۱۲ دانه‎ ی شگفت انگیز لاغری

۶
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
دانه‎های گیاهی لاغری را می‎شناسید؟ مگر می‏‎شود یک کاسه سالاد رژیمی خوشمزه درست کرد و از خیر این دانه‎ها گذشت؟ با دلتا همراه باشید.
دانه لاغری

از هرچه بگذرید از این دانه‎های خوراکی مغذی برای رژیم لاغری بدن‎تان نمی‎توانید بگذرید. در حقیقت، بعضی از دانه‎های گیاهی خواص شگفت‎انگیزی برای بدن دارند و همچنین باعث لاغری می‎شوند. تاثیر این دانه‎ها در کاهش وزن بسیار زیاد است. با مجله پیام دلتا همراه باشید تا راز تناسب اندام و لاغری افراد را بیشتر بدانید.

دانه لاغری

دانه‎های گیاهی مغذی برای لاغری

تخم شربتی

حتما در خصوص فواید و خواص تخم شربتی زیاد شنیده‎اید. این دانه‎های کوچک سرشار از فیبرهای محلول و غیرمحلول در آب هستند. اگر به طور مرتب از این دانه‎ها مصرف کنید، تأثیر زیادی در افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش تدریجی وزن پیدا می‎کنید. یادتان باشد تخم شربتی تأثیر زیادی در گردش خون و سوخت و ساز بدن دارد؛ چون حاوی درصد زیادی اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ است. این اسیدهای چرب به کاهش کلسترول بد و تری‎گلیسیرید و همچنین افزایش کلسترول خوب بدن کمک زیادی می‎کنند.

تخم کتان

بی‎دلیل نیست که تخم کتان روز به روز شهرت بیشتری در بین مردم پیدا می‎کند. این دانه‎های کوچک حاوی میزان زیادی فیبر است و بهترین منبع گیاهی برای تهیه‎ی یک سالاد رژیمی شناخته شده‎اند. علاوه بر این، تخم کتان سرشار از میزان زیادی استروژن بوده است و به طور خلاصه دانه‎های شگفت‎انگیزی هستند. نتایج پژوهش‎ها نشان می‎دهد که با مصرف تخم کتان، فیبر بیشتری در مقایسه با مصرف غلات وارد بدن می‎شود. این دانه‎ها برای مقابله با یبوست و کاهش میزان کلسترول خون موثر عمل می‎کنند.

دانه خردل

دانه خردل طعم خوبی دارد و شما می‎توانید برای خوشمزه‎تر کردن ماهی، گوشت و سالادهای رژیمی و گیاهی از آن استفاده کنید. دانه خردل مکمل طبیعی امگا ۳، کلسیم، فیبر، آهن، منیزیم، فسفر، پروتئین، سلنیوم و زینک است. این دانه‎های کوچک برای بهبود هضم غذا مفید هستند؛ چون ترکیباتی دارند که باعث ترشح شیره معده می‎شود.

دانه لاغری

تخم آفتابگردان

این دانه‎ها احساس سیری ایجاد می‎کنند، در افزایش سوخت و ساز بدن نقش دارند و سرشار از اسید اولئیک، لینولئیک، پالمیتیک، استئاریک، آراشیدیک و لسیتین هستند. ترکیبات مذکور به کاهش میزان چربی بد خون کمک می‎کنند. تخمه آفتابگردان به عملکرد خوب کبد نیز کمک می‎کند. فیبرهای موجود در این دانه‎ها به ویژه باعث کاهش جذب کلسترول در روده‎ها شده و اجازه نمی‎دهد چربی‎ها در بدن جمع شوند.

پسیلیوم

پسیلیوم یک فیبر قابل انحلال است که از دانه‎های گیاه پلانتاگو اواتا گرفته شده است و به عنوان ملین و حجیم‎کننده مدفوع استفاده می‎شود. این فیبر محلول در آب می‎تواند بدون جذب یا تجزیه کامل از دستگاه گوارش عبور کند. در عوض آب را جذب کرده و تبدیل به ماده‎ای چسبناک می‎شود که برای یبوست، اسهال، قند خون، فشار خون، کلسترول و کاهش وزن مفید است.

زیره

زیره یک ادویه درمانی بسیار موثر در کاهش نفخ شکم و البته چاقی است. این ماده تلخ‎مزه ادویه بومی کشورهای آسیایی است و یکی از بهترین مواد موثر در از دست دادن چربی شکم به شمار می‌آید. با خوردن زیره در ۲۰ روز می‌توان به طور مستمر شاهد کاهش وزن کلی بدن و کمتر شدن سایز شکم و کمر بود.

دانه لاغری

دانه چیا

یکی از انواع دانه‎ها که به تسریع کاهش وزن کمک می‎کند، دانه چیا است. آن‎ها به خاطر مقدار بالای فیبر محلول و نامحلول به علاوه آنتی اکسیدان مشهور هستند. آن‎ها همچنین شامل اسیدهای چرب امگا ۳ و آمینو اسیدهای ضروری نیز هستند و به عنوان غذای سالم شناخته می‎شود. جذب منظم آن‎ها به مبارزه با هضم کند و یبوست کمک می‎کند. به علاوه، آن‎ها متابولیسم را افزایش می دهند و چربی شکم را کاهش می‎دهند.

دانه گشنیز

دانه‎های گشنیز، دانه‎های قهوه‎ای کوچکی هستند که با طعم مرکبات تشخیص داده می‎شود. با اینکه مصرف آن‎ها به اندازه گزینه‎های قبلی رواج چندانی ندارد اما دانه‎هایی برای لاغری با مزایای دارویی وجود دارد. مواد مغذی فعالیت متابولیکی را تحریک و به تنظیم سطح گلوکز خون کمک می‎کنند.

دانه کنجد

سهم ضعیف نیاسین به کاهش احساس اضطراب برای توقف میل سیری‎ناپذیر خوردن کمک می‎کند، آن‎ها حاوی آمینو اسیدها هستند که از تشکیل ماهیچه در هنگام بهبود عملکرد فیزیکی پشتیبانی می‎کنند. آن‎ها منبع فیبر رژیمی هستند که برای بهبود هضم و کنترل کلسترول توصیه می‎شود.

دانه کدو تنبل

آیا می‌دانستید یکی از بهترین دانه‌هایی که به کاهش وزن کمک می‌کند، دانه کدو تنبل است. آنها از هر دانه دیگری، روی بیشتری دارند که برای کاهش وزن حائز اهمیت است. روی به ساخت هورمون تستوسترون که عامل تشکیل ماهیچه و سوختن چربی است، کمک می‌کند.

شاه‎دانه

شاه‌دانه برای کاهش وزن و بهبود کارکرد مغز بسیار مفید است. تاثیر این دانه در کاهش وزن دو برابر است. اول از همه، در هر سه قاشق غذاخوری شاه‌دانه، ۱۲ گرم پروتئین وجود دارد؛ در ثانی، حاوی چربی امگا۳ است که به آب کردن چربی در بدن کمک می‌کند.

کینوآ

کینوآ در حقیقت دانه گیاهی است و جزء حبوبات محسوب نمی‌شود. بله کینوآ یک شِبه‎دانه نامیده می‌شود؛ زیرا طبخ این دانه همانند حبوبات است. کینوآ منبعی غنی از تمام آمینواسیدها، پروتئین‌ها، فیبر گیاهی، روی، منیزیم و حتی برخی از چربی‌های مفید است.

۶ دیدگاه

  1. غلامرضا

    ۱۴ مهر ۱۳۹۸ در ۱:۳۲ ب٫ظ

    بعضی از مواد غذایی که معرفی میکنید اصلا یا تو ایران وجود نداره ویا خیلی خیلی کمیاب

    پاسخ

  2. کامجو

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ در ۴:۰۱ ب٫ظ

    من شنیده بودم تخم چیا جهت کم کردن اشتها بسیار مفید است
    مطالب بسیار عالی بود با سپاس

    پاسخ

  3. یوسفی

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ در ۵:۴۵ ب٫ظ

    عجیب هستش واقعا

    پاسخ

  4. آدینه

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۵ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  5. آقازاده

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ در ۸:۲۲ ق٫ظ

    مجله ی دلتا بینیری با مطالب خووووووبی ک داری

    پاسخ

  6. هوشمند

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۲ ب٫ظ

    بسیار عالی و مفید ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…