طراحی داخلی

طراحی خانه کوچک فقط در ۱۸ مترمربع!

۸
5
زمان مطالعه: 4 دقیقه
طراحی و دکوراسیون خانه‌های کوچک از آنچه که می‌دانید سخت‌تر است، زیرا طراح مجبور است که در یک فضای کوچک تمام محیط‌های لازم برای زندگی مانند آشپزخانه، اتاق خواب، حمام و... را بگنجاند.
طراحی خانه کوچک

امروز استفاده از طراحی‌های خلاقانه و چیدمان‌های نوین در صنعت ساخت و ساز و دکوراسیون داخلی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و یک طراح هرچه بیشتر بتواند از فضاهای کوچک بیشترین بهره را ببرد موفق‌تر خواهد بود.

در مقاله امروز می‌خواهیم یک خانه کوچک ۱۸ متری را به شما نشان دهیم که با ایده‌هایی ساده اما کاربردی طراحی شده است. در نگاه اول شاید زندگی کردن در چنین فضای کوچکی بعید به نظر بیاید، اما بعد از تماشای عکس‌ها و خواندن مطالب این گزارش خواهید دید که چطور می‌توان از یک محیط کوچک بهترین استفاده را کرد و آن را همانند خانه‌های بزرگ طراحی نمود.

طراحی یک خانه کاربردی فقط در ۱۸ مترمربع

طراحی داخلی متنوع و جذاب این آپارتمان بسیار کوچک، به زیبایی و با ارائه راهکارهایی متنوع، به صورت کاملاً مینیاتوری دیزاین شده است. این آپارتمان کوچک با مساحت ۱۸ متر مربع در یک ساختمان کلاسیک قرار گرفته که نمونه باشکوهی از روند تطبیق زیبایی دکوراسیون در حین کاربردی بودن برای آسایش بیشتر اهالی ساکن را تداعی می‌کند.

طراحی منحصربه‌فرد بالکن در این آپارتمان بسیار کوچک، معماری منحصر به فردی را ایجاد کرده و مکانی چالش برانگیز با چاشنی هنری را به وجود آورده است. در این نوع طراحی از حداقل فضا استفاده شده و جلوه مدرن و زیبایی شکل گرفته است.

طراحی خانه کوچک فقط در ۱۸ مترمربع

چیزی که از نمای ساختمان دیده می‌شود، بالکنی ظریف به همراه درهای شیشه‌ای و ساختاری گشوده و نورگیر در سقف است که سبب شده تا فضا بسیار پویا به نظر بیاید و جلوه‌ای معاصر را یادآور شود.

در محیط این خانه، آرایش فضای داخلی با کف بتنی و صاف نیز زیبایی تاثیر گذاری را به وجود آورده است.

طراحی داخلی

از راهکارهای معماری و طراحی هوشمندانه این خانه کوچک، تعبیه قسمت هایی برای فضای ذخیره سازی پنهان و استفاده از عناصر مبلمانی تاشو (مانند میز ناهار خوری) است که به راحتی از کمدها خارج می‌شود و فضایی برای محیط غذاخوری و یا مطالعه افراد را مهیا می‌سازد.

دکوراسیون خانه های کوچک

در قسمت دیگر استفاده از تختخواب‌های پلت فرم با ارتفاع بالاتر از سطح کف مورد توجه است. از این طریق در حین ایجاد تفکیک فضایی برای قسمت خواب و استراحت و خصوصی‌تر نمودن فضا، سعی شده تا از پله های تخت خواب و قسمت زیرین آن برای ذخیره سازی وسیله ها استفاده شود.

همچنین طراح با ایجاد قفسه‌هایی برای المان‌های دکوری و کتاب، این حوزه را از دید مستقیم خارج کرده و با ایجاد سطوح، فضای موجود بیشتری را ایجاد کرده است.

طراحی داخلی

سبک دکوراسیون فضا با نور طبیعی ورودی، مکانی ارگانیک و زیبا به همراه رنگ سفید درخشان و فضایی کاربردی در آپارتمان ایجاد کرده که این تاثیرات با به کارگیری گیاهان سبب ایجاد احساس طراوت و پویایی در فضا شده و در همراهی با استفاده از متریال چوب در برخی قسمت‌های مبلمان و فریم‌های پنجره ها تکمیل شده است.

در این آپارتمان کوچک ۱۸ متری با استفاده حداکثری از فضای موجود سعی شده تا با وجود محدویت فضا تمامی حوزه‌ها برای نیاز افراد تامین گردد و علاوه بر زیبایی،کاربردی بودن را با راهکارهایی هوشمندانه در اولویت قرار دهد.

 از ویژگی‌های مثبت طراحی این خانه نُقلی توجه به نقاط قوت پروژه برای تقویت کردن فضای داخلی است. در این آپارتمان با در نظر گرفتن قسمت بزرگی از مساحت موجود به‌عنوان بالکن برای ورود نور و گشایش فضا و همین‌طور بزرگ‌تر جلوه دادن فضا در حین رفع نیاز های روحی افراد یکی از  نقاط عطف در طراحی متناسب و کاربردی فضا است.

دکوراسیون

از سوی دیگر استفاده از مبلمان چندمنظوره و کم جا ایده‌ای بسیار کاربردی و در عین حال ضروری برای چنین فضاهایی محسوب می‌شود که می‌تواند با وجود محدودیت ابعاد، نیازهای بیشتری را پوشش داده و سایر حوزه‌های منزل را بدون تداخل و محدودیت مجزا سازد. در ادامه با مشاهده‌ی تصاویر بیشتر با مجله پیام دلتا همراه باشید.

دکوراسیون خانه 18 متری

6 6 طراحی خانه کوچک فقط در ۱۸ مترمربع!

7 4 طراحی خانه کوچک فقط در ۱۸ مترمربع!

۸ دیدگاه

  1. روزبهانی

    ۴ شهریور ۱۳۹۸ در ۹:۱۰ ق٫ظ

    ابتکار خوب

    پاسخ

  2. رفیعی

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۳:۱۵ ب٫ظ

    بسیار جالب ممنونم

    پاسخ

  3. امجد

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۳۷ ق٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  4. یوسفی

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۸:۵۶ ق٫ظ

    مطلب خوبی بود

    پاسخ

  5. هوشمند

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ در ۶:۴۴ ب٫ظ

    طراحیه بی نظیریه

    پاسخ

  6. بزرگی

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ در ۵:۰۴ ب٫ظ

    جالب بود.

    پاسخ

  7. افشاری

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۴۳ ب٫ظ

    امروزه تمام افراد دنبال فضایی میگردند که احساس ارامش وحس تعلق را در انها بر انگیزد و این خانه نمونه بارزی از این فضا ها است .

    پاسخ

  8. رضوی

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۰ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…