خانه هایی که چشم‌بادامی‌ها در آن زندگی می‌کنند

۷
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کره جنوبی بر نهاد خانواده تاکید دارد و طراحی خانه ها این موضوع را نشان می‎دهد. سازندگان به جای اینکه در پی سود حداکثری باشند، سعی در ارائه بهترین شرایط زندگی برای افراد دارند.
خانه

ساخت خانه در کشورهای مختلف بر اساس قوانین و مقررات خاصی انجام می‌شود و هر کشوری با توجه به فرهنگ و اصول خاص خود، ساختمان‌هایش را می‌سازد.

به گزارش مجله پیام دلتا، کشور ها برای زندگی، شرایط و قوانین خاص خود را دارند. برای مثال سازندگان خانه در کره جنوبی آپارتمان هایی می‌سازند که برای خانواده از نظر زندگی ایدئال باشد.

کره جنوبی

کره جنوبی یکی از بهترین مناطق برای زندگی در جهان شناخته می شود.  کشور پیشرفته‌ای که اقتصاد در آن به سرعت از سال ۱۹۷۰ تا ۱۹۹۰ رشد داشته است و تعادل درآمد در این کشور مشاهده می‌شود. کره جنوبی از برخی جهات از  ژاپن پیشی گرفته است. معماری ساختمان‌ها و مجتمع‌های آپارتمانی در این کشور بسیار زیبا هستند.

خانه

کره جنوبی بر نهاد خانواده تاکید دارد و طراحی خانه ها این موضوع را نشان می‎دهد. سازندگان به جای اینکه در پی سود حداکثری باشند، سعی در ارائه بهترین شرایط زندگی برای افراد دارند. آپارتمان‌ها معمولا ۱۵ تا ۳۰ طبقه هستند و فصاهای باز در آنها بسیار است، تمام واحدها، گرمایش از کف و اتصالات با تکنولوژی پیشرفته دارند.

متراژ آپارتمان‌ها در این کشور از ۴۰ متر با یک اتاق خواب تا بیش از ۳۰۰ متر  با ۶  اتاق خواب متفاوت است. بیشتر این آپارتمان‌ها در محدوده ۸۰ تا ۲۰۰ متر مربع هستند و  ۲۰ تا ۳۰ درصد متراژ به فضای بالکن اختصاص داده شده است.

از آنجا ‌که خانواده برای کره جنوبی بسیار حائز اهمیت است، کودکان تا زمانی که ازدواج نکرده‌اند از خانواده جدا نمی‌شوند و بنابراین، آپارتمان‌های بزرگ کاربرد بیشتری دارند.

 اولین مجموعه آپارتمانی این کشور در سال ۱۹۵۸ ساخته شد، اما زیاد مورد توجه قرار نگرفت. در سال ۱۹۹۰ فقط ۲۲.۹ درصد از خانواده‌های کره‌ای در آپارتمان زندگی می‌کردند، تا سال ۲۰۰۵ این تعداد بیش از دو برابر شد و ۵۲.۵ درصد از خانواده‌ها آپارتمان‌نشین شدند. هم اکنون این تعداد در حال افزایش است. بسیاری از شهرهای کره جنوبی به همراه شهرهای چین، نمای یکنواختی برای ساختمان‌ها دارند.

2 32 خانه هایی که چشم‌بادامی‌ها در آن زندگی می‌کنند

در آپارتمان‌های این کشور، اتاق نشیمن، اتاق ناهارخوری و آشپزخانه در مرکز آپارتمان قرار دارد و اتاق خواب‌ها در گوشه‌ها قرار گرفته‌اند. استاندارد کف تا سقف، ۲.۷ متر است و با سقف کاذب، ارتفاع سقف حدود ۲.۴ متر می‌شود. درها نزدیک به سقف قرار دارند و همه آپارتمان‌ها دارای بالکن هستند.

ژاپن

ژاپن، یکی از بهترین مکان‌ها برای زندگی است. اقتصاد این کشور پس از جنگ جهانی دوم رشد کرده اما از دهه ۱۹۹۰ این رشد آرامتر شده است. این کشور از پیشرفته‌ترین اقتصادهای جهان است.معماری در این کشور بسیار ساده بوده و آسمان‌خراش‌ها در مرکز شهر و ساختمان‌های متراکم بسیار دیده می‌شود. خیابان‌های باریک با عرض چهار متر که هیچ پیاده‌رویی ندارند، ظاهرا هیچ قانونی برای حداقل فاصله بین ساختمان‌ها وجود ندارد، از ۵۰ سانتی‌متر شروع می‌شود، اما  بیشتر خانه‌ها حداقل دو متر با یکدیگر فاصله دارند. متوسط اندازه خانه در ژاپن ۹۵ متر مربع است.

japanese living room designs 20 خانه هایی که چشم‌بادامی‌ها در آن زندگی می‌کنند

مسکن دولتی در ژاپن، از سال ۱۹۹۵ ساخته وبرای افراد فقیر در نظر گرفته شده است. این آپارتمان‌ها قرار است که تخریب و آپارتمان‌های مدرن و مجهز جایگزین آنها شوند. آپارتمان‌های معمولی، ۶۰ مترمربع  با دو اتاق خواب و یا  ۸۰ مترمربع  با سه اتاق خواب هستند، اما بررسی‌ها نشان داده است که آپارتمان‌های کوچک سه متری که شامل یک تخت تاشو و سرویس بهداشتی مشترک است هم در این بلوک‌ها دیده می‌شود. بیشتر خانه‌ها از چوب ساخته شده و ۸۰ درصد آنها کمتر از ۳۰ سال قدمت دارند. ساختمان‌های چوبی مجاز به داشتن  حداکثر  دو طبقه هستند.

هنگ‌کنگ

بسیاری از افراد، هنگ‌کنگ را بزرگترین شهر جهان می‌دانند، اما بیشتر به عنوان یک مکان توریستی به آن نگاه می‌کنند و شرایط زندگی در این کشور را خوب نمی‌دانند. فرودگاه بین‌المللی این کشور روی یک جزیره مصنوعی ۱۲ کیلومتر مربعی ساخته شده است. چهار پل معلق، پنج تونل زیرآبی و همچنین گران‌ترین املاک و مستغلات در این کشور وجود دارد.

7 3 خانه هایی که چشم‌بادامی‌ها در آن زندگی می‌کنند

آمار دقیق در مورد میانگین اندازه آپارتمان در دسترس نیست، اما آپارتمان‌ها از دهه ۱۹۸۰ به ۳۰ تا ۴۰ متر مربع کاهش یافته و سپس به ۴۰ تا ۵۰ متر مربع رسیده‌اند. کارشناسان می‎گویند بیش از ۹۰ درصد از خانواده‌های هنگ‌کنگی امروزه در خانه‌های کوچکتر از ۶۵ متر مربع زندگی می‌کنند.

روستاها در هنگ‌کنگ هم آپارتمانی بوده و بیشتر ساختمان‌ها دو تا چهار طبقه هستند. البته دولت، حداکثر تراکم ساختمان در روستاها را به سه طبقه محدود کرده ، اما به علت کمبود جا، طبقه چهارم هم ساخته شده است و گاهی طبقه پنجم هم در این مناطق دیده می‌شود. عرض خیابان‌های روستایی به اندازه یک و نیم متر است و هر روستا یک پارکینگ مشترک دارد.

منبع : ایسنا

۷ دیدگاه

  1. رضا اسعدی

    ۱ شهریور ۱۳۹۸ در ۱:۵۲ ب٫ظ

    مفید بود

    پاسخ

  2. نامجو

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ در ۸:۵۲ ق٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  3. هاتف

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۱۴ ب٫ظ

    جالب است

    پاسخ

  4. پویان

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۳ ق٫ظ

    در ژاپن و کره بعلت محدودیت فضا و مساحت این دو کشور مجبور به ساخت خانه ها در ارتفاع هستند . اما این امر در کشور ما یک دلیل دارد و آن هم تمرکز در شهرهاست.

    پاسخ

  5. افشین

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۲ ق٫ظ

    بسیار زیبا

    پاسخ

  6. هوشمند

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۵۶ ب٫ظ

    بسیار عالی تشکر

    پاسخ

  7. فرهاد کرمی

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۵۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…