تهران گردی با دلتا

تور یک روزه، آخر هفته کجا برویم؟ (ویدئو)

۱۱
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
تور یک روزه تهران گردی این هفته دلتا متفاوت‌ترین تفریحات خانوادگی تهران را به شما معرفی می‌کند.
تهران گردی

بدون هیچ توضیح اضافه‌ای با مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا پیشنهادات هیجان انگیز ما را درباره تور یک روزه تهران گردی در آخر هفته را بخوانید. در این قسمت تلاش کرده‌ایم جنبه “تفاوت” را در نظر بگیریم. پیشنهاداتی برای شما آماده کرده‌ایم که متفاوت از جاهایی است که تاکنون برای گردش و تفریح در آخر هفته رفته‌اید. با ما همراه باشید تا تجربه‌های جدیدتر، متفاوت‌تر و هیجان انگیزتری به دست بیاورید. اگر در پی پیشنهادات بیشتر هستید می‌توانید قسمت اول، دوم، سوم  و چهارم پیشنهادات تهران گردی با دلتا را نیز مرور کنید. آخر هفته خوبی داشته باشید.

تور یک روزه

نوروز در ۳۶۵ روز سال با پارک نوروز

می‌توانید در همه ۳۶۵ روز سال نوروز را در زندگی خودتان داشته باشید. می‌پرسید چگونه؟ با رفتن به پارک نوروز! نمی‌دانید کجااست؟ همین تهران خودمان، روی تپه‌های عباس آباد. پارک نوروز بزرگ‌ترین بوستان تپه‌های عباس آباد تهران است و دریای خزر هم دارد! باور نمی‌کنید؟ بروید تا باورتان بشود. تپه‌های عباس آباد تهران قطب گردشگری فرهنگی پایتخت است. در این محدوده که به نگین سبز تهران شهرت دارد، تعداد زیادی دیدنی می‌‎بینید. دیدنی‌هایی مثل بوستان آب و آتش،گنبد مینا، پل طبیعت، باغ کتاب و …. که هر کدام‌شان نقش مهمی در گردشگری شهری دارند. یعنی شهروندان می‌توانند برای تفریح و سرگرمی به آنها مراجعه کنند و خوش بگذرانند.

بوستان نوروز

پارک نوروز هم یکی از جاذبه‌های گردشگری تپه‌های عباس آباد به شمار می‌رود. دریاچه‌ای که به نام “دریای خزر” نامگذاری شده و واقعا شکل دریای خزر واقعی است، از جذابیت‌های منحصر به فرد پارک به شمار می‌رود. شاید از خودتان بپرسید دریاچه خزر وسط پارک چکار می‌کند؟ و مثلا چرا به جای آن خلیج فارس نساخته‌اند؟ دریای خزر وجه مشترک همه کشورهای عضو اکو است که سنت نوروز را هر ساله با شکوه هرچه تمام‌تر جشن می‌گیرند. از این رو یک دریای خزر به همان شکل و شمایل واقعی اما در ابعاد بسیار کوچکتر وسط بوستان ساخته‌اند. دور این دریاچه مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری کشیده‌اند. می‌توانید ادعا کنید ۱۰ بار دورتادور دریای خزر را رکاب زده و یا دویده‌اید! جایی بهتر از پارک نوروز برای تور یک روزه تهران گردی در آخر هفته سراغ دارید؟

بوستان نوروز

در ۳ ساعت به سرتاسر ایران سفر کنید!

باغ مینیاتوری یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی تهران است. جایی که شبیه به سرزمین لی‌لی‌پوت است. همان آدم کوچولوهایی که اندازه بند انگشت بودند! در باغ مینیاتوری همه چیز کوچک و مینیاتوری است. این پارک همه جاذبه‌های گردشگری ایران را در خودش جا داده است.

57415313 471570173584351 5522296499424943001 n تور یک روزه، آخر هفته کجا برویم؟ (ویدئو)
جاهای دیدنی تهران

آن هم در ابعاد بسیار کوچک. باغ مینیاتوری یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی است که کودک دارند و می‌خواهند به صورت خانوادگی به تفریح و گردش بپردازند. دیدن همه جاذبه‌های گردشگری کشورمان آن هم در ابعاد بسیار کوچک و به صورت یک‌جا، واقعا تماشایی است. فکرش را بکنید دست‌تان را روی گنبد مسجد شاه گذاشته‌اید، کنار بازار تبریز دراز کشیده‌اید و یا سرتان را از دریچه ناقوس قره کلیسا بیرون گذاشته‌اید و دارید با آنها عکس یادگاری می‌گیرید. جذاب و خلاقانه است. مگر نه؟

جاهای دیدنی تهران

موزه موسیقی، جای خوبی برای کنسرت رایگان

موزه موسیقی یکی از جاهای دیدنی تهران است که به احتمال زیاد تاکنون چیزی درباره آن نمی‌دانستید. موزه موسیقی یکی از حیرت انگیزترین موزه‌های تهران است. جایی که روح‌تان با دیدن آن همه آلات موسیقی به پرواز در می‌آید و شادی را با ذره ذره وجودتان لمس می‌کنید. گنجینه موزه موسیقی تهران پر از سازهایی است که هر کدام‌شان شور زندگی می‌نوازند. موزه موسیقی جایی در حوالی میدان تجریش و در خیابان شهید دربندی یا همان مقصود بیگ، سه راه تختی و در کوچه نمازی قرار دارد. این موزه آرشیو کاملی از سازهای ایرانی است. دسته بندی خوبی هم برای انواع سازها دارد. مثلا سالن سازهای زهی از سازهای کوبه‌ای جدااست.

جاهای دیدنی تهران

ساختمان موزه یک خانه سه طبقه زیبا و قاجاری است که نمای زیبایی دارد. جذاب‌ترین موضوعی که درباره موزه موسیقی وجود دارد، سیستم راهنمای صوتی آن است. دستگاه کوچکی که همه چیز را به شما می‌گوید! موزه موسیقی می‌تواند بهترین گزینه برای تور یک روزه تهران گردی در آخر هفته باشد. بازدید از میدان و بازار تجریش را هم در برنامه بگنجانید.

1397010918493782813752614 تور یک روزه، آخر هفته کجا برویم؟ (ویدئو)

موزه ایران باستان، مادر موزه‌های ایران

موزه ایران باستان گل سرسبد موزه‌های ایران است. جایی که فاخرترین اشیای تاریخی را در آن خواهید دید. موزه ایران باستان بخشی از موزه ملی ایران به شمار می‌رود و با داشتن ۳۰۰ هزار شی تاریخی، از معتبرترین موزه‌های باستان شناسی محسوب می‌شود. بخشی از تاریخ، تمدن و فرهنگ ما در این ساختمان قرار دارد و بازدید از آن حس غرور ملی میهنی ما ایرانیان را بیشتر می‌کند. برای همین ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای بازدید از آن زمان اختصاص دهید و به فرهنگ والای خود افتخار کنید.

موزه ملی ایران

“موزه ایران باستان” در اصطلاح موزه‌داری به “موزه مادر” شهرت دارد. یعنی خیلی بزرگ، با ارزش و مهم است. ساختمان آن را با الهام از طاق کسری ساخته‌اند. سردر طاقی و باشکوهش، یکی از شاهکارهای معماری جدید است. بیشتر از ۳۰۰ هزار شی دیدنی و تاریخی مربوط به دوره‌های مختلف تاریخ ایران! هیجان انگیز است مگر نه؟موزه ایران باستان” ابتدای خیابان سی تیر، همان خیابان همیشه بیدار تهران قرار دارد. از ایستگاه متروی حسن آباد و یا امام خمینی می‌توانید خودتان را به موزه برسانید. فقط چند قدم با آنجا فاصله دارند. می‌توانید برای تور یک روزه تهران گردی این موزه را انتخاب کنید و تا پایان شب، سرتان گرم باشد و حسابی خوش بگذرانید.

موزه ملی ایران

۱۱ دیدگاه

  1. بهلولی

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۷ ق٫ظ

    عالیه این مطالب گردشگری یک روزه. ممنون از شما

    پاسخ

  2. ثامن

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۱۲ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  3. رفیعی

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۵:۵۸ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  4. آقازاده

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۳:۱۸ ب٫ظ

    این دگه خیلی عااالی

    پاسخ

  5. بزرگی

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۱:۱۵ ب٫ظ

    جذاب و پرخاطره خواهد بود

    پاسخ

  6. خانم طلوعی

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۰:۴۳ ق٫ظ

    خیلی جالب بود

    پاسخ

  7. فرهاد کرمی

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۸ ب٫ظ

  8. بیگدلی

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۳ ب٫ظ

    عالی بود ممنونم

    پاسخ

  9. رسا

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ در ۸:۲۲ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  10. ذوالقدر

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ در ۵:۱۵ ب٫ظ

    بازهم از طهران بنویسید

    پاسخ

  11. روزبهاني

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۵۸ ب٫ظ

    تور سیاحتی یک روزه عالیه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…