خانه خبر و گزارش تاثیر سایت‌ های ملکی در کاهش قیمت مسکن (+ویدئو)

تاثیر سایت‌ های ملکی در کاهش قیمت مسکن (+ویدئو)

۲۸
10
597
با توجه به اظهارات محمد تقوی مدیرعامل هلدینگ دلتا، به نظر می‌رسد وب سایت‌های ملکی نه فقط در افزایش قیمت مسکن دخالت ندارند، بلکه در ایجاد تعادل و حتی کاهش قیمت مسکن بسیار تاثیر گذارند.
تاثیر سایت های ملکی در کاهش قیمت مسکن

بازار پر نوسان و تب‌آلود قیمت مسکن، صدرنشین خبرهای این روزها است. در اخبار 20:30 یکشنبه 6 مرداد شبکه دو سیما آمده بود که برخی سایت‌های ملکی با درج بهای مسکن و ایجاد موج رسانه‌ای، در افزایش قیمت ملک به ویژه مسکن نقش پررنگ و تاثیرگذار داشته‌اند. نقشی که باعث ایجاد حباب تورمی در بازار مسکن شده و بر التهاب آن افزوده است. برای بررسی صحت و سقم این ادعا به سراغ محمد تقوی بنیانگذار آژانس‌های املاک دلتا و مدیر وب سایت دلتا رفته‌ایم.

به گزارش مجله پیام دلتا، بنیانگذار آژانس های املاک دلتا در پاسخ به این پرسش که بر اساس گزارش پخش شده در خبر شبکه دوم سیما آیا برخی از سایت های ملکی پر کاربربا درج بهای مسکن ،در افزایش قیمت تاثیر گذارند؟ گفت :  با تجربیات من در حوزه مسکن و راه اندازی وب سایت‌های ملکی و با توجه به تحصیلاتی که در زمینه اقتصاد دارم، مطمئنا” وب سایت‌های ملکی که به صورت انبوه کار می‌کنند، می‌توانند در تعدیل قیمت ملک نقشی تاثیرگذار داشته باشند. این وب سایت‌ها بهای ملک را درحداقل قیمت ممکن ارائه می‌کنند. املاکی که قیمت آنها بالاتر از حد معمول است، در مقایسه با ملک‌های ارزان، قابلیت فروش و بررسی کمتری دارند. بنابراین املاک ارزان‌تر، زودتر هم به فروش می‌رسند.

عملکرد سایت های ملکی در تعیین قیمت مسکن

محمد تقوی در باره اینکه عملکرد سایت های ملکی در تعیین قیمت تمام شده مسکن از نظر شما به چه صورت است تصریح کرد: وجود وب سایت‌های ملکی و گذاشتن آگهی ‌های املاک متنوع در این سایت ها به نفع خریدار است. خریدار همیشه به دنبال ملکی با شرایط مناسب‌تر است. از این رو در وب سایت‌های ملکی اول از همه به سراغ گزینه‌هایی می‌رود که قیمت پایین‌تری دارند. این املاک شانس خرید و فروش بیشتری هم خواهند داشت.

نقش سایت های ملکی در کاهش هزینه های جست وجوی ملک

مدیر عامل هلدینگ دلتا در پاسخ به این پرسش که آیا درج قیمت مسکن در سایت های ملکی پرمخاطب ، تاثیری در کاهش هزینه های جانبی خرید ملک دارد؟ گفت : بله صد در صد. اگر فرض کنیم که وب سایت‌های ملکی وجود نداشته باشند ، خریدار ناچار است به بنگاه‌های بسیاری سر بزند. ضمن اینکه زمان زیادی برای این کار تلف می‌شود، خریدار بابت رفت و آمد های متعدد هزینه زیادی پرداخت خواهد کرد در نتیجه در صورت مراجعه به وب سایت‌های ملکی این هزینه‌ها صرفه جویی می‌شود و در زمانی کوتاه، خریدار می‌تواند ملک مورد نظر خودرا بین هزاران مورد مشابه پیدا کند. نتیجه همه این ها صرفه جویی در وقت و هزینه‌هااست و به نفع خریدار خواهد بود.

 ملکی

علت تغییر رویکرد سایت دلتا به مجله اینترنتی پیام دلتا

مدیر عامل وب سایت دلتا در پاسخ به این پرسش که چرا رویکرد وبسایت دلتا که در حوزه املاک به عنوان برند مطرح است و فعالیت می‌کند، به سمت مجله اینترنتی پیام دلتا گرایش پیدا کرده است؟ خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه وب سایت دلتا پر سابقه ‌ترین وب سایت ملکی ایران است و بیش از 14 سال از تاسیس آن می‌گذرد بنابر این، تجربه بسیار خوبی درجمع آوری اطلاعات ملکی و ایجاد سایت املاک کسب کرده ایم. در ابتدا این وب سایت برای املاکی که مربوط به آژانس‌های دلتا بود مورد استفاده قرار می‌گرفت. به تدریج در چند سال اخیر برای اینکه تمام ایران بتوانند از خدمات وب سایت استفاده کنند، از حالت اختصاصی برای آژانس‌های املاک دلتا خارج شد. اکنون تمام آژانس‌های املاک، در همه جای ایران می‌توانند ملک‌های خود را درسایت دلتا به نمایش بگذارند. وی افزود: ما برای جذاب‌تر سایت‌، روی مجله پیام دلتا سرمایه‎گذاری کرده ایم. مجله پیام دلتا بخش های گوناگونی از سلامتی گرفته تا گردشگری، آشپزی، موارد حقوقی ، ملکی و …. را در بر می گیرد . هم اکنون اگر فردی وارد مجله پیام دلتا شود، از طریق آن به راحتی می‌تواند جست و جوی ملک را نیز دنبال کند. بیان این نکته هم ضروری است که در مجله دلتا امکان اینکه اخبار و تحولات بازار ملک  به صورت مستمر و روزانه منتشر شود وجود دارد. اخبار ملکی، مورد نیاز همه مردم یعنی هم فروشندگان و هم خریداران ملک است و ما این اطلاعات را نیز در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

با توجه به اظهارات محمد تقوی مدیرعامل هلدینگ دلتا، به نظر می‌رسد تاثیر سایت های ملکی نه فقط در افزایش قیمت مسکن دخالت ندارند، بلکه در ایجاد تعادل و حتی کاهش قیمت مسکن بسیار تاثیر گذارند. در واقع سایت‌هایی که کالا و خدمات مورد نیاز مردم  را در فضای مجازی عرضه می‌کنند و تابع قوانین و مقررات شفاف هستند، نه فقط در افزایش قیمت دخالت ندارند، بلکه با توجه به ایجاد رقابت و عرضه انبوه کالا در این عرصه، موجب شفافیت و کاهش قیمت‌ها نیز خواهند شد و از آشفتگی بازار جلوگیری خواهند کرد.

گزارش تصویری مصاحبه محمد تقوی مدیر عامل هلدینگ دلتا با مجله پیام دلتا از نظرتان می گذرد.

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

۲۸ دیدگاه

  1. زارع

    ۲۱ مرداد، ۱۳۹۸ در ۳:۱۳ ب.ظ

    ممنون از دلتا

    پاسخ

  2. رضایی

    ۱۹ مرداد، ۱۳۹۸ در ۲:۰۵ ب.ظ

    ممنون از اقای تقوی

    پاسخ

  3. ماکان

    ۱۹ مرداد، ۱۳۹۸ در ۲:۰۴ ب.ظ

    زنده باد دلتا و اقای تقوی بنیان گذار این خانواده بزرگ

    پاسخ

    • سعدی

      ۲۰ مرداد، ۱۳۹۸ در ۹:۱۰ ق.ظ

      با درود و سلام فراوان حضور آقایان تقوی و جناب پارسا،
      این دلتای بزرگ چکارهای بزرگی میکنه…..

      پاسخ

  4. سیامک مودت

    ۱۹ مرداد، ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۶ ق.ظ

    ممنون

    پاسخ

  5. احمدی

    ۱۸ مرداد، ۱۳۹۸ در ۱:۲۶ ب.ظ

    با آرزوی موفقیت برای تیم دلتا

    پاسخ

  6. بزرگی

    ۱۸ مرداد، ۱۳۹۸ در ۱:۲۱ ب.ظ

    با سپاس از مدریریت محترم گروه هلدینگ دلتا جناب آقای تقوی

    پاسخ

  7. عباس قضاوت

    ۱۸ مرداد، ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۷ ق.ظ

    بسیار جالب و آموزنده بود .خصوصا پاسخ سوال سوم. خیلی ممنونیم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.