فوت و فن پخت لازانیا

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
لازانیا غذای ایتالیایی پرطرفداری است که با رعایت برخی اصول می‌توان یک لازانیای بی‌نظیر آماده کرد.

لازانیا یک غذای ایتالیایی بسیار معروف است که تقریباً در همۀ دنیا طرفداران زیادی دارد. معمولاً همۀ خانواده از افراد کم سن و سال گرفته تا افراد مسن، این غذا را دوست دارند. شاید شهرت آن به خاطر مواد خوش‌مزه، سس و پنیری است که در آن استفاده می شود.

نکاتی برای درست‌کردن لازانیا:

لازانیا

۱. اگر می خواهید ورق‌های لازانیا در حین جوشاندن در آب به هم نچسبند، مقداری روغن و نمک در آب جوش بریزید.

۲.هنگام جوشاندن ورق‌ها را با یک قاشق چوبی یا کفگیر به‌آرامی تکان دهید تا به هم نچسبند.

۳. وقتی می‌خواهید ورق ها را آب‌کشی کنید، حتماً آب سرد روی آنها بریزید. این کار باعث می شود حرارت داخل ورق‌ها کم شود و در حین پخت، خمیر نشوند.

۴. اگر می خواهید لازانیا رژیمی باشد، هنگام آماده کردن، فقط روی لایۀ آخر مقداری پنیر بریزید.

۵. در دستور اصلی لازانیا از گوشت چرخ‌کرده استفاده می شود. ولی برای تنوع می‌توانید آن را با مواد مختلف درست کنید.

۶. بهتر است ترتیب قرار گرفتن ورق ها در ظرف به‌صورت حصیری باشد. یعنی یک لایه ورق  به‌صورت عمودی در ظرف بگذارید و پس از ریختن مواد روی آن، لایۀ بعدی را به‌صورت افقی روی مواد بگذارید. این کار باعث می‌شود مواد از لابه لای ورق‌ها نریزند.

لازانیا در فر

در این نوع پخت، فر را نیم ساعت قبل از استفاده روشن کنید تا گرم شود. بهتر است فر روی ۱۸۰ درجۀ سانتی‌گراد باشد. روی ظرف را با فویل بپوشانید. سپس ۱۰ دقیقه قبل از آماده شدن، فویل را بردارید و دوباره ظرف را در فر بگذارید تا پنیر طلایی شود.

مطلب پیشنهادی:  آش ترخینه را با این روش پخت خوشمزه‌تر کنید

لازانیا با مایکروویو

با توجه به حجم مایکروویو یک ظرف مناسب انتخاب کنید. ورق‌های لازانیا و سس را طبق معمول درظرف بچینید و آن را ۱۰ دقیقه در مایکروویو بگذارید. برای طلایی شدن روی لازانیا، گریل را روشن کنید تا روی مواد طلایی شود.

لازانیا

لازانیا بدون فر

در روش لازانیا بدون فر، آن را در تابه، قابلمه یا ظرف پیرکس بریزید و آن را روی حرارت گاز بگذارید. حتماً ظرف را از قبل چرب کنید. حتماً در ظرف را ببندید.

سس لازانیا

سسی که برای لازانیا استفاده می شود دو نوع است: سس سفید و سس قرمز. برای هر نوع لازانیایی که آماده می‌شود یک سس کافی است. بسته به ذائقه و مواد، سس را انتخاب کنید.

برای تهیۀ سس سفید از کره، آرد، شیر و در صورت تمایل کمی خامه استفاده می‌شود که با مخلوط کردن و قرار دادن آنها روی حرارت، سس سفید آماده می شود.

برای سس قرمز از رب گوجه‌فرنگی، سیر رنده شده، مقداری سبزی معطر خشک، آب و در صورت تمایل گوجه‌فرنگی رنده شده استفاده می‌شود. این سس هم روی حرارت درست می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

درباره بیماری کیت میدلتون، عروس خاندان‌سلطنتی، بریتانیا چه‌می‌دانیم؟

کمتر دو ماه پس از آنکه چارلز سوم، پادشاه بریتانیا از ابتلای خود به سرطان خبر داد، کیت میدل…