سقوط نرخ اجاره مسکن در مناطق تهران

۸
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رییس اتحادیه املاک استان تهران با اشاره به اینکه روند کاهش قیمت به ویژه در بازار خرید و فروش همچنان ادامه خواهد داشت گفت: تجربه سال ۹۱ نشان داد زمانی که قیمت ارز افزایش می‌یابد قیمت دیگر کالای سرمایه‌ای از جمله مسکن بالا می‎رود، اما بعد از مدتی کوتاه این بازار به کاهش قیمت  و ثبات می رسد.
مسکن تهران

بررسی های میدانی نشان می‎دهد که نرخ اجاره‎ مسکن تهران در تمام مناطق سقوط کرده است .

رییس اتحادیه املاک تهران می‎گوید: اجاره‎بهای مسکن در ۲۲ منطقه تهران ،۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافته و نرخ خرید و فروش هم شیب نزولی داشته است.

به گزارش مجله دلتا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، مصطفی قلی خسروی با بیان اینکه طی یک ماه گذشته و همزمان با سخنان  وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه  “فعلا خانه نخرید“، قیمت‌های مسکن به ویژه در تهران کاهش یافته است گفت: با بازرسی‌های انجام شده از بنگاه های املاک، آمارها، نشان دهنده کاهش قیمت به ویژه در بخش اجاره  است.

وی با بیان اینکه در منطقه ۲ تهران قیمت اجاره ۳ تا ۵ میلیون تومان کاهش یافته است گفت: در منطقه ۴ تهران قیمت‌های اجاره ۱۵ تا ۲۰ درصد و قیمت خرید و فروش ۱۵ تا ۲۰ درصد پایین آمده است .

رییس اتحادیه املاک استان تهران به منطقه ۱۰ تهران اشاره کرد و گفت: در این منطقه قیمت‌های خرید و فروش ۸ درصد و قیمت‌های اجاره ۱۰ درصد کاهش و در منطقه ۷ هم قیمت اجاره ثابت، اما قیمت‌های خرید و فروش ۱۵ درصد کاهش داشته است.

مصطفی قلی خسروی در باره منطقه ۸ تهران گفت: در این منطقه قیمت اجاره بها ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش، اما قیمت‌های خرید و فروش ۱۵ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در منطقه ۱۱ قیمت‌های اجاره افزایش داشته افزود:  طبق آمارها، قیمت‌های خرید و فروش در این منطقه ۱۵ درصد کاهش یافته است.

رییس اتحادیه املاک استان تهران تاکید کرد: در منطقه ۹ تهران قیمت‌ها در بخش اجاره ثابت بوده، اما در بخش خرید و فروش ۱۵ درصد ارزان تر شده است.

مسکن تهران

مصطفی قلی خسروی همچنین با اشاره به منطقه ۱۲، گفت: قیمت‌های اجاره در این منطقه ثابت بوده، اما قیمت‌های خرید و فروش ۱۵ درصد کاهش داشته است.

وی درباره مناطق ۱۳ و ۱۴ هم اظهار داشت : در منطقه ۱۳ نه فقط قیمت اجاره کاهش داشته بلکه قیمت‌ های خرید و فروش هم ۲ میلیون تومان ارزان‌تر شده، اما در منطقه ۱۴ قیمت‌های اجاره افزایش یافته اما قیمت های خرید و فروش یک تا ۲ میلیون تومان ارزان‌تر شده است.

رییس اتحادیه املاک استان تهران با اشاره به اینکه در منطقه ۱۵ قیمت‌های اجاره و خرید و فروش ۱۵ درصد کاهش داشته است افزود: قیمت‌های اجاره در منطقه ۱۶ ثابت بوده، اما قیمت‌های خرید و فروش ۲۰ درصد کاهش داشته است.

وی تاکید کرد: در منطقه ۱۷ قیمت‌های اجاره ثابت بوده، اما قیمت‌های خرید و فروش ۱۵ درصد افزایش یافته و در منطقه ۱۸ هم قیمت‌های اجاره و خرید و فروش ۱۵ درصد ارزان تر شده  است.

او همچنین با اشاره به مناطق  ۱۹ و ۲۲ تهران هم گفت: در منطقه ۱۹ قیمت‌های اجاره ۲۰ درصد افزایش ، اما قیمت‌های خرید و فروش ۱۰ تا ۱۲ درصد کاهش داشته همچنین  در منطقه ۲۲ تهران قیمت‌های اجاره ثابت بوده، اما قیمت‌های خرید و فروش ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافته است.

رییس اتحادیه املاک استان تهران با اشاره به اینکه روند کاهش قیمت به ویژه در بازار خرید و فروش همچنان ادامه خواهد داشت گفت: تجربه سال ۹۱ نشان داد زمانی که قیمت ارز افزایش می‌یابد قیمت دیگر کالای سرمایه‌ای از جمله مسکن بالا می‎رود، اما بعد از مدتی کوتاه این بازار به کاهش قیمت  و ثبات می رسد.

۸ دیدگاه

  1. رضا اسعدی

    ۱ شهریور ۱۳۹۸ در ۲:۰۱ ب٫ظ

    ممنون از شما
    ممنون از شما
    ممنون از شما
    ممنون از شما

    پاسخ

  2. رفیعی

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۰ ق٫ظ

    به امید رونق دوباره بازار

    پاسخ

  3. آژن

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ در ۸:۵۸ ق٫ظ

    امیدواریم که همین گونه باشد در عمل و و اقعیت

    پاسخ

  4. بزرگی

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۷:۵۱ ب٫ظ

    امدواریم طوری بشه که معاملات رونق بگیره

    پاسخ

  5. امیر زندمنش

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۱۹ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  6. فرهاد کرمی

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۲:۰۹ ب٫ظ

  7. بهلولی

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۲:۰۱ ب٫ظ

    خدا رو شکر. ممنون از مطالب مفید

    پاسخ

  8. هوشمند

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۱:۳۴ ب٫ظ

    خیلی خوب بود ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…