محله گردی

چه خبر از معاملات آپارتمان نوساز در منطقه ۴ تهران؟

۱۰
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
این منطقه از تهران دارای آپارتمان‌های نوساز بسیاری است.
معاملات آپارتمان نوساز در منطقه 4 تهران

طبق گزارش‌های پیشین مجله دلتا در قالب محله گردی قصد داریم تا امروز شما را با اوضاع مسکن و آپارتمان‌های نوساز موجود در منطقه ۴ تهران آشنا کنیم.

منطقه ۴ تهران از سال‌ها قبل  به‌ عنوان  دومین  منطقه‌ی پرمعامله‌ی  پایتخت شناخته شده است. این منطقه یکی از مناطق مصرفی تهران به شمار می‌رود که تقاضای آپارتمان‌‌های کوچک، متوسط و متراژ بزرگ‌ را پاسخ می‌دهد و افراد با بودجه‌‌های گوناگون و از طبقات در آمدی متفاوت، می‌توانند ملک  مناسب  خود را در این  منطقه  بیابند.

هر چند  این  منطقه به  سبب داشتن  قیمت‌های مناسب‌‌تر در سال‌ها و ماه‌های گذشته، وضع  بهتری  از لحاظ  ریزش  معاملات  نسبت  به سایر مناطق داشته است، اما در عین حال با توجه به رشد بی رویه نرخ مسکن در ماه‌های گذشته، خریداران مسکن در این بخش از تهران نیز همچون سایر بخش‌ها نسبت  به  آینده‌ی  بازار مسکن این منطقه به شدت نگران شده‌اند.

به گزارش مجله دلتا به نقل از دنیای اقتصاد، معامله آپارتمان نوساز در منطقه چهار تهران به حدی اندک است که نمی‌تواند مبنای اعلام تغییرات قیمتی اخیر در بازار مسکن باشد؛ اما در عین حال با توجه به تعداد بیشتر معاملات آپارتمان میان‌سال در این منطقه می‌توان افزایش قیمت مسکن در این منطقه را نسبت به پایان سال گذشته تایید کرد.

معاملات آپارتمان نوساز در منطقه 4 تهران

در گزارش‌های اخیر حوزه مسکن ذکر شده است که سهم مسکن و ساختمان در اشتغال مستقیم کشور حدود ۱۲ درصد و تعداد شاغلان این بخش نیز ۳.۱ میلیون نفر است. با این اوصاف می‌توان به این دیدگاه رسید که رکود بازار مسکن در ماه‌های اخیر ضربه‌ی جدی را به بدنه‌ی این بخش وارد کرده و  بازار ساخت و ساز آپارتمان‌ های نوساز در منطقه ۴ را با رکود مواجه کرده است.

زمین و مصالح ساختمانی نیز که از مهم‌ترین مولفه‌ها در قیمت مسکن هستند با افزایش قیمت بی سابقه‌ی خود، سازندگان خانه‌های نوساز را دچار چالش‌های بسیاری کرده‌اند. به طور مثال قیمت سیمان طی چهار ماه اخیر از کیلویی ۶ تا ۷ هزار تومان به کیلویی ۱۸ هزار تومان افزایش یافته است.

با این اوصاف می‌توان گفت که افزایش نرخ خرید و فروش مسکن و حتی اجاره بهای منازل به شدت تحت تاثیر این عوامل قرار گرفته است. اما برای خروج از این شرایط شاید در کنار پایین آوردن قیمت مصالح اولیه بایستی نرخ وام مسکن نیز افزایش پیدا کنند. شاید در این شرایط عده‌ای از مردم که اندک پس اندازی دارند بتوانند برای خرید خانه در تهران و شهرستان‌ها اقدام کنند.

موقعیت جغرافیایی منطقه ۴

منطقه ۴ تهران از شمال با منطقه ۱، از جنوب با مناطق ۷ و ۸، از غرب با مناطق ۱ و ۳ و از شرق با مناطق ۱،۳،۷،۸ و ۱۳ هم مرز است. این منطقه در گذشته محلی برای باغداری و کشاورزی ساکنان بوده که بعدها در بخش‎های خاصی از این محدوده بافت‎های مسکونی ایجاد شده است.

امکانات عمومی

منطقه ۴ تهران در قسمت شمال شرقی این شهر واقع شده و جزو مناطقی است که از نظر امکانات عمومی نمره قابل قبولی می‎گیرد. از جمله‎ی مهمترینِ این امکانات، می‎توان به وجود مراکز تفریحی و فضاهای سبز اشاره کرد. این منطقه با بیش از ۲۵ بوستان از شرایط خوبی به لحاظ پوشش گیاهی، درختان و همین طور وجود مراکز تفریحی برخوردار است. بوستان های پامچال، شادی و پیامبر اعظم (ص) از این جمله‎اند.

برای مشاهده آپارتمان‌های موجود در این منطقه ایـــنجـــا کلیک کنید.

۱۰ دیدگاه

  1. رضایی

    ۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۴۵ ب٫ظ

    مفید و عالی.

    پاسخ

  2. ماکان

    ۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۴۴ ب٫ظ

    به امید روزهای بهتر برای این شغل بزرگ.

    پاسخ

  3. علی فرجی

    ۴ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۳۹ ق٫ظ

    در تهران هر شخصی که قیمت منطقی گذاشته باشد زودتر و بهتر فروش میرود

    پاسخ

  4. عادل توکلی

    ۳ مرداد ۱۳۹۸ در ۶:۲۱ ب٫ظ

    جالب نبود

    پاسخ

    • روزبهاني

      ۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۲:۴۸ ب٫ظ

      بازار رکود وقیمتها همچنان بالاست

      پاسخ

  5. آقازاده

    ۳ مرداد ۱۳۹۸ در ۲:۵۲ ب٫ظ

    ان شاالله خبر های خوب

    پاسخ

  6. سیامک مودت

    ۳ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۰۳ ب٫ظ

    جالب

    پاسخ

  7. یوسفی

    ۳ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۲۴ ق٫ظ

    متراژ کوچیک بهتر فروخته میشه

    پاسخ

  8. روزبهاني

    ۳ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۰۶ ق٫ظ

    منطقه پر جمعیت وشلوغی است قیمتها هم بی رویه بالارفته است

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…