استفاده از عمق فضا در دکوراسیون

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
عمق فضا در دکوراسیون

گاهی وقت ها ابعاد و اندازه اتاق های مختلف خانه دقیقا به همان اندازه که می خواهیم، خوب و ایده آل نیستند. ممکن است زیادی کوچک باشند یا در بعضی مواقع اندازه مناسب و درستی نداشته  باشند.

در این موارد  باید حتما  درطراحی دکوراسیون روی نکاتی تکیه کنید که آزمون خود را پس داده اند. یکی از بهترین ایده ها که می توان در این باره  ارائه کرد، به کارگیری عمق فضا در دکوراسیون داخلی است.

در این مطلب با ابزار لازم برای استفاده  از عمق فضا آشنا می شوید.

چرا باید در طراحی داخلی از عمق فضا استفاده کنیم؟

اگر تابحال در اتاقی بوده اید که بیش از اندازه شلوغ و نامرتب بوده است ،حتما به اهمیت عمق فضا پی برده اید.

در مواقعی که فضای اتاق به یک المان کوچک و تاثیرگذار نیاز دارد تا طراحی دکوراسیون متحول شود، عمق فضا می تواند مهم ترین و مفید ترین راه برای ایجاد تغییر باشد.

عمق فضا در دکوراسیون

رنگ ها، تفاوت ایجاد می کنند

افزون بر اینکه رنگ ها می توانند هر کدام از اجزای دکوراسیون را به یکدیگر پیوند دهند، در ادراک احساسی حاصل از المان های دکوراتیو هم موثر خواهند بود. زمانی که در پی  اضافه کردن عمق فضا به دکوراسیون هستید، می توانید با استفاده از کنتراست و تضاد رنگی بین اجزای دکوراتیو اتاق  فاصله ایجاد  و با این روش چشم بیننده را به خطای بصری دچار کنید تا محیط بزرگ تر دیده شود.

در این موارد، سایه و روشن را کنار یکدیگر قرار دهید و با نشان دادن تضاد میان دو رنگ باعث شوید که رنگ های روشن، در مقایسه با نقاط تیره، وسعت بیشتری داشته باشند.

دکوراسیون

به وزن بصری توجه کنید

وقتی از وزن بصری صحبت می کنیم منظور، اضافه کردن لایه هایی از کاشی های طرحدار یا وسایل بافتی مثل کفپوش ها و فرش ها به  محیط اتاق  است. در واقع از این طریق توجه ها بیشتر به کف اتاق جلب می شود و در اصطلاح وزن بصری فضا افزایش می یابد.

اگر اتاق های خانه کوچک  و محدود باشد، سعی کنید تا جایی که می توانید با روشن تر کردن فضا ، آن را  بازتر  و  وسیع تر نشان دهید. برای چنین فضا هایی باید از مبلمان  و وسایل مینیمالیستی و ساده  بهره  ببرید.

دکوراسیون اتاق خواب

ویژگی وجود آینه ها را فراموش نکنید

بی تردید  به اهمیت  وجود آینه ها در دکوراسیون خانه پی برده اید  و به نقشی که در ایجاد عمق فضا دارند کاملا آگاهید. مکان و ابعاد آینه  در دکوراسیون، بسیار مهم هستند. اگر می خواهید با به کارگیری آینه ها، عمق فضا را افزایش دهید، باید از شکل و اندازه های  فانتزی  و خاص صرف  نظر کنید، و به جای  آن از قاب های بزرگی از آینه  ها استفاده کنید.

معماری داخلی

کار اصلی ما این است که  با استفاده  از برخی روش ها، طراحی داخلی اتاق را به نحوی طراحی کنیم که بهتر خود را نشان دهند. بنابراین با روش های ساده  و کوتاهی که در اینجا اشاره کردیم ، می توانید بخش زیادی از نیازهایتان  را برآورده کنید.

منبع : برترین ها

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…