۷ماده خوراکی برای کاهش درد مفاصل

۶
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
مصرف برخی مواد غذایی خاص به طور کامل درد مفاصل را از بین نمی‎برد، اما انتخاب های غذایی درست می تواند به کاهش درد و ناراحتی در مفاصل کمک کرده و از بروز التهاب پیشگیری کنند که می تواند نقش چشمگیری در بهبود کیفیت زندگی و توانایی شرکت در فعالیت هایی که از آنها لذت می‎برید، داشته باشد.
درد مفاصل

مصرف برخی مواد غذایی خاص به طور کامل درد مفاصل را از بین نمی برد، اما انتخاب های غذایی درست می تواند به کاهش درد و ناراحتی در مفاصل کمک کرده و از بروز التهاب پیشگیری کنند.

بدون در نظر گرفتن سطح فعالیت بدنی شما، درد مفاصل می تواند بر عملکرد و لذت شما از زندگی تاثیرگذار باشد. شما می‎توانید با انتخاب از طیف گسترده ای از داروهای ضد درد و التهاب خوراکی و موضعی، داروهای تزریقی، مکمل های طبیعی یا فیزیوتراپی با این مساله مقابله کنید. همچنین، می‎توانید برخی مواد غذایی را برای کمک به کاهش درد مفاصل مصرف کنید.

به گزارش مجله پیام دلتا ، زمانی که موضوع درد مفاصل مطرح می‎شود، شرایط و موقعیت های مختلفی در ذهن انسان نقش می‎بندند. استئوآرتریت یا  آرتروز که شایع‌ترین شکل آرتریت است، آرتریت روماتوئید، بورسیت، نقرس، فشار بیش از حد، رگ به رگ شدن، یا آسیب دیدگی ها مرتبط با استفاده بیش از حد یا ورزش از جمله دلایل شایع احساس درد در مفاصل هستند. زانو درد به همراه شانه و ران درد از شایع‌ترین موارد درد مفاصل هستند.

مصرف برخی مواد غذایی خاص به طور کامل درد مفاصل را از بین نمی‎برد، اما انتخاب های غذایی درست می تواند به کاهش درد و ناراحتی در مفاصل کمک کرده و از بروز التهاب پیشگیری کنند که می تواند نقش چشمگیری در بهبود کیفیت زندگی و توانایی شرکت در فعالیت هایی که از آنها لذت می‎برید، داشته باشد.

سبزیجات برگدار تیره

درد مفاصل

سبزیجات برگدار مانند برگ های کولارد، برگ های خردل، کیل، اسفناج، برگ چغندر سوئیسی و برگ های شلغم حاوی فلاونوئیدها، کاروتنوئیدها، ویتامین C، و آنتی اکسیدان های قوی هستند که در برابر التهاب از بدن محافظت می‎کنند.

به جز اسفناج، بهتر است بیشتر این سبزیجات برگدار تیره به صورت بخار پز یا تفت داده شده مصرف شوند. سرو آن ها به همراه مقداری روغن زیتون می‎تواند بر قدرت ضد التهاب‎شان اضافه کند. همچنین، شما می توانید از این سبزیجات در دستورالعمل آب میوه ها و اسموتی ها استفاده کنید.

ماهی و غذاهای دریایی

2 40 7ماده خوراکی برای کاهش درد مفاصل

اسیدهای چرب امگا-۳ موجود در ماهی و غذاهای دریایی به واسطه توانایی های ضد التهاب خود شناخته شده هستند. از جمله بهترین منابع برای این مواد مغذی می توان به ماهی های سالمون، تن، ساردین، هرینگ، قزل آلا، و صدف سیاه اشاره کرد. مصرف دو تا سه وعده از این مواد غذایی در هفته توصیه شده است.

سیر

3 29 7ماده خوراکی برای کاهش درد مفاصل

سیر از خواص ضد التهاب برخوردار است. در مطالعات با حضور سوژه های حیوانی و تست های آزمایشگاهی، سیر به واسطه خاموش کردن مسیرهایی که به التهاب منجر می‎شوند، عملکردی مشابه با داروی ایبوپروفن را نشان داده است. پژوهشگران از این نکته آگاه هستند که حداقل چهار ماده حاوی گوگرد در سیر وجود دارند که در عملکرد ضد التهاب این ماده غذایی نقش دارند.

اگر قصد دارید از بیشترین فواید سلامت سیر برخوردار شوید، آن را به صورت خام و خرد شده مصرف کنید زیرا برش زدن، خرد کردن یا له کردن سیر موجب آزاد شدن هرچه بیشتر خواص شفابخشی آن می‎شود. این اقدامات موجب ترکیب شدن آلین و آلیناز موجود در سیر شده که به تشکیل آلیسین منجر می‎شود. تشکیل آلیسین به زمان نیاز دارد و بهتر است سیر خام خرد شده را حداقل ۱۰ دقیقه به حال خود رها کنید و سپس از آن استفاده کنید.

زنجبیل

4 16 7ماده خوراکی برای کاهش درد مفاصل

زنجبیل یک داروی طبیعی برای سرماخوردگی، ناراحتی معده و فشار خون بالا است و همچنین از خواص ضد التهاب قوی سود می‎برد. مطالعات متعددی قدرت ضد التهاب و آنتی اکسیدانی زنجبیل را نشان داده اند که ماده فعال جینجرول موجود در این ماده غذایی نقشی مهم در این زمینه دارد. یکی دیگر از ترکیبات ضد التهاب موجود در زنجبیل زینجرون است که به واسطه سرکوب فعالیت و تولید برخی عوامل خاص در بدن توانایی کاهش التهاب را دارد.

زنجبیل به صورت تازه، پودر و چای در دسترس است. زنجبیل تازه می تواند بیشترین فواید را در اختیار شما قرار دهد. شما می‎توانید زنجبیل رنده شده را به سالادها یا غذاهای سرخ کردنی اضافه کنید یا پودر زنجبیل را در اسموتی ها، سوپ ها و غذاهای پختنی استفاده کنید. چای زنجبیل نیز به دو صورت گرم و سرد سرو می‎شود.

توجه: از آنجا که زنجبیل می‎تواند موجب رقیق شدن خون شود، هر فردی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می‎کند باید پیش از استفاده از این ماده غذایی با پزشک خود مشورت کند.

قارچ ها

6 7 7ماده خوراکی برای کاهش درد مفاصل

توانایی برخی انواع قارچ خوراکی برای مقابله با التهاب مورد مطالعه قرار گرفته است. طی یک مطالعه قارچ های دکمه ای سفید و قهوه ای، شیتاکه، انوکی، و اویستر به واسطه خواص ضد التهاب خود توسط یک تیم پژوهشی استرالیایی مورد مطالعه قرار گرفتند. تمام این قارچ ها در حالت خام فعالیت ضد التهاب را نشان دادند، اما برخی از آنها پس از قرار گرفتن در معرض حرارت توانایی خود در این زمینه را از دست دادند.

روغن زیتون

5 15 7ماده خوراکی برای کاهش درد مفاصل

خواص ضد التهاب روغن زیتون از اسیدهای چرب امگا-۳ و اسید اولئیک موجود در آن سرچشمه می گیرند. هر دو ماده آنتی اکسیدان هستند و توانایی مبارزه با التهاب و رادیکال های آزاد بیماری‌زا را دارند. روغن زیتون دارای یک ماده ضد التهاب دیگر به نام اولئوکانتال نیز است که از تولید آنزیم هایی مسبب التهاب در بدن پیشگیری می‎کند. با مهار این آنزیم ها، التهاب و افزایش حساسیت به درد مرتبط با آنها کاهش می یابد. اولئوکانتال توانایی خود در مدیریت موثر آرتریت روماتوئید را نیز نشان داده است.

سیب زمینی شیرین

7 5 7ماده خوراکی برای کاهش درد مفاصل

سیب زمینی شیرین منبعی عالی برای مواد مغذی ضد التهاب، مانند ویتامین های C و E که آنتی اکسیدان هایی قدرتمند هستند، و کاروتنوئیدهای آلفا-کاروتن و بتا-کاروتن است. پژوهش ها نشان داده اند که کاروتنوئیدها می‎توانند تولید مواد التهابی، مانند سیتوکین ها، را کاهش دهند. از دیگر مواد غذایی نارنجی سرشار از عوامل ضد التهاب می توان به زردآلو، طالبی، هویج و کدو تنبل اشاره کرد.

منبع : عصر ایران

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ شهریور ۱۳۹۸ در ۸:۰۶ ب٫ظ

  2. رفیعی

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۳:۱۴ ب٫ظ

    ممنون از اطلاعات جالبتون

    پاسخ

  3. پیمان

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۱۰ ق٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  4. هوشمند

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ در ۵:۵۳ ب٫ظ

    عالی و کاربردی تشکر

    پاسخ

  5. یوسفی

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ در ۵:۴۵ ب٫ظ

    ممنون از مطالب اموزنده شما

    پاسخ

  6. روزبهاني

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ در ۲:۰۵ ب٫ظ

    مطلب عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…