راز طول عمر ؛ چطور ۱۲۰ ساله شویم؟!

۱۵
4
زمان مطالعه: 4 دقیقه
انشاالله 120 ساله شوید! این جمله یکی از اصطلاحات رایج بین مردم در جشن تولدها است اما واقعا می‎شود 120 سال عمر کرد؟ با دلتا همراه باشید.
طول عمر

داشتن عمر طولانی آرزوی همیشگی انسان‌ها بوده است. با اینکه هنوز دانشمندان نتوانسته‎اند داروی جادویی برای افزایش طول عمر پیدا کنند اما تحقیقات روی هزاران انسان بالای ۱۰۰ سال، آن ها را با روش‌های شگفت‌انگیزی برای داشتن عمر طولانی آشنا کرده است. با مجله پیام دلتا همراه باشید تا کیک ۱۲۰ سالگی‎تان را فوت کنید.

عمر طولانی

چگونه ۱۲۰ ساله شویم؟

قطعا رازهای زیادی برای جوان شدن و افزایش طول عمر آدم‌ها وجود دارد اما چیزی که مشخص است این است که تغذیه، بهداشت، سلامت روح و جسم و رعایت کردن بسیاری از نکات روزمره‎ی زندگی که شاید از نظر ما پیش‌پا‌افتاده هم باشند، می‎تواند عمر ما را طولانی کند تا از زندگی و زیبایی‎های آن بیشتر لذت ببریم.

آفتاب بگیرید

مطالعات دانشمندان نشان می‌دهد، طول عمر زنان برنزه نسبت به زنان دیگر بالاتر است. در حقیقت با قرار گرفتن در معرض نور خورشید، بدن ویتامین D مورد نیاز خود را تامین می‎کند و با کمک آن می‌تواند با دسته گسترده‌ای از بیماری‌ها مانند پوکی استخوان، افسردگی، بیماری قلبی و دیابت مبارزه کند.

نخ دندان بکشید

واضح است نخ دندان کشیدن از خراب‌شدن دندان و ابتلا به بیماری‌های لثه جلوگیری می‌کند اما تحقیقات نشان می‌دهد، همین کار ساده علاوه بر بهداشت و تمیزی دهان و دندان تا حد زیادی خطر ابتلا به بیماری‌ قلبی را هم کاهش می‌دهد.

عمر زیاد

دوست پیدا کنید تا تنها نمانید

از ساده‌ترین راه‌ها برای افزایش طول عمر، ارتباط با دوستان و آشنایان است. داشتن ارتباطات اجتماعی یک داروی معنوی ضد پیری است که تا حد زیادی به کاهش استرس کمک می‌کند که این عامل نقش زیادی در محافظت از قلب دارد. آمارها نشان می‌دهد، یکی از مهم‌ترین عوامل مرگ‌و‌میر بین سالمندان تنهایی است.

یادگیری یک زبان خارجی

یاد گرفتن یک زبان خارجی نه فقط می‌تواند از ابتلا به بیماری آلزایمز پیشگیری کند بلکه نقش موثری در به تعویق انداختن بسیاری از بیماری‌های مرتبط با پیری دارد.

زندگی رمانتیک و رویایی داشته باشید

داشتن روابط عاشقانه و رمانتیک، خطر مرگ‌ومیر را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. انجام دادن  این کار باعث ترشح هورمون‌های آرام‎بخش زیادی در بدن می‌شود که نقش مهمی در سلامت انسان دارند.

آواز بخوانید

آواز خواندن نه تنها می‌تواند روحیه شما را بهتر کند بلکه تاثیر زیادی در سلامت جسمانی شما دارد. محققان معتقدند آواز خواندن یک نوع ورزش است؛ زیرا شما مجبور می‌شوید، شش‌های خود را از هوا پر و خالی کنید؛ درنتیجه ضربان قلب‎تان افزایش پیدا می‌کند و خون سریع‌تر در بدن شما به جریان می‌افتد که همه این عوامل فواید زیادی برای سلامت جسمانی بدن دارد.

طول عمر

ورزش کنید

مگر می‎شود صبح یک روز دلپذیر را بدون ورزش کردن آغاز کرد؟ ورزش کردن به طور منظم و مداوم حتی قدم زدن در پارک علاوه بر ایجاد نشاط می‎تواند سلامت جسم شما را تضمین کند و ناخودآگاه در طول عمر شما هم تاثیر بگذارد.

صبحانه بخورید

درصد زیادی از افرادی که تولد ۱۰۰ سالگی خود را جشن گرفته‌اند، در تمام مدت عمر خود صبحانه را فراموش نکردند و توجه زیادی به این وعده بسیار مهم داشتند. برای آنکه از این وعده بیشترین استفاده را ببرید، سعی کنید حتما  خوردن میوه‎ها را در آن بگنجانید.

خرید کنید

این خبر حتما خانم‌ها را خوشحال می‌کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد خرید کردن هم عمر مردان و هم عمر زنان را افزایش می‌دهد. دیدن دوستان و تماشای مغازه‌ها می‌تواند احساس تنهایی و افسردگی را به‌طور معجزه‌آسایی کاهش دهد.

سیب بخورید

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در سیب به ‌قدری موثر و مفیدند که می‌توانند عمر انسان‌ها را تا حد زیادی افزایش دهند. در بدن انسان‌ها مواد مضری به نام رادیکال‌های آزاد تولید می‌شوند که باعث افزایش سرعت پیری و ظهور بیماری‌های مختلف می‌شوند. اما آنتی‌اکسیدان‌های موجود در میوه‌هایی مانند سیب، گوجه‌فرنگی، توت‌فرنگی و مانند آن به ‌شدت با این رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و اثر مخرب آنها را خنثی می‌کنند.

کلم بروکلی بخرید

داشتن رژیم غذایی متعادل و سرشار از میوه و سبزیجات نقش مهمی در حفظ سلامت بدن دارد اما بعضی میو‌ه‌ها و غذاها هستند که تاثیرشان در بدن بسیار فراتر از حد تصور است.؛ برای مثال کلم بروکلی که از آن به‌عنوان ابرغذا یاد می‌شود، یکی از قوی‌ترین سلاح‌ها علیه سرطان به حساب می‌آید که دلیل اصلی آن هم وجود آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی خاصی است که در آن وجود دارد.

عمر طولانی

خواب‎تان را تنظیم کنید

خوابیدن بیش از ۸ ساعت در روز طول عمر را کوتاه می‌کند. آرشیو پزشکی عمومی دانشمندان ایالات‌متحده نشان می‌دهد افرادی که بین ۶ تا ۷ ساعت در طول شب می‌خوابند، عمر طولانی‌تری دارند. در عوض خوابیدن کمتر از ۴ و بیشتر از ۸ ساعت به ‌شدت خطر مرگ را افزایش می‌دهد.

شغل‎تان را عوض کنید

رانندگان اتوبوس و کارگران با احتمال سه برابر بیشتر از وکیل‌ها و مدیران اجرایی دچار مرگ زودرس می‌شوند. داشتن امنیت شغلی، حقوق کافی، همکاران خوب، امید به زندگی و آینده و امکان پیشرفت شغلی برای تجربه کردن یک عمر طولانی فاکتورهای مهمی هستند.

به دیگران کمک کنید

افرادی که به‌طور داوطلبانه به دیگران کمک می‌کنند و در فعالیت‌های خیرخواهانه شرکت دارند، عمر طولانی‌تری دارند. کمک به دیگران به ‌شدت احساس آرامش را در انسان تقویت می‌کند و باعث کاهش استرس در او می‌شود. همانطور که سپاسگزاری و دعا کردن می‌تواند چنین حسی را بیشتر و قوی‎تر کند.

۱۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۷:۲۴ ب٫ظ

  2. هوشمند

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۶:۳۳ ب٫ظ

    جالب و مفید بود

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۵۰ ق٫ظ

      ممنون از شما

      پاسخ

  3. فتحی

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۵:۳۳ ب٫ظ

    ورزش کنیم

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۵۰ ق٫ظ

      بلههه

      پاسخ

  4. یوسفی

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۳۹ ب٫ظ

    ممنون از مطالب مفید

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۵۰ ق٫ظ

      سپاس از شما

      پاسخ

  5. شمس

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۲۶ ب٫ظ

    مطالب بسیار قشنگ و شنیدنی و قابل استفاده در آینده بوده از شما ممنون هستم

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۵۰ ق٫ظ

      سپاس از شما

      پاسخ

  6. حسنی

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۱۳ ب٫ظ

    بسیار عالی و جالب…

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۵۱ ق٫ظ

      ممنون

      پاسخ

  7. رحیمی

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۳:۲۷ ب٫ظ

    مفید بود

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۵۱ ق٫ظ

      سپاس

      پاسخ

  8. بهلولی

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۲:۲۰ ب٫ظ

    انشا الله ۱۲۰ ساله بشید

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۵۰ ق٫ظ

      ممنون دوست عزیز

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…