دانستنی های سفر

چگونه ارزان سفر کنیم؟

۹
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
قرار نیست حتما چند ده میلیون تومان پول نقد داشته باشید تا فکر سفر به سرتان بزند! ارزان هم می‌شود سفر کرد.
سفر

سفر ارزان یکی از دغدغه‌های این روزهای سفر دوستان است. حقیقت این است که افزایش قیمت‌ها و نرخ تورم باعث شده سفر به پدیده‌ای گران تبدیل شود. داخلی و خارجی‌اش هم فرق چندانی ندارد. برای همین خیلی‌ها سفر را از برنامه زندگی خودشان حذف کرده‌اند. در اینجا راه حل‌هایی را به شما یاد می‌دهیم که بتوانید ارزان‌تر سفر کنید. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید. راه حل‌های خرید بلیط هواپیمای ارزان نیز می‌تواند به شما برای کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی کمک کند.

سفر

لحظه آخری سفر کنید

بلیط هواپیما و اتاق هتل را می‌توانید در لحظات آخر رزرو کنید و پول کمتری بدهید. این سبک مسافرت برای افرادی که زیاد اهل برنامه ریزی هستند، آزاردهنده است. ولی اگر مطلع شوید در همین تصمیمات لحظه آخری می‌توانید مبلغ زیادی صرفه جویی کنید، انعطاف بیشتری به خرج می‌دهید.

 

دور روزهای شلوغ را خط بکشید

در روزهای شلوغ و تعطیلات، نرخ همه چیز بیشتر می‌شود. از هزینه‌های حمل و نقل گرفته تا محل اقامت و حتی غذا! سفر ارزان می‌خواهید؟ در روزهای خلوت وسط هفته سفر کنید.

سفر

دور هتل را خط بکشید

بدون اقامت در هتل هم می‌توانید سفر کنید و خوش بگذرانید. اقامت در خانه‌های بومگردی ارزان‌تر از هتل‌ها است. تجربه‌های منحصر به فردی هم به شما می‌دهد. در بسیاری از شهرهای ایران، می‌توانید در طول تابستان از امکانات خوابگاه دانشجویی دانشگاه‌ها استفاده کنید. همچنین اقامت در مدرسه‌هایی که برای اسکان مسافر مجهز شده‌اند، از دیگر راه‌هایی است که می‌توانید برای ارزان تمام شدن سفرتان از آنها استفاده کنید. البته این اقامتگاه‌‎ها رفاه هتل را ندارند. با این حال تفاوت قیمت قابل ملاحظه‌ای با هتل‌ها دارند. در سفرهای خارجی هم می‌توانید در هاستل اقامت کنید. هاستل نوعی اقامتگاه اشتراکی است. یعنی به جز شما، چند نفر دیگر هم در اتاق‌تان هستند. اگر دنبال پیدا کردن دوستان بین المللی هستید، هاستل را امتحان کنید.

سفر

دور رستوران های توریستی را خط بکشید

نیازی نیست در رستوران هتل‌های لوکس، غذا بخورید. رستوران‌های معمولی در محله‌هایی که مردم محلی از آن استفاده می‌کنند بهترین گزینه است. غذای خوب و با کیفیت را در مناسب‌ترین قیمت ارائه می‌کنند. گاهی نیز می‌توانید غذای سبک بپزید. مخصوصا اگر در هاستل یا خوابگاه اقامت دارید. بد نیست اگر یک قوری کوچک و یک ماهیتابه و چند قاشق همراه خودتان داشته باشید. اینطوری می‌توانید در هزینه چای و غذا تا حدودی صرفه جویی کنید.

از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید

هر شهری که می‌روید برای بازدید از جاهای دیدنی آن، از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. مترو، اتوبوس و حتی تراموا بهترین گزینه‌ها هستند. اجاره کردن ماشین شخصی خیلی خرج بر می‌دارد. از برنامه‌های جست و جوی مکان مثل گوگل مپ استفاده کنید تا بهترین مسیرهای اتوبوس، پیاده روی و انواع دیگر روش‌ها را به شما نشان دهد.

سفر

بیشتر بدانید تا کمتر پول خرج کنید

پیش از سفر تا می‌توانید اطلاعات خودتان را از مقصد بیشتر کنید. هر چه بیشتر بدانید بهتر است. در این صورت بسیاری از هزینه‌های جانبی را می‌توانید حذف کنید. مجله گردشگری دلتا را بخوانید تا اطلاعات مفیدی درباره مقصد سفرتان به دست بیاورید.

سوغاتی نخرید

چه لزومی دارد برای بچه خواهرشوهر دختر عمه همسایه بالایی‌تان سوغات بیاورید؟ در نظر داشته باشید که شما مسافرت می‌‎کنید تا خوش بگذرانید و از زندگی لذت ببرید. نه اینکه چمدان‌تان را با خرید برای دیگران پر کنید. خرید اضافه به معنی افزایش هزینه‌های حمل و نقل نیز هست. دور سوغات خریدن را خط بکشید. برای خودتان هم فقط در حد یادبود خرید کنید. بیشتر از همه سعی کنید تجربه کسب کنید. خرید را در شهر خودتان هم می‌توانید انجام دهید.

روزهای بازدید رایگان را چک کنید

برخی مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری در بعضی از روزهای سال رایگان هستند. با تحقیق و جست و جو، آن روزها را پیدا کنید تا در هزینه‌ها صرفه جویی کرده باشید.

سفر

از دیدنی‌های رایگان بازدید کنید

بعضی از جاذبه‌های گردشگری رایگان هستند. یعنی قرار نیست بابت بازدید از آنها پول خرج کنید. بسیار هم دیدنی و تماشایی هستند و تجربه کردن آنها لذت بخش است. این دیدنی‌ها را بیشتر مورد توجه قرار دهید. مثلا در همین اصفهان خودمان، بازدید از میدان نقش جهان و همه پل‌های تاریخی شهر، کاملا رایگان است. از این بهتر چه می‌خواهید؟

گروهی سفر کنید

سفر گروهی معمولا ارزان‌تر تمام می‌شود. چون هزینه‌ها بین تعداد زیادی از افراد تقسیم می‌شود. اگر دوستان خوش سفر دارید، برای مسافرت گروهی برنامه ریزی کنید. اینجوری پول بیشتری هم ته جیب‌تان می‌ماند.

هر چه نیاز دارید با خود بردارید

تمام وسایل مورد نیازتان، از شارژر گرفته تا دارویی که استفاده می‌کنید، پیش از سفر با خود بردارید. خریدن این جزییات در طول سفر، در مجموع ممکن است هزینه زیادی به شما تحمیل کند.

سفر

جاهای نزدیک بروید

حالا که قصد ندارید هزینه زیادی برای مسافرت در نظر بگیرید، چه لزومی دارد به آن سوی کره زمین بروید؟ هر جا که هستید، بدانید در شعاع ۳۰۰ کیلومتری خودتان دست کم چند ده جای دیدنی برای سفر و تفریح وجود دارد. آنها را شناسایی و برای رفتن به آنها برنامه ریزی کنید.

 

۹ دیدگاه

  1. مسعود

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۸:۳۰ ب٫ظ

    مطالب بسیار جالب بود ممنون

    پاسخ

  2. فرهنگ

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۱:۱۱ ب٫ظ

    سلامتیه دلتایی ها ? ?

    پاسخ

  3. رفیعی

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۷:۱۵ ب٫ظ

    ممنون جالب بود

    پاسخ

  4. آقازاده

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۲:۰۹ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  5. کارن

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۶ ق٫ظ

    بسیار هم عالی

    پاسخ

  6. بهلولی

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۸ ق٫ظ

    عالیه این نوع سفر

    پاسخ

  7. روزبهاني

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۸:۴۴ ق٫ظ

    روش خوبی است برای سفر ارزان

    پاسخ

  8. مهدی فراهانی

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۶:۰۱ ق٫ظ

    نکات خوبی بود ممنون

    پاسخ

  9. دهنوی

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۵:۵۰ ب٫ظ

    جالبه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…