نمک صورتی هیمالیا

۶
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نمک همیشه یکی از ادویه‌های پرمصرف است؛ به‌همین سبب باید از سالم‌ترین نوع آن استفاده کرد.
نمک صورتی هیمالیا

نمک صورتی هیمالیا در سراسر جهان از نظر بسیاری از افراد، به‌عنوان خالص‌ترین شکل نمک موجود بر روی کره زمین شناخته شده است.

حدود ۲۰۰ میلیون سال پیش لایه‌های نمک هیمالیا متبلور شده با گدازه‌های آتش‌فشانی پوشیده شده بود. این شرایط مواد معدنی دارای ارزش پتانسیل میلیون‌ها ساله را از قرار گرفتن در معرض آلودگی زمین و آلودگی هوایی محافظت کرده است.

به همین دلیل امروزه نمک صورتی هیمالیا از دل کوه‌های هیمالیا به‌صورت دستی استخراج می‌شود. خواص مواد معدنی و آهن با چگالی بالا یافت شده در درون این نمک، همان چیزی است که موجب رنگ سرخ، صورتی خالص در بلورهای آن می‌شود.

مزایای استفاده مداوم از نمک صورتی هیمالیا

جایگزینی نمک با نمک صورتی هیمالیا می‌تواند یکی از مفیدترین اقدامات شما در رابطه با مصرف چاشنی‌های غذایی و اثرات سلامت باشد.

در ابتدا زمانی که این جایگزینی صورت می‌گیرد، مقدار نمک مصرفی فرد به‌طور قابل‌توجهی کاهش می‌یابد؛ به این دلیل که نمک هیمالیا دارای طعم‌دهندگی شوری بسیار قوی است.

نمک صورتی هیمالیا

در اینجا به چند مزیت قانع‌کننده بیشتر جهت مصرف نمک صورتی هیمالیا به‌صورت مداوم می‌پردازیم:

۱. بهبود و تقویت استحکام استخوان ها

  1. کمک به بازسازی الگوهای خواب
  2. تقویت سیستم گردش خون در سراسر بدن
  3. مؤثر در جلوگیری از بروز گرفتگی عضلانی
  4. فراهم‌سازی امکان حفظ مواد مغذی در بدن
  5. قابلیت دفع سموم داخلی بدن
  6. کمک‌رسانی به هر دو مورد سوخت‌وساز بدن و مشکلات گوارشی

نمک صورتی هیمالیا

گذشته از این لیست، دلایل متعدد زیادی برای استفاده از نمک صورتی هیمالیا در عوض هر نوع دیگری از نمک وجود دارد. همراه با دیگر ویتامین‌ها و مواد معدنی، این نمک منبع غنی موارد ذیل است:

  •  پتاسیم
  •  کلسیم
  •  آهن
  • فلوراید
  • روی

این‌که یک منبع غذایی قادر به تأمین بسیاری از مواد معدنی موردنیاز بدن انسان باشد موجب می‌شود تا نمک صورتی هیمالیا به یک گزینه بسیار باارزش تبدیل شود.

راه‌کارهایی برای افزون نمک هیمالیا به عادات غذایی خود با در دسترس قرار داشتن آسان نمک هیمالیا صورتی در بسیاری از سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های بهداشتی، و فروشگاه‌های مجازی امروزه، یکی از ساده‌ترین راه‌های افزودن آن به وعده‌های غذایی خود استفاده از یک ظرف نمک معمولی مانند یک ادویه ساب و یا نمک‌پاش است.

این ظروف به شیوه مشابه مانند موارد استفاده اکثر ما از نمک و نمک دریایی استفاده می‌شود. نمک صورتی هیمالیا نیز در حال حاضر به همین صورت بسته‌بندی و عرضه می‌گردد. شما می‌توانید نمک هیمالیا را به طور مستقیم بر روی وعده‌های غذایی و یا داخل غذای در حال پخت بپاشید یا آسیا کنید.

گزینه‌های دیگر برای جذب خواص نمک صورتی هیمالیا

حمام سم‌زدایی

استفاده و حل کردن بلورهای نمک هیمالیا در وان حمام گرم و غوطه‌ور شدن در آن نه‌تنها موجب سم‌زدایی پوست و بدن شما می‌شود بلکه هم‌زمان امکان جذب خواص منتشرشده نمک در سراسر آ ب را برای شما فراهم می‌سازد.

نمک صورتی هیمالیا

لامپ‌های نمک هیمالیا

لامپ‌های سنگ نمک با هزینه ناچیزی در دسترس قرار دارند و استفاده از آن در سراسر خانه توصیه می‌شود، گفته می‌شود کاربرد این لامپ‌ها ازنظر کاهش افسردگی، علائم آلرژی فصلی، آسم و افزایش سطح ملاتونین در کمک به ایجاد آرامش و خواب راحت سودمند است.

حالت تهوع در زمان حرکت

توصیه‌ای در مورد حالت تهوع در حین سفر، خیس کردن یک حوله در محلول آب و نمک صورتی هیمالیا است، حوله را بتابانید و در طی مدت‌زمان سفر آن را به دور گردن خود بپیچید. عناصر آرامش‌بخش نمک به کاهش تنش و حالت تهوع کمک خواهد کرد. تجربه ثابت کرده است قطعاً در زمان استفاده درست از نمک صورتی هیمالیا جوانب مثبت بر هرگونه نکته منفی شناخته‌شده ارجحیت خواهد داشت.

تطبیق‌پذیری و پیچیدگی این ماده معدنی خالص، آن را به جزئی اساسی و روزافزون در خانه‌های بسیاری از افراد که به‌سلامتی خود و خانواده‌شان اهمیت می‌دهند تبدیل کرده است. نمک همیشه یکی از ادویه‌های پرمصرف خواهد بود و اغلب در دنیای امروزی ما به‌صورت افراطی مورداستفاده قرار می‌گیرد. با جایگزینی این ماده بکر، نمک صورتی هیمالیا می‌تواند برای ایجاد تحولی در مقوله سلامت فراگیر و سلامت فردی مؤثر باشد.

۶ دیدگاه

  1. آقازاده

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۰۷ ق٫ظ

    یل جالب بود

    پاسخ

  2. بهلولی

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۷ ق٫ظ

    خیلی جالب بود. ممنون

    پاسخ

    • هوشمند

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۸ ب٫ظ

      خدا رو شکر برای این نعمت های فراوان

      پاسخ

  3. زارع

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۳۵ ب٫ظ

    چقدر جالب

    پاسخ

  4. بیگدلی

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۷:۴۹ ب٫ظ

    خیلی جالب بود

    پاسخ

  5. پیمان

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۶:۴۴ ب٫ظ

    ممنون از مطالب خوبتون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…