماشای پرندگانی که لابه‌لای گیاهان و نیزارها لانه ساخته‌اند و به جوجه‌های خود غذا می‌دهند، یکی از زیباترین صحنه‌ها برای گردشگران است.

بندر انزلی

کشتی میرزا کوچک خان

کشتی تفریحی میرزاکوچک خان یکی از دیدنی‌های متحرک انزلی است. این کشتی تنها کشتی تفریحی روی دریای خزر است که ۵ طبقه دارد. می‌توانید سوار بر این کشتی در دریای خزر سفر کنید و از امکانات رفاه و اقامتی آن برخوردار شوید.

بندر انزلی

نکات مهم در سفر به بندر انزلی

از غذاهای محلی سفارش دهید. گیلان یکی از متنوع‌ترین نواحی غذایی ایران است. حیف است ذائقه خودتان را با این غذاها خوشحال نکنید. صنایع دستی چوبی و حصیری بخرید. در خانه به کارتان می‌آید. اگر امکان خریدن ماهی تازه ندارید، ماهی دودی بخرید و با خود به شهرتان ببرید. اگر ترس از غرق شدن دارید، دور قایق سواری در تالاب و تفریحات آبی را خط بکشید. با قایق‌های مطمئن و جلیقه نجات به تالاب بزنید. سفر به انزلی برای افراد با نیازمندی‌های خاص مشکلی ندارد. در نظر داشته باشید امکان ابری و بارانی بودن هوا در خیلی از روزهای سال وجود دارد. لباس و تجهیزات مناسب  همراه داشته باشید.

بندر انزلی

۷ دیدگاه

  1. سارا

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ در ۶:۵۱ ب٫ظ

    انزلی خوشکله شهر منه

    پاسخ

  2. رضا

    ۷ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۰ ق٫ظ

    واقعا زیباس
    ممنون

    پاسخ

  3. بهلولی

    ۴ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۶ ق٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  4. ثامن

    ۳ شهریور ۱۳۹۸ در ۹:۲۳ ق٫ظ

  5. هوشمند

    ۲ شهریور ۱۳۹۸ در ۶:۰۰ ب٫ظ

    واقعا دیدنیه فوق العاده بود

    پاسخ

  6. روزبهاني

    ۲ شهریور ۱۳۹۸ در ۵:۰۴ ب٫ظ

    انزلی واقعاً دیدنی می باشد

    پاسخ

  7. یوسفی

    ۲ شهریور ۱۳۹۸ در ۴:۲۱ ب٫ظ

    چقدر زیباست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…