شرطی برای دریافت وام ۴۰ میلیونی مسکن مهر

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
301 شرطی برای دریافت وام ۴۰ میلیونی مسکن مهر

به گزارش مجله ی خبری دلتا:یک مقام مسئول گفت: در صورتیکه پروژه‌های مسکن مهر پیشرفت ۷۰ درصدی داشته باشند، وام ۴۰ میلیون تومانی به آنها تعلق می‌گیرد.

حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اظهار کرد: برای نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد در تمامی استان‌های کشور، بخشنامه‌هایی را ابلاغ کرده‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه ۵۰ هزار واحد جهت نوسازی بافت‌های فرسوده هدف‌گذاری شده است، گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده به نفع تمامی اهالی مناطق حاشیه نشین و بافت‌های فرسوده است، به همین منظور تمام ساکنین در منطقه جهت اتمام این پروژه همکاری می‌کنند.

وی در ادامه افزود: نوسازی بافت‌های فرسوده با سایر پروژه‌های مسکنی تفاوت دارد، زیرا در این پروژه باید تعدادی از ساختمان‌ها تخریب و دوباره ساخته شود و همین موضوع زمان بر است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه هر هفته یکی از استان‌ها آمارهای ساخت واحد‌های مسکن خود را به ما ارائه می‌کنند، تصریح کرد: جلسات مختلفی را جهت حل مشکلات مسکن مهر برگزار می‌کنیم و تمام تلاش خود را برای اتمام مسکن مهر تا نیمه سال ۹۷ به کار خواهیم گرفت.

عظیمیان در خصوص مشکلات پروژه‌های مسکن مهر بیان کرد: ۳۰ درصد از پروژه‌های مسکن مهر به دلیل نداشتن متقاضی و پرونده‌های قضائی با مشکل رو به رو هستند که تمام تلاش خود را برای برطرف شدن آنها به کار گرفته‌ایم.

به گفته وی؛ تا مهر ماه سال آینده، ساخت ۵۰ هزار واحد در پروژه مسکن مهر به اتمام می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مشکل اصلی پروژه‌های مسکن مهر تعاونی‌ها بودند، گفت: نبودن تاسیسات زیربنایی از جمله آب، برق، گاز از دیگر مشکلاتی است که بسیاری از پیمانکاران با آن درگیر هستند.

وی اذعان کرد: با افزایش نرخ تسهیلات مسکن مهر از ۳۰ به ۴۰ میلیون سعی کرده‌ایم، هرچه سریعتر پروژه‌های مسکن مهر را به اتمام برسانیم.

عظیمیان با بیان اینکه سازمان ملی زمین و مسکن در جبهه اول زمین خواری قرار دارد، گفت: این سازمان یگان حفاظتی جهت کنترل اراضی ایجاد کرده و سالانه ۵۰ میلیارد تومان جهت حفاظت از اراضی هزینه می‌کند.

وی در خاتمه یادآور شد: طبق مقرراتی که به بانک مسکن اعلام شده، در صورتیکه پروژه‌های مسکن مهر پیشرفت ۷۰ درصدی داشته باشند، وام ۴۰ میلیون تومانی به آنها تعلق می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…