آپارتمان ‌های جدید دربازار مسکن تهران

۶
4
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
میزان آپارتمان‌های خرید و فروش شده در بنگاه‌های املاک مناطق مختلف تهران در چهار ماه  ابتدایی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است.
آپارتمان های جدید

بنا به گفته مشاوران املاک در مناطق مختلف تهران، آپارتمان ‌های جدید به بازار مسکن تهران عرضه شده است .

در عین حال آن ها می‎گویند: بازار مسکن در آستانه ورود به یک دوره رکود در معاملات است. این گفته مشاوران املاک از طریق گزارش‌های رسمی نیز قابل ردیابی است.

به گزارش مجله دلتا به نقل از دنیای اقتصاد ، گزارش رسمی بانک مرکزی از آخرین تحولات بازار مسکن در چهار ماه ابتدایی سال ۹۸ نشان می‌دهد: میزان آپارتمان‌ جدید خرید و فروش شده در بنگاه‌های املاک مناطق مختلف تهران در چهار ماه  ابتدایی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است.

 بررسی‌های انجام شده از روند تحولات بازار مسکن از ابتدای سال ۹۸ تا پایان تیرماه حاکی است که تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی در شهر تهران در این مدت به حدود ۲۶ هزار و ۳۰۰ مورد  رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته معادل ۹/ ۴۹ کاهش نشان می‌دهد.

 در این مدت میانگین قیمت یک مترمربع آپارتمان جدید معامله شده در بنگاه‌های املاک در شهر تهران معادل ۱۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان بوده که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته معادل ۱۰۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

 نکته جالب آنکه برابر بررسی‌های انجام شده ، توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب سطح زیربنای هر واحد مسکونی در تیرماه امسال به گونه‌ای بوده که بیشترین سهم از معاملات انجام شده به واحدهای مسکونی با زیربنای ۵۰ تا ۶۰مترمربع با سهم ۶/ ۱۴ درصد اختصاص داشته است.

همچنین واحدهای با زیربنای ۶۰ تا ۷۰ مترمربع و ۷۰ تا ۸۰ مترمربع به ترتیب با سهم ۸/ ۱۳ و ۹/ ۱۱ درصد، در رتبه‌های بعدی بیشترین سهم معاملات آپارتمان ها در تهران ،قرار گرفته‌اند.

۶ دیدگاه

  1. ماکان

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۵۶ ق٫ظ

    جذاب بود برام.

    پاسخ

  2. بهلولی

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۶ ق٫ظ

    خیلی ممنون. بسیار مفید بود استاد بزرگوار

    پاسخ

  3. رفیعی

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۵:۵۴ ب٫ظ

    بسیار عالی ممنون

    پاسخ

  4. آقازاده

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۳:۱۹ ب٫ظ

    این خیلی مفید و خوب

    پاسخ

  5. میرعبدالباقی

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۵۰ ب٫ظ

    دقیق است

    پاسخ

  6. هاتف

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۹ ب٫ظ

    ‘گویا است

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…