موزه مقدم ، خانه ای به بلندای تاریخ

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه

در داخل شهر تهران جا هایی است که بتوانید یک روز خود را به خوبی سپری کنید. در این مطلب قصد داریم یکی از همین جاذبه های داخل شهر تهران را به شما معرفی کنیم تا بتوانید در روزهای پایانی هفته به آن جا سری بزید و لحظه هایتان را بگذرانید.

در این مطلب با خانه مقدم آشنا می شویم، خانه ای که خیلی  ها  آن  را ارزشمند ترین خانه دنیا می دانند ، خانه ای که در بند بند وجودیش تکه ای از تاریخ  جای دارد . با ما همراه باشید.

خانه موزه مقدم 

نشانی : تهران، خیابان امام خمینی، بین خیابان شیخ هادی و خیابان ولیعصر، پلاک ۲۴۹

ممکن است افراد زیادی از جلوی گران ترین خانه تاریخی ایران و جهان بارها عبور کرده باشند اما آن را نشناسند. ممکن است افرادی زیادی در میدان حسن آباد و خیابان های اطرافش زندگی کنند یا ترددشان به آن منطقه زیاد باشد اما ندانند موزه مقدم کجاست.

1 55 موزه مقدم ، خانه ای به بلندای تاریخ

این خانه که در منطقه ۱۱ تهران واقع شده در واقع ملک پدری استاد محسن مقدم است. زنده‌یاد استاد مقدم جزو نخستین  باستان شناسان ایرانی بود که به همراه استادان باستان شناسی در محوطه ‌های تاریخی فعالیت می‌کرد و همین علاقه به باستان شناسی موجب شد تا او و همسرش تصمیم بگیرند تا آثار فاخر ایرانی را در این خانه جمع آوری کنند.

2 32 موزه مقدم ، خانه ای به بلندای تاریخ

مقدم و همسرش ، در کنار فعالیت های علمی آثار و اشیاء تاریخی و فرهنگی را گردآوری کرده و بسیاری از آثار ارزشمند مانند کاشی، قطعات سنگی تراشیده شده و غیره را با الهام از فضاهای سنتی و تاریخی به نحو چشمگیری در جای جای این عمارت قدیمی نصب و برخی دیگر مانند کلکسیون پارچه، چپق و قلیان ، سفالینه ، شیشه ، تابلو نقاشی ، مسکوکات ، مهرها و اسناد  تاریخی و غیره را با نظم و ترتیب خاصی در خانه پدری نگهداری کردند.

3 29 موزه مقدم ، خانه ای به بلندای تاریخ

آشنایی با بخش های گوناگون خانه مقدم 

ساختمان اربابی یا برج

5 32 موزه مقدم ، خانه ای به بلندای تاریخ

ایوان قاجار 

6 26 موزه مقدم ، خانه ای به بلندای تاریخ

 حوض حیاط شرقی

7 23 موزه مقدم ، خانه ای به بلندای تاریخ

اتاق قاجار

8 22 موزه مقدم ، خانه ای به بلندای تاریخ

ستون‌هایی از کاخ خواهر ناصرالدین شاه

9 15 موزه مقدم ، خانه ای به بلندای تاریخ

این خانه دارای فضا های بی شمار زیبا و غیر قابل توصیفی است که مجال صحبت در باب  تمام  آن ها در این مطلب نیست، پس پیشنهاد می کنیم تا خودتان سری به این باغ موزه دیدنی  بزنید و زیبایی آن را از نزدیک ببینید و لمس کنید.

10 6 موزه مقدم ، خانه ای به بلندای تاریخ

این موزه به جز جمعه ها و تعطیلات رسمی از ساعت ۹ صبح تا ۱۶:۳۰ پذیرای شما است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…