جهانگردی ، ایتالیا

داستان کوه خشمگینی که ناگهان بیدار شد!(+ویدئو)

۱۱
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
از گردشگری سیاه چیزی می‌دانید؟ گردشگری سیاه چیزی شبیه ژانر وحشت در سینماست. هیجان انگیز است و آدرنالین خون را بالا می‌برد.
پمپئی ایتالیا

شهر باستانی پمپئی در ایتالیا یکی از دیدنی‌های مهم این کشور به شمار می‌رود. شهری که به خاطر فوران یک آتشفشان عصبانی، در تاریخ ابدی شد و اکنون به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری دنیا تبدیل شده است. با مجله گردشگری پیام دلتا همراه باشید تا این بار به ایتالیا سفر کنیم و با هم داستان شهر پمپئی را که بر اثر فوران آتشفشان وزوو به زیر خاکستر رفت و همه ساکنانش به سنگ تبدیل شدند، با هم بخوانیم.

پمپئی ایتالیا

شهر پمپئی کجاست؟

شهر پمپئی در جنوب کشور ایتالیا جایی نزدیک به ناپل قرار دارد. برای بازدید از این شهر، ناگزیر باید باید ایتالیا بلیط بخرید. البته این کشور دیدنی‌های زیادی دارد. می‌توانید یک برنامه سفر درست و حسابی و همه جانبه بچینید.

وقتی زمان متوقف شد

پمپئی به مدت ۶۰۰ سال یکی از بندرهای مهم روم به شمار می‌رفت. از یک سو به دریا و از سوی دیگر به کوهستان وزوو راه داشت و از این رو منطقه‌ای ایده آل برای ثروتمندان رومی محسوب می‌شد. آوازه بناهای باشکوه و زیبای شهر، کل دنیای قدیم را در نوردیده بود.

پمپئی ایتالیا

تا اینکه در سال ۷۹ میلادی، ناگهان زمان برای همیشه در پمئپی متوقف شد. آتشفشان وزوو خیلی ناگهانی فوران کرد. زمین لرزید و در چشم به هم زدنی شهر باشکوه پمپئبی به تلی از خاکستر تبدیل شد. مردم شهر، در حال انجام زندگی روزمره بودند. غذا می‌خوردند، کارهای روزمره را انجام می‌دادند و عده‌ای خواب بودند. همه آنها در چشم به هم زدنی مجسمه شدند. مجسمه‌هایی که اکنون در یکی از بزرگ‌ترین و اسرار آمیزترین موزه شهرهای باستانی دنیا قرار دارند و هر روزه، سیل عظیم گردشگران کنجکاو از آنها دیدن می‌کنند. کارشناسان می‌گویند مردم پمپئی به دلیل گازهای سمی نمرده‌اند. بلکه دمای بالای آتشفشان که چیزی حدود ۲۵۰ درجه سانتی‌گراد بود، همه آنها را ناگهان کشت.

پمپئی ایتالیا

سالها مدفون زیر خاک

در سال ۱۷۴۸ بود که پمپئی کشف شد. یعنی چیزی حدود ۱۷۰۰ بعد از حادثه عظیم وزوو. کشاورزی که داشت زمینش را شخم می‌زد، باعث کشف آن شد. کشاورز چند جسد عجیب پیدا کرد و همین سرآغاز کاوش وسیعی شد که سرانجام پمپئی را به طور کامل از زیر خاک بیرون آورد. شهری که قرن‌ها بود زیر ۶ متر خاکستر آتشفشانی مدفون بود.

ویدئویی دیدنی از حادثه شهر پمپی:

از آن سال به بعد بود که این شهر به یکی از قطب‌های گردشگری ایتالیا تبدیل شد. به زبان بهتر، پمپئی قطب گردشگری سیاه ایتالیا شد. یعنی جایی که رد پای ترس و مرگ را می‌توان هنگام بازدید از دیدنی‌های گردشگری آن جست و جو کرد و اصلا همین ترس، باعث شکل گیری این نوع از گردشگری شده است. پمپئی بهترین نمونه گردشگری سیاه دنیا است. جایی که می‌توانید آدرنالین خون‌تان را افزایش دهید.

پمپئی ایتالیا

در شهر پمپئی چه چیزی منتظر شماست

شما می‌توانید به سفر به ایتالیا و بازدید از پمپئی یکی از بهترین نمونه‌های گردشگری سیاه را ببینید. شهر باستانی پمپئی دقیقا به همان صورتی که دچار حادثه شد، مرمت و بازسازی شده است. مجسمه مردمانی که روزگاری جان داشتند و در شهر زندگی می‌کردند، به همان صورتی که دچار حادثه شدند در شهر دیده می‌شود. حیوانات خانگی و مردم عادی گویی جایی در زمان موقف شده‌اند. جوانی که دنبال راه گریزی برای فرار از گرمای طاقت فرسای آتشفشان می‌گشت، مادری که فرزندانش را در آغوش گرفته و مردی که خواب بود و تا ابد خواب مانده را می‌توانید در شهر ببینید.

پمپئی ایتالیا

معبد ونوس، معبد آپولو، معبد ژوپیتر، گرمابه باستانی عمومی و آمفی تئاتر شهر پمپئی از دیگر دیدنی‌های جذاب این منطقه به شمار می‌رود. شما همچنن می‌توانید کوه وزوو، این بزرگ‌ترین قاتل طبیعی تاریخ را ببینید و حتی از آن بالا بروید.

پمپئی ایتالیا

۱۱ دیدگاه

  1. حسینی

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۲۹ ب٫ظ

    خداییش هم خیلی جذابه هم ترسناک. یهو میبینی اتشفشان فعال میشه. اوه اوه

    پاسخ

  2. اهورا

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۱۰ ق٫ظ

    مرسی دلتا

    پاسخ

  3. آقازاده

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۰۹ ق٫ظ

    افساانه واره

    پاسخ

  4. بیگدلی

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۶ ب٫ظ

    خیلی جالب بود
    .

    پاسخ

  5. ابراهیم بنی شیخ الاسلامی (سعدی)

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۰:۰۶ ق٫ظ

    خوبه و اگه من بتونم ۳تا قرارداد توپ بنویسم، بخدا حتما و حتما میرم ایتالیا
    تا اون شهرو ببینم

    پاسخ

  6. متین

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ در ۷:۵۷ ب٫ظ

  7. هوشمند

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ در ۷:۴۱ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  8. بهلولی

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ در ۷:۲۴ ب٫ظ

    پمپئی شهری در نزدیکی ناپل در ایتالیا در روم باستان بود، که پس از فوران آتشفشان وزوو زیر خاکستر و خاک مدفون شد. ویرانههای پمپئی پس از ۱۵۰۰ سال در سال ۱۵۹۹ میلادی مجددا کشف شد.

    پاسخ

  9. بهلولی

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ در ۷:۲۳ ب٫ظ

    فیلم زیبای پمپی را حتما پیشنهاد میکنم ببینید. درباره اتفاقات این شهر. خیلی جذابه و جالب اینه که جک باور نقش بازی کرده

    پاسخ

  10. علی فرجی

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ در ۷:۱۲ ب٫ظ

    خیلی عالی
    ابتدا فکر کردم این شهر در هندوستان است
    بعد که کامل خوندمش دیدم در ایتالیاست
    جالب بود

    پاسخ

  11. یوسفی

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ در ۶:۵۸ ب٫ظ

    زیباست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…