مستاجران ؛ افزایش یافته اند

۸
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نیازسنجی از جمله اقداماتی است که باید قبل از ساخت و ساز به آن توجه شود وساختمان‌ها باید توسط انبوه سازان و باکیفیت و متناسب با نقدینگی خانواده های ایرانی ساخته شود.
خانواده

گزارش ها حاکی است ،به سبب افزایش بیش از حد قیمت مسکن، توان خانواده های ایرانی برای خرید خانه کاهش و تعداد  مستاجران افزایش یافته است.

مهدی موذن کارشناس بازار مسکن گفت: رکود مطلق در چند سال اخیر باعث شد تا در ۴ سال گذشته  کمتر از ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود، این یعنی نیاز سالانه به یک میلیون واحد مسکونی در کشور محقق نشده است.

به گزارش مجله دلتا، وی افزود: یکی از مشکلات در بازار مسکن تخصیص نیافتن تسهیلات مناسب است به طوریکه تسهیلات ساخت به سمت احداث  واحدهای لوکس گرایش پیدا کرده است ساختمان‌هایی که خالی از سکنه هستند و به تعدادخانه‌های خالی اضافه شده است.

کارشناس بازار مسکن تصریح کرد: باید تسهیلات مسکن به بافت‌های فرسوده پرداخت شود، زیرا بیشترین متقاضی برای یک واحد مسکونی در این مناطق کشور است. بافت‌های فرسوده زیرساخت‌های مناسبی ندارد و باید تصمیات جدی برای نوسازی آن ها گرفته شود.

وی گفت: دفتر اقتصاد مسکن در گذشته هیچ برنامه اجرایی برای بخش مسکن نداشته است، اما امروز امیدوارم با مدیران جدید برنامه ریزی درستی برای ساخت مسکن در مناطق مورد نیاز داشته باشند تا با رونق این بخش مواجه شویم.

او اظهار داشت : دهک‌های پایین جامعه نیازمند واحد مسکونی هستند، اما ما در تهران شاهد این هستیم که در مناطقی که متقاضی واقعی وجود ندارد اقدام به ساخت‎و‎ساز می‌شود. در ضمن ساختمان‌های لوکسی وجود دارند که مدت‌ها از زمان ساخت شان گذشته و وارد بازار مصرف نشده است.

خانواده

مهدی موذن یادآور شد: نیازسنجی از جمله اقداماتی است که باید قبل از ساخت و ساز به آن توجه شود وساختمان‌ها باید توسط انبوه سازان و باکیفیت و متناسب با نقدینگی خانواده های ایرانی ساخته شود.

وی افزود: به دلیل اینکه به حقوق انبوه سازان توجه نمی‌شود آن‌ها سرمایه‌های خود را از بازار مسکن خارج کرده و تمایل به ساخت و ساز ندارند.

کارشناس بازار مسکن با اشاره به اینکه سامانه ثبت معاملات مسکن گره‌ای  از بازار مسکن باز نکرده است گفت: بسیاری از بنگاه‌های املاک کشور معاملات مسکن خود را در سامانه ثبت نمی‌کنند، زیرا این سامانه به درستی مدیریت نشده است.

منبع : خبرآنلاین

۸ دیدگاه

  1. بهلولی

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۴۶ ق٫ظ

    ممنون از اطلاع رسانی های خوب شما

    پاسخ

  2. احمدی

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۳ ب٫ظ

    جای تاسف داره که هیچ برنامه ای برای اجاره نشین ها نیست

    پاسخ

  3. بزرگی

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۰ ب٫ظ

    متاسفانه دولت هیچ برنامه ای برای مستاجران ندارد

    پاسخ

  4. فرهاد کرمی

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ در ۶:۳۲ ب٫ظ

  5. روزبهانی

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ در ۳:۵۷ ب٫ظ

    قیمتهای اجاره نجومی بالا رفته

    پاسخ

  6. امیر زندمنش

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ در ۳:۴۹ ب٫ظ

    متاسفم

    پاسخ

  7. علي حنيفه پور

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ در ۳:۳۹ ب٫ظ

    مطلب خوبی بود سپاس

    پاسخ

  8. بیگدلی

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ در ۲:۰۶ ب٫ظ

    امیدوارم مشکلات مستاجرها به زودی حل و فصل شود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…