درمان سریع سردرد با دارچین!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
استفاده از خواص درمانی گیاهان موجود در طبیعت، از دیرباز روشی مورد توجه در میان انسان‌ها در نقاط مختلف جهان بوده است. دارچین گیاهی مفید از دل طبیعت است که تاثیرات فراوانی بر سلامتی دارد.
درمان سریع سردرد با دارچین!

سردرد از جمله دردهای غیر قابل تحمل است. معمولا افراد به دنبال راه‌های مختلف و تاثیر‌گذار برای تسکین این درد هستند. درمان‌های زیادی وجود دارد اما در این میان کسانی هستند که دوست دارند با روش‌های طبیعی دردهای خود را درمان کنند. در این نوشتار از دلتامگ تاثیر مصرف دارچین برای رفع سردرد را بخوانید.

مصرف دارچین از جمله درمان‌های خانگی برای درمان سردرد است. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که نباید تاثیر استراحت کافی در درمان سردرد را دست کم بگیرید. براساس تحقیقات انجام شده دارچین می‌تواند در کاهش درد، خصوصا سردرد مشابه قرص ایبوپروفن عمل کند.

درمان سردرد

روش‌های مختلف استفاده از دارچین برای رفع سردرد

عرق دارچین

استفاده از عرق دارچین از سریع‌ترین راه‌های درمان سردرد است. می‌توانید این عرق را با آب و یا بدون آب مصرف کنید. برای طعم دادن به این عرق می‌توانید از نبات استفاده کنید. بعد از نوشیدن، سردرد به مرور بهتر خواهد شد.

خمیر دارچین

اگر می‌خواهید سردرد سرماخوردگی و یا سردردهای سینوزیتی را درمان کنید اما تمایل به خوردن دارچین ندارید، می‌توانید خمیر دارچین تهیه کنید. برای این کار ابتدا چند قاشق غذاخوری پودر دارچین را با مقداری آب ترکیب کنید. پس از ایجاد حالت خمیری، آن را بر روی پیشانی و شقیقه خود بمالید.

درمان سردرد

دارچین و شیر گرم

ترکیب شیر گرم و دارچین در درمان سردرد توصیه می‌شود. برای این‌کار کافی‌است یک قاشق چای‌خوری پودر دارچین را به یک لیوان شیر گرم اضافه کرده و بنوشید. خودتان کم‌کم متوجه تسکین سردرد‌ خود خواهید شد.

مطلب پیشنهادی:  نان جو صبحانه‌ای مناسب برای تناسب اندام

دمنوش دارچین

دمنوش دارچین به‌ویژه در سردردهای ناشی از خستگی و استرس توصیه می‌شود. برای این‌کار کافی‌است یک چای رقیق دم کرده و یک قاشق چای‌خوری پودر دارچین به آن اضافه کنید. حالا چند دقیقه صبر کنید تا دم بکشد و سپس آن را بنوشید.

مسلما چوب دارچین ناخالصی‌های کمتری نسبت به پودر دارچین دارد و خواص آن هم بیشتر است. زیرا دارچین از پودر کردن چوب دارچین بدست می‌آید و در این بین به آن ناخالصی اضافه می‌شود. پس می‌توان برای درمان سردرد، از دم‌کرده چوب دارچین استفاده کرد. برای این‌ کار کافی‌ است که دو عدد چوب دارچین را در یک لیوان آب جوش قرار دهید و به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. اگر دوست داشتید می‌توانید از نبات و کمی عسل برای شیرین کردن آن استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

مراقبت از پوست حین خانه تکانی را فراموش نکنید

با فرا رسیدن فصل بهار و شور و اشتیاق خانه تکانی، دغدغه مراقبت از پوست در کنار نظافت منزل ب…