رنگ مو و عوارض آن در بارداری

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رنگ مو می‌تواند خطرات جدی برای جنین شما داشته باشد؛ اگر به انواع رنگ مو، مش و هایلایت کردن علاقه دارید، قبل از اقدام این مقاله را بخوانید.
رنگ مو

رنگ مو، مش و هایلایت کردن برای خانم‌های باردار خطرناک است! این سوال بسیاری از خانم‎های حامله است که آیا در دوران بارداری می‎توان موها را رنگ کرد؟ یا اینکه آیا رنگ کردن مو برای جنین ضرر دارد؟ بارداری حساس‌ترین دورانی است که خانم‎ها تجربه می‎کنند، بسیاری از کارها در این دوران برای‎شان ممنوع است؛ از این رو در این مقاله می‎خواهیم رنگ کردن مو در دوران بارداری را بررسی کنیم.

به گزارش مجله دلتا، اگر شما هم جزء خانم‌هایی هستید که دوست دارید در دوران بارداری هم با رنگ کردن موها زیبایی‎تان را حفظ کنید، بهتر است بدانید رنگ موها چون شیمیایی هستند؛ از طریق پوست سر وارد خون شده و می‎توانند باعث نقص جنین شوند.

رنگ مو

رنگ کردن مو در دوران بارداری

اگر به رنگ کردن مو در این دوران اصرار دارید و می‏‌خواهید موهای سفیدتان را بپوشانید، می‎توانید از رنگ موهای گیاهی و طبیعی استفاده کنید، رنگ موهای گیاهی مانند حنا برای زنان باردار بی‎خطر بوده و عوارضی ندارد. حنا هیچ‎گونه مواد شیمیایی و سرطان‎زایی ندارد و کاملا طبیعی است که هیچ آسیبی به جنین و مادر وارد نمی‌کند. در این دوران از رنگ موهای بدون آمونیاک و نیمه‎دائم هم می‌توانید استفاده کنید.

نکات رنگ کردن مو در بارداری

اگر باردار هستید و ناچار به اینکه در این دوران حساس، موهای‎تان را رنگ کنید، حتما این نکات را در نظر داشته باشید.

  • رنگ موهای باکیفیت بخرید.
  • هنگام کار با رنگ مو دستکش بپوشید.
  • سه ماه اول بارداری به هیچ وجه موها را رنگ نکنید.
  • در حاملگی از مش و هایلایت استفاده نکنید.
  • موهای‎تان را با حنا رنگ کنید.
  • موهای‎تان را مکرر رنگ نکنید.
  • پس از رنگ کردن موها به خوبی آن‎ها را آبکشی کنید.
  • برندهای مختلف رنگ مو را ترکیب نکنید.
  • اتاق باید تهویه مناسبی داشته باشد.

تا جایی که امکان دارد، در دوران حاملگی از رنگ کردن موهای خود پرهیز کنید؛ اگر هم تصمیم به رنگ کردن موهای‎تان دارید نکاتی که گفته شد را رعایت کنید تا از عوارض احتمالی جلوگیری کرده باشید و رنگ مویی ملایم و بی‎خطر انتخاب کنید. دستورالعمل رنگ موها را با دقت بخوانید و سعی کنید مواد شیمیایی را زیاد روی پوست سرتان نگه ندارید؛ پس از رنگ کردن موها پوست سر و پیشانی را به خوبی بشویید.

تمام نکاتی که گفته شد، بهتر است در دوران شیردهی هم رعایت شوند؛ در دوران شیردهی سعی کنید کمتر موهای‎تان را رنگ کنید. برای رنگ کردن مو در این دوران، حتما از رنگ موهای بدون آمونیاک و طبیعی استفاده کنید.

رنگ مو

سه نکته طلایی که مادران زیبا باید بدانند

تا سه ماهه‌ی دوم بارداری صبر کنید

رشد مو در دوران بارداری کمی سریع‌تر است و به ‌همین دلیل احتمالا به‌ دفعات بیشتری برای رنگ‌کردن ریشه‌ها نیاز خواهید داشت. برخی کارشناسان معتقدند برای اینکه از ضررهای احتمالی رنگ مو در دوران بارداری بکاهید، بهتر است که از رنگ‌کردن موها در ۱۲ هفته‌ی اول بارداری خودداری کنید و تا سه ماهه‌ی دوم منتظر بمانید؛ زیرا سرعت رشد و تکامل جنین در سه ماهه‌ی اول بالاست و باید در این مدت بسیار مراقب بود.

از روش‌های جایگزین استفاده کنید

اگر نگران ضررهای احتمالی رنگ‌های شیمیایی روی سلامت جنین‌تان هستید و می‌خواهید که علی‌رغم رنگ‌کردن موها کمتر در معرض مواد شیمیایی قرار بگیرید، شاید بهتر باشد که کل موهایتان را رنگ نکنید و برای اینکه رنگ مو مستقیما با پوست سرتان تماس نداشته باشد، به گزینه‌های ملایم‌تر دیگری مانند هایلایت فکر کنید.

از رنگ موهای مطمئن استفاده کنید

درست است که رنگ موهای دائمی نتیجه‌ی بهتری روی مو دارند اما در دوران بارداری بهتر است که از رنگ موهای نیمه‌دائمی، بدون آمونیاک و سفیدکننده استفاده کنید. رنگ‌ موهای نیمه‌دائمی ماندگاری بالایی ندارند اما حداقل با استفاده از این رنگ موها به ‌میزان کمتری در معرض مواد شیمیایی و سمی قرار خواهید گرفت و می‌توانید خاطر‌جمعی بیشتری داشته باشید. از جمله سایر گزینه‌های مطمئن‌تر، می‌توان به رنگ کردن موها با مواد طبیعی و حنا اشاره کرد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیش‌تر با تاثیر رنگ مو در ظاهر “رنگ مو و تاثیر آن در زیبایی چهره” را مطالعه کنید.

۵ دیدگاه

  1. برزین

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۱:۰۰ ب٫ظ

    مطلب جالبی بود

    پاسخ

  2. رفیعی

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۳:۰۹ ب٫ظ

    جالب بود بسیار عالی

    پاسخ

  3. سلیمی

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ در ۷:۲۵ ب٫ظ

    سپاس

    پاسخ

  4. زارع

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ در ۷:۲۴ ب٫ظ

    بسیار مفید بود
    سپاس

    پاسخ

  5. یوسفی

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ در ۵:۳۲ ب٫ظ

    مطلب مفیدی بود برای خانمها

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…