خرید و گردش در بازارهای شناور

۱۰
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بازارهای شناور از مقاصد گردشگری جالبی است که می‌توانید با گشت و گذار در آن‌ها یک سفر متفاوت را تجربه کنید.
بازارهای شناور دنیا

یکی از جاذبه‌های گردشگری جالب و در عین‌حال عجیب؛ بازارهای شناوری است که در بعضی کشورها به دلیل وجود رودخانه‌ها و مسیرهای آبی بزرگ از گذشته های دور وجود داشته است. پارو زدن و خریدکردن در این بازارهای رنگارنگ، تجربه ای به یادماندنی است که گردشگران را به سوی خود می کشاند. مجله دلتا در بخش گردشگری خود به معرفی چند نمونه از بازارهای شناور دنیا رفته است. با ما همراه باشید.

بازار شناور دامنوئن سادواک

بازار دامنوئن سادواک بازار محبوب تایلندی‌ها است که در شهر بانکوک قرار دارد. این بازار کار خود را از صبح زود آغاز می‌کند. در این بازار زیبا علاوه بر تهیه میوه های متنوع و تازه، می‌توانید کیف‌های دست دوز و عروسک‌های سنتی را به‌عنوان سوغات خریداری کنید. در بازار دامنوئن سادواک محو خوراکی‌ها و غذاهای خوش عطر تایلندی خواهید شد.

بازار شناور دامنوئن سادواک

بازار شناور پاتایا

بازار پاتایا بزرگترین بازار شناور جهان است و در تایلند قرار دارد. با سوار بر قایق‌های حمل‌ونقل می‌توانید از ۴ گوشه این بازار دیدن کنید و لذت ببرید. در بازار شناور پاتایا انواع ادویه‌جات، سبزیجات، میوه و پوشاک به فروش می‌رسد و می‌توانید ضمن خرید روی قایق در رستوران‌های اطراف  ماهی کبابی، سوپ، سوشی و انواع غذاهای دریایی را میل کنید.

بازارهای شناور تایلند

بازار شناور آبردین 

این دهکده که در هنگ‌کنگ واقع شده، یک شهر واقعی روی آب است. با گردش در بازار شناور این دهکده می‌توانید از غرفه‌ها و رستوران‌های آن لذت برده و به استراحت بپردازید. از آنجا که دهکده آبردین در گذشته به محله‌ای برای ماهیگیری معروف بوده است ، هنوز هم می‌توانید  ماهیگیرانی را ببینید که روی قایق های خود زندگی می‌کنند.

بازار شناور ابردین

بازار شناور لوک بینتان

بانجارماسین در اندونزی به شهر هزار رودخانه معروف است. بازار شناور رودخانه مارتاپورا در این شهر، روزانه میزبان قایق‌های فروش میوه و تره‌بار است و همه‌روزه خریداران و تاجران بسیاری سوار بر قایق‌های خود به خرید و فروش می‌پردازند. صمیمیت و برخورد دوستانه فروشندگان  را در بازار شناور لوک بینتان به روشنی می توان دید.

لوک بینتان بازار شناور

بازار شناور فونگ دین 

بازار شناور فونگ دین در رودخانه مکانگ در ویتنام واقع شده است. این بازار کار خود از ۵ صبح شروع می‌کند؛ اگر دیر بجنبید از شنیدن صدای خنده‌ و آواز فروشنده‌ها که برای فروش شعر می‌خوانند و همچنین از خرید میوه و سبزیجات فصلی جا خواهید ماند.

سفر به ویتنام

بازار شناور دریاچه دال

روی دریاچه دال، دریاچه معروف در کشمیر هند، بازار شناوری قرار دارد. این دریاچه همیشه پر از فروشندگان و خریدارانی است که در حال خرید و فروش سبزیجات و میوه‌های فصلی هستند. در بین گردشگران، گشت و گذار در دریاچه دال با قایق سنتی چوبی به نام شیکارا بسیار مرسوم است.
بازارهای شناور دنیا

بسیاری از بازارهای شناور مهم دنیا در کشورهای تایلند، اندونزی و ویتنام واقع شده است. این بازارها نقش مهمی در توسعه گردشگری کشورها دارند و گردشگری داخلی و خارجی را رونق می‌بخشند.  مجله دلتا همیشه با شماست ، لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

۱۰ دیدگاه

  1. سعدی

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ در ۸:۲۸ ب٫ظ

  2. متین

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۴ ق٫ظ

    جالب

    پاسخ

  3. یوسفی

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ در ۹:۰۵ ق٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  4. بهلولی

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۸ ق٫ظ

    خیلی جالب و دیدنی

    پاسخ

  5. آدینه

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ در ۲:۵۳ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  6. آقازاده

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۷ ق٫ظ

    خیلی مفید

    پاسخ

  7. هوشمند

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۶:۱۸ ب٫ظ

    چه جالب واقعا عالیه

    پاسخ

  8. مقدم

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۳۴ ب٫ظ

    چ هیجان انگیز!

    پاسخ

  9. نامجو

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۳:۳۱ ب٫ظ

    رنگارنگ و زیباست

    پاسخ

  10. روزبهاني

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۳:۰۹ ب٫ظ

    چه جالب

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…