آب لیمو  با این غذا‌ها خوردن ندارد!

۶
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
توصیه می‌شود، آب لیمو را با آب سرد مخلوط کرده و میل کنید، زیرا گرما باعث تسریع واکنش‌های شیمیایی موجود در آب لیمو شده و قدرت مخرب آن را بر روی دندان‌ها افزایش می‌دهد.
آب لیمو

لیمو یکی از دلپذیرترین میوه‌ها از لحاظ طعم و عطر می‌باشد. لیمو‌هایی که در شمال و جنوب ایران پرورش می‌یابند از لحاظ داشتن خواص طبی کامل بوده و هیچ گونه خطری در مورد کم کردن املاح طبیعی بدن و کلسیم خون گزارش نشده است و برعکس اسیدسیتریک موجود در آن مقوی خون و بالابرنده‌ی میزان کلسیم بدن است.

به گزارش مجله پیام دلتا، طبق آخرین مطالعاتی که روی لیمو و ترکیبات آن انجام شده، معلوم شده است که این میوه دارای مواد آنتی اکسیدان است که درموارد متعدد موجب جلوگیری از گسترش سلول‌های سرطانی و کنترب سرطان است. آب لیمو از نوشیدنی‌هایی است که خوردن آن توصیه می‌شود، زیرا خواص و فواید بی شماری برای سلامتی دارد، از جمله کاهش وزن، تقویت دستگاه ایمنی بدن، پاک سازی دستگاه گوارش، کم کردن التهابات بدن، افزایش نیروی بدن، تأثیرگذاری مثبت بر فرآیند متابولیسم و سوخت و ساز بدن و…اما اگر نکاتی را در مصرف آب لیمو در نظر نگیریم، ممکن است مضراتی برایمان داشته باشد. لیمو ترش علاوه بر از بین بردن سلول‌های بد در بدن از بروز انواع ‫سرطان نیز جلوگیری می‌کند. یک عدد لیموی ۱۰۰ گرمی حاوی ۲۹ کیلو ‫‏کالری انرژی است.

آب لیمو

آنچه از فواید لیمو نمی‌دانید

لیمو ترش به علت داشتن خواص اسیدی ضد عفونی کننده قوی است. حتی اگر در مسافرت‌ها به آب آشامیدنی مشکوک هستید و می‌ترسید از آن بنوشید کافی است چند قطره آب لیمو ترش را در آن بریزید تا آب را کاملا استرلیزه کرده و میکرب‌های موجود در آن را از بین ببرد. این میوه دارای فیبر بسیار بالایی بوده و در تأمین سلامت فرد بسیار مفید است،  همچنین در ‫کاهش چربی، متعادل کردن فشار خون و باز شدن عروق بدن نقش تعیین کننده‌ای دارد. طعم ترش آن به دلیل وجود ماده‌ای با نام اسید سیتریک است که به هضم غذا کمک می‌کند. این میوه منبع غنی ویتامین C. محسوب می‌شود. لیمو ترش یک ماده تقویت کننده زیبایی است و باعث افزایش سلامتی، طراوت، شادابی، جوانی و نیروی حیات می‌شود.

چرا نباید لیمو را با چای بنوشید؟

توصیه می‌شود، آب لیمو را با آب سرد مخلوط کرده و میل کنید، زیرا گرما باعث تسریع واکنش‌های شیمیایی موجود در آب لیمو شده و قدرت مخرب آن را بر روی دندان‌ها افزایش می‌دهد. آب لیموی طبیعی را با آب سرد مخلوط کنید و از ریختن آن در چای داغ و…بپرهیزید.

3 23 آب لیمو  با این غذا‌ها خوردن ندارد!

لیمو با چه غذا‌هایی ناسازگار است؟

این میوه  با غلات و حبوبی از قبیل: گندم، برنج، لوبیا، نخود، عدس، باقلا، لپه، ارزن و همچنین با میوه‌هایی شامل سیب درختی، موز، انجیر، خرما و میوه‌های شیرین، گوجه فرنگی، سیب زمینی و بلوط نمی‌سازد.

خوردناین میوه با روغن‌های مایع نباتی و میوه‌های روغن دار از قبیل: گردو، بادام، فندق، بادام زمینی (پسته شام)، میوه زیتون، نارگیل و همچنین سبزیجاتی مانند: هویج، سالاد کاهو، تره فرنگی، پیاز، چغندر، گل کلم، کلم، کلم قمری، کلم دلمه ای، آندیو، سیر، شلغم، بادنجان، فلفل، رازیانه، مارچوبه، نعناع و انواع کدو‌ها می‌سازد.

نکات بسیار مهم :

 با گوجه فرنگی سازگار نیست و از طرف دیگر هیچگاه ۳ نوع ترشی را با یکدیگر نخورید.

آب لیموی کهنه مضر است، زیرا تبدیل به اسید‌های مضر می‌شود.

اگر آن را نیز در یخچال در صفر درجه هم قرار دهیم طبق نتایج و آزمایشات حاصله پس از ۲۴ ساعت ۵۰% از ویتامین‌های خود را از دست خواهد داد.

همچنین در بررسی‌های به عمل آمده ثابت شده که آب لیمو در هوای متعارف و معمولی به کلی بدون خاصیت است!

1 41 آب لیمو  با این غذا‌ها خوردن ندارد!

بررسی‌های جدید دانشمندان نشان می‌دهد مخلوط آب لیموترش با نوشیدنی‌های داغ و یا هنگام طبخ غذا موجب اسیدی شدن ماده غذایی می‌شود. همچنین از زمان قاچ کردن لیمو تا استفاده از آن نباید مدت زیادی بگذرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند اگر چه طعم و مزه‌ی لیمو ترش همانند لیمو شیرین پس از قاچ کردن تغییر نمی‌کند، اما در سطح آن گاز‌هایی آزاد می‌شود که این گاز‌ها می‌تواند برای بدن مضر و خطرناک باشند. ویتامین‌های لیمو ترش پس از مدت زمانی از بین می‌روند، پس بهتر است آن را سریعا مصرف کنید.

شایان ذکر است، خیلی‌ها عادت دارند آب لیمو ترش را در یخچال نگه داری کنند، اما مطالعات اخیر نشان می‌دهند استفاده از این آب بسیار خطرناک است و موجب سمی کردن غذا و از بین بردن ویتامین‌های موجود در غذا می‌شود.

۶ دیدگاه

  1. خانم طلوعی

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۷ ق٫ظ

    بسیارآموزنده بود

    پاسخ

  2. هوشمند

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۵۹ ب٫ظ

    جامع و مفید دستتون درد نکنه

    پاسخ

  3. سلیمی

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۸:۴۶ ب٫ظ

    سپاس

    پاسخ

  4. زارع

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۸:۴۶ ب٫ظ

    سپاس فراوان

    پاسخ

  5. رسا

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۷:۲۰ ب٫ظ

    مطلب جالب و مفیدی بود

    پاسخ

  6. پویان

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۷:۱۱ ب٫ظ

    سپاس از انتشار این مطلب

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…